آخرین اخبار
کد خبر: ۷۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس:
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: امروز بسیج دانشجویی پرچمدار مبارزه با نفوذ دشمن در ابعاد مختلف در دانشگاه است.

اسماعیل قزل سفلی، مسئول ناحیه  بسیج دانشجویی استان فارس در نشست خبری با اشاره به این که شما اصحاب رسانه با تلاشی که برای اطلاع رسانی باعث می شوید، تفکر بسیجی توصعه پیدا کند، گفت: این حرکت شما اصحاب رسانه باعث تقویت، توسعه و فراگیر شدن تفکر بسیج می شود که از شما تشکر می کنم.

وی با بیان این که امروز در آستانه ۲۷ مین سالگرد تاسیس بسیج دانشجو و طلبه به فرمان امام خمینی (ره) قرار داریم، بیان کرد: این روز را به همه دانشگاهیان، دانشجویان و بخصوص دانشجویان بسیجی دانشگاه های فارس تبریک عرض می کنم.

قزلسفلی در بخش اول صحبت های خود با طرح یک سوال که آیا پایان دفاع مقدس پایان عمر بسیج بود و آیا پایان دفاع مقدس پایان دشمنی دشمن های قسم خورده این نظام بود، افزود: سال ۶۷ نقطه عطفی در فراز و نشیب های انقلاب اسلامی بود و پایان دفاع مقدس پایان خصومت های دشمن نبود؛ بلکه شکست یک استراتژی و شروع یک برنامه جدید علیه نظام جمهوری اسلامی بود. آن ها به این نتیجه رسیده بودند که عامل بقا انقلاب مکتب و ایدئولوژی با محوریت ولایت فقیه است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان فارس اضافه کرد: امام معتقد بود این جنگ ما نتایج بلند، گران سنگ و دامنه خیلی وسیعی دارد که همین اتفاق افتاد و موجب بیداری ملت های مظلوم شد. دوما ارزش ها و شعار های زمان جنگ می بایست با شدت ادامه پیدا کند چون جنگ تمام نشده بلکه میدان جنگ عوض شده است.

وی ادامه داد: برخی فکر می کردند با پایان جنگ، خصومت دشمن تمام می شود در صورتی که امام می دانست دشمنی با انقلاب اسلامی تمام شدنی نیست و جنگ بین حق و باطل اساسا هیچ گام تمام نمی شود. ایشان با یک استراتژی به خوبی جنگ نرم دشمن را درک کردند و با یک نگاه راهبردی، شکوه بینش امام در پیام ۲ آذر ۶۷ هویدا و آشکار شد.

قزلسفلی با اشاره به این که عمر بسیج به پایان نرسید و با این پیام بسیج تازه در ابتدای راه بود، افزود: تعبیر من این است که امام در این پیام فرمود که بسیج دانشجو و طلبه آغازی بر یک پایان است. این آغاز راهی است که پایان آن تمدن نوین اسلامی خواهد.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به رسالت های بسیج دانشجویی که در پیام دوم آذر حضرت امام در سال ۶۷ آمده است، گفت: امام راه را هموار کرد و در پیام خود راهی که بسیج دانشجویی در عرصه تهاجم فرهنگی و نبرد نرم را دنبال کند، مشخص کردند و شاید آن زمان که هنوز رد پای تهاجم فرهنگی هنوز کامل مشخص نشده بود و دانشگاه ها و حوزه ها عرصه تهاجم دشمن بلوک شرق و غرب نشده بود، امام عرصه را برای بسیج دانشجویی و طلبه مشخص کردند.

وی با اشاره به این که هدف بسیج دانشجویی دفاع از انقلاب اسلامی در سنگر دانشگاه است، بیان کرد: فعالیت های بسیج دانشجویی در دانشگاه ها نتایج زیادی داشته است که بی تردید می توانیم بگوییم در عرصه دفاع از انقلاب در دانشگاه تلاش های بسیج دانشجویی قابل تحسین است.

قزلسفلی با بیان این که اگر بسیج دانشجویی امروز پویا نباشد، نمی تواند انتظارات امام و رهبر انقلاب را محقق کند، افزود: دانشگاه عرصه تبادل فکر و اندیشه است و کالایی امروز در دانشگاه خریدار دارد که از عمق بیشتر و خلاقانه باشد و بسیج دانشجویی باید عرضه کننده این کالا باشد.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به این که تفکر و منش بسیجی است که کمک می کند تا این بسیج دانشجویی پرچم دار مبارزه با نفوذ دشمن باشد،ادامه داد: اگر بتوانیم در دانشگاه ابتکار و خلاقیت را سرلوحه کار قرار دهیم و امکانات را به میدان آوریم، می توانیم موفق عمل کنیم. برخلاف جنگ نظامی، نبرد فرهنگی و نفوذ دشمن کمیت نفرات مهم نیست؛ بلکه کیفیت کار اثر بیشتری دارد. امروز بیش از گذشته به تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی نیاز داریم.

اسماعیل قزلسفلی در بخش دیگر صحبت های خود با بیان این که امروز بعد از ۲۷ سال بسیج دانشجویی دارای شش رویکرد علمی، فرهنگی، سیاسی، تربیتی، جهادی و ورزشی است، بیان داشت: بسیج دانشجویی در برنامه ریزی های مختلف به این رویکرد ها توجه ویژه می کند و در همین رابطه بیش از ۳۸۰ برنامه برای هفته بسیج در ۱۸۴ دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان فارس تدارک دیده شده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس به برنامه های هفته بسیج از قبیل، دومین جشنواره فرهنگی ورزشی شهدای دانشجو با حضور ۳۷۰ ورزشکار از سراسر استان فارس در رشته های فوتبال، کشتی، تکواندو و تنیس روی میز؛ گردهمایی سفیران زینبی کار و تلاش ویژه فعالین خواهر جهادی با محوریت تقویت و آسیب شناسی فعالیت های جهادی؛ گردهمایی یک روزه دانش آموختگان طرح ولایت استانی با هدف تبیین ابعاد مختلف نفوذ؛ میزگرد های رسانه ای با محوریت استکبارستیزی، اقتصاد مقاومتی، نشریات دانشجویی، جهاد علمی و جنبش دانشجویی؛ میزگرد تلوزیونی تبیین اندیشه های امام و رسالت بسیج دانشجویی در دهه چهارم انقلاب اسلایم با حضور مسئولین بسیج دانشجویی و فعالین دانشجویی اشاره کرد.

وی به ویژه برنامه دوم آذر بسیج دانشجویی استان فارس اشاره کرد و افزود: به مناسبت سالروز صدور فرمان امام و تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های شهر شیراز تحت عنوان گردهمایی فرزندان روح الله با نماینده ولی فقیه در استان فارس دیدار می کنند و در این برنامه از تعدادی از دانشجویان نمونه بسیجی دانشجو تقدیر و تشکر می شود.

 

قزلسفلی به دیگر برنامه های بسیج دانشجویی در هفته بسیج اشاره و تصریح کرد: اعزام بیش از ۴۸۰  دانشجوی بسیجی به پیاده روی بزرگ اربعین، برگزاری بیش از ۱۱ یادوراه شهدای دانشجو، برگزاری ۱۵ نمایشگاه با موضوعات فرهنگی، ماهواره، امر به معروف و نهی از منکر؛ برگزاری بیش از ۷۰ کرسی آزاداندیشی و تریبون آزاد دانشجویی؛ تجهیز کتابخانه های دانشجویی با ۱۰۰ جلد کتاب از سرداران شهید استان، کنگره و شب شعر اربعین، انتشار ویژه نامه ها و نشریات به مناسبت هفته بسیج، نمایشگاه عکس فعالیت های جهادی از جهادگران استان فارس، کارگاه علمی اقتصاد مقاومتی و نانو فناوری و جنبش نرم افزاری، لیگ سخنوری ویژه دانشگاه فرهنگیان، دوره توانمند سازی نشریات دانشجویی، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، دیدار و سرکشی از خانواده شهدای مدافع حرم که دانشجوی شهید مسلم نصر نیز جز این شهدا هستند و چندی پیش در عملیات مستشاری در حومه حلب به شهادت رسیدند از جمله برنامه های بسیج دانشجویی در هفته بسیج است.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس به جشنواره چهارگانه بسیج دانشجویی در سال جاری اشاره کرد و گفت: جشنواره فرهنگی، ادبی هنری ققنوس؛ جشنواره نشریات دانشجویی؛ ۱۲ مین جشنواره علمی فعالیت های برتر فارس(پندار) و جشنواره فرهنگی، ورزشی شهدای دانشجو استان فارس جشنواره هایی هستند که تا پایان سال جاری اختتامیه آن ها برگزار می شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس بیان داشت: امروز بسیج دانشجویی پرچمدار مبارزه با نفوذ دشمن د رابعاد مختلف در دانشگاه است.

وی تصریح کرد: برخلاف جنگ نظامی، در نبرد فرهنگی با دشمن آنچه به کار می آید کمیت مدافعان نیست بلکه کیفیت دفاع است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: