آخرین اخبار
کد خبر: ۷۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۷
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فرهنگیان فارس:
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های فرهنگیان استان فارس در بیانیه ای به مناسبت چهلمین روز درگذشت جانباختگان منا به جوانب مختلف این حادثه پرداخت.
در این بیانیه آمده است : امروز چهلمین روز از گذشت تلخ ترین حجِ دست کم نیم قرن اخیر در سال 1436 هجری قمری است. سقوط جرثقیل در مسجد الحرام که سبب کشته شدن 107 زائر مسلمان و فاجعه ی منا، که جان تقریباَ 6000 مسلمان در لباس احرام را گرفت که در این میان نزدیک به 500 زائر ایرانی جان خود را از دست دادند. این حادثه برای حجاج به طور خاص و برای جهان اسلام به طور عام، تاریخی تلخ را رقم زد.

 در این بیانیه با شمارش اتفاقات حج امسال پیرامون ضعف آل سعود در مدیریت حج آمده است : 1- اثبات ادعای کذب آل سعود مبنی بر سقوط جرثقیل بر اثر وزش باد شدید(جرثقیل برخلاف جهت باد سقوط کرد) 2. عدم ارائه دلیل برای انسداد یکی از مسیر های رمی جمرات 3. آتش سوزی در چادر زائران برخی کشور ها 4. ایجاد اختلال در مسیر حجاج آسیایی و آفریقایی در حالی که دو مسیر سعودی و عربی عادی بوده است. 5. تاخیر چهار ساعته ی غیر منتظره در رسیدن قطار های حجاج و توقف بیش از حد 6. هدایت حجاج به مسیر متراکم از جمعیت 7. بستن خروجی ها و گشودن ورودی های مسیر 8. تاخیر چند ساعته ی نیروی امدادی و پزشکی 9. ممانعت از امدادگران گروه های پزشکی دیگر کشورها به ویژه ایران 10. عدم اهتمام به انتقال مجروحین و ده ها دلیل دیگر که همه نشان از عمدی بودن و مغرضانه بودن این حادثه عظیم است که ریشه در جنگ قدرت از واشنگتن(انتخابات دو جناح مخالف) تا ریاض(رسیدن به پادشاهی شاهزادگان سعودی) دارد و عواملی چون سوء مدیریت، ضعف در تدابیر و تمهیدات مسئولان سعودی، کم تجربگی و عدم تمرکز آل سعود به برگزاری حج به دلیل درگیری در جنگ یمن و مداخله در بحرین، و در نهایت بیکفایتی و بی عرضگی آل سعود است که الحق که لقب خائن الحرمین در ازای لقب خادم الحرمین سزاوارشان می باشد. اینها همه مهر تاییدی بر خباثت آنهاست.و هیچگونه ارتباطی به قضا و قدر الهی ندارد.

در ادامه بیسج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نوشته است : از طرفی به طور مشهود، در وقایع بسیار تلخ مکه و منا، بار دیگر ذات پلید استکبار و دست نشاندگان آن، خود را پدیدار ساخت. شیطان بزرگ درحالی که یک دست وزیر خارجه شان در دست وزیر خارجه ما بود، دست پنهان دیگرشان، عزیزان این ملت را مظلومانه قتل عام میکرد. طنز تلخ داستان آنجاست که برخی ساده لوحان کوته فکر دلیل اصلی دشمنان مارا یعنی« ایران هراسی و ایجاد ایران ستیزی، شیعه هراسی و ایجاد جنگ مذهبی» را از یاد برده اند و گمانشان بر این است که "فلان حرف را نزنیم و فلان کار را نکنیم و ملاحظه دشمن را بکنیم تا دشمنی اش کم شود" و راه های پیشرفت را چنین میپندارند، حال آنکه امام عظیم الشأن ما فرمود:(کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمیدانیم، ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند!!!)

در ادامه این بیانیه افزود : ما دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان استان فارس ضمن محکوم کردن این اقدام تعمدی و خبیثانه ی آل سعود، از دولت محترم تدبیر و امید که علم شعار عزت را در دست دارد، میخواهیم که با عزت و اقتدار بیشتر و پیگیری جدی تر به همراه اقدامات قاطع، به حقوق عزیزانمان رسیدگی کند و برای رهایی حرم امن الهی از دست متحدین شیطان بزرگ، تلاش کند.همانگونه که امام ما فرمودند:«مکتب ما مکتب مبارزه است و ما عقب نشینی از حقوق محرومان و مستضعفان جهان را به هیچ قیمتی نخواهیم پذیرفت و به سمت شیطان بزرگ دست سازش و دوستی دراز نخواهیم کرد و آنانی که چنین کنند با مشت پولادینِ دلسوزان ایران و انقلاب مواجه خواهد شد.»

در پایان  این بیانیه بسیج دانشجویی دانگاه فرهنگیان با تسلیت فاجعه منا نوشت : باری دیگر درگذشت این عزیزان از دست رفته را به پیامبر گرامی اسلام(ص)، حضرت بقیه الله اعظم(عج)، مقام معظم رهبری(مدالظله العالی) و همچنین خانواده های بازماندگان تسلیت عرض می کنیم و خانواده های عزیز جانباختگان بدانند ما دانشجویان فرهنگی استان فارس با گذشت چهل روز از حادثه ی جانسوز منا حتی لحظه ای این مصیبت دلخراش را فراموش نکرده و با استعانت به سرور و سالار شهیدان و پیروی از ایشان، تا آخر در راستای احقاق حقوق این بزرگواران، دست از مطالبه برنمیداریم. امید است ادای دینی باشد به ارواح پاک و منور زائران حریم دوست و میهمانان ضیافت الهی که مظلومانه به سوی معبود پر کشیدند و امتی را در سوگ خود نشاندند. از خدا میخواهیم جانباختگان این حادثه مشمول این آیه شریفه گردند: (و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله)«نساء 100» "...و هرکس [به قصد]مهاجرت در راه خدا و پیامبر او، از خانه اش درآید سپس مرگش در رسد، پاداش او قطعا بر خداست ..."

نام:
ایمیل:
* نظر: