دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۴۱:۰۰
کد خبر: ۷۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
گودرزی:
رئیس شورای عالی سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: تلاش هنرمندان انقلابی در راستای ترسیم یک جامعه با رویکرد های انقلاب اسلامی در ادبیات و هنر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، دکترسعید گودرزی، رئیس شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس در آیین رونمایی از کتاب" واژه‌های بیدار" در چهاردهمین نمایگاه کتاب فارس، با بیان اینکه هنر در خود نوعی تعهد را دارد گفت: انسان دارای پایه‌هایی است که خود را با آن معرفی می کند و پایه‌های اعتقادی ما بردو پایه ی اصلی بنا شده نظام اسلامی و انقلاب اسلامی بنا گردیده است. 

 

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به کلام علامه جعفری در خصوص شور و شیدایی در هنر بیان داشت: شوری که درآن شعور تولید نشود منحصرا زیباست و زیبایی ذاتی ندارد، در واقع شعور یعنی تولید آگاهی وخرد، وهنر متعهد نیز هنری است که در آن هم شور وجود دارد و هم شعور.

 

گودرزی در ادامه افزود: تعهد از زمان پیدایش انسان با وی همراه بوده است که بهترین تصویر وترسیم  کننده از این مقوله هنری واقعه عاشورا را می توان عنوان داشت. 

 

این پژوهشگر هنر، هنرمند متعهد را یک جهادگر توصیف نمود و ابراز داشت: هنر متعهد نوعی جهاد و مبارزه است که قبل از مبارزه بایستی در این مسیر با جهاد و تلاش گام برداشت.

 

گودرزی هنر متعهد را پاسداری از حریم انقلاب و اسلام و پاسداشت شهدای هنرمند دانست و افزود: تلاش هنرمندان انقلابی در راستای ترسیم یک جامعه با رویکرد های انقلاب اسلامی در ادبیات و هنر است و هنرمندان انقلابی تلاش می کنند تا راه را برای دیگران هموار نمایند و ایشان از آن بهره ببرند.

 

گفتنی است کتاب " واژه‌های بیدار" مجموعه سروده های شاعران استان فارس با موضوع پایداری در برابر ظلم با تکیه بر اتفاقات خاورمیانه به ویژه یمن و جریانات هسته ای می باشد که به همت سازمان بسیج هنرمندان فارس به چاپ رسید.

 

 

 

 انتهای پیام/ 224224

 

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: