جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۳۱:۳۳
کد خبر: ۷۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
به همت کانون بسیج هنرمندان اقلید:
دومین شب شعر عاشورایی "خون خدا" به همت کانون بسیج هنرمندان اقلید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان اقلید، دومین شب شعر عاشورایی "خون خدا" به همت کانون بسیج هنرمندان اقلید و با حضور دانشجویان دانشگاه های شهرستان اقلید، شاعران، جمعی از مسئولین و عموم مردم دراقلید برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام طالبی، امام جمعه شهرستان اقلید در این مراسم با اشاره به فلسفه و اهداف قیام عاشورایی امام حسین(ع) بیان داشت: هیچ حادثه‌ای همانند حادثه تاریخی کربلا ماندگار نمانده است.

وی افزود: شعر آیینی بامحتوا و مضامین دینی و ایمانی یکی از شعرهایی است که می تواند حادثه کربلا را ماندگار و زنده نگه دارد.

امام جمعه اقلید در ادامه ضمن بیان علل ماندگاری حادثه کربلا ابراز داشت: ماندگاری حادثه کربلا علت های مختلفی دارد که آموزش های عملی و گفتاری از ناحیه ائمه اطهار(ع) پس از این حماسه تاریخی یکی از رموز پایداری آن است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حوزه هنر، عنوان داشت: اگر پیام و ایده ای در قالب هنر آورده شود ماندگاری و اثر گذاری بیشتری را به همراه خواهد داشت.

طالبی در ادامه افزود: هنرمندان به ویژه محبان خاندان اهل بیت (ع) باید با مطالعه دقیق و تحقیق بیشتر تلاش کنند با خلق آثاری فاخر و ادبی پیام محرم و قیام امام حسین (ع) را به جامعه اسلامی برسانند.

فرهنگ و هنر بسیجی با فرهنگ عاشورایی عجین شده است

موسی زارعی، فرمانده بسیج سپاه اقلید در دومین شب شعر" خون خدا" گفت: فرهنگ و هنر بسیجی با فرهنگ عاشورایی عجین شده است و هنرمندان در همه رشته‌های هنری باید در این زمینه و در راستای پاسداشت ارزش‌های انقلابی و تروج فرهنگ دینی تاکید و توجه بیشتری داشته باشند.

 

وی افزود: بسیج همچون افسانه‌ای حماسه‌آفرین در اذهان تاریخ ماندگار شده است و سند معتبر آن نیز رشادت و ایثارهای فراوان در هشت سال دفاع مقدس توسط رزمندگان اسلام است.

زارعی با اشاره به نقش سازنده بسیج پس از پیروزی کشور در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: امروز نیز این لشکر مخلص خدا در عرصه‌های مختلف در صحنه است و در پیشبرد آرمان‌های مقدس انقلاب به عنوان خدمتگذاران و ذخیره‌ای اثرگذار و‌ مطیع حرکت می‌کند.

فرماندهی بسیج سپاه اقلیددر ادامه عنوان داشت: بسیاری از شهدا همان بسیجیان جان بر کفی بودند که به عنوان خط شکن در جبهه حق علیه باطل با تدبیر و مدیریت انقلابی امام راحل سبب خلق صحنه‌های  ماندگار در میدان مقاومت و جهاد شدند.

 

یادآور می‌شود، در این مراسم همچنین جمعی از شاعران برجسته شهرستان اقلید اشعار خود را در مدح و روضه‌خوانی حوادث کربلا سرودند.

 


دومین شب شعر


دومین شب شعر

 


انتهای پیام/ 224224

نام:
ایمیل:
* نظر: