جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۰۳:۲۴
کد خبر: ۷۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
دبیرجشنواره آیین آینه ها خبر داد:
دبیر سومین فصل‌واره شعر رازستان گفت: سومین فصل‌واره شعر رازستان با عنوان " آیین آینه ها" با حضورمحمد کاظم کاظمی، شاعرمطرح کشوری و به میزبانی کانون بسیج هنرمندان جهرم 17 آذرماه برگزار می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، مرضیه مرادی، دبیر سومین فصل‌واره شعر رازستان، امروز در جمع خبرنگاران بیان داشت: اختتامیه سومین فصل‌واره جشنواره شعر رازستان با عنوان" آیین آینه ها" با حضور محمد کاظم کاظمی، شاعرمطرح کشوری در شهرستان جهرم برگزار می گردد.

مرادی با مثبت ارزیابی کردن حضور شاعران شهرستانی ابراز داشت: سومین فصل‌واره رازستان از دید هیئت داوران سه برگزیده دارد که هرسه برگزیده از شهرستان های استان فارس می باشند و این امر نشانگر تمرکززدایی از مرکزیت استان و حضور شاعران از شهرستان های استان فارس می باشد.

 

مرادی افزود:  بیش از 160 اثربه دبیرخانه " آیین آینه ها" ارسال گردید که از دید هیئت داوران از کیفیت مناسبی برخورداند، به خصوص در میان شرکت کنندگان، شاعران جوانی به چشم می خورند که توانسته اند با توانایی قابل توجهی در جشنواره حضور داشته باشند.

 

 

مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان فارس ضمن بیان این که شاعران شهرستانی شرایط شرکت در جشنواره ها و همایش هایی که در مرکز استان برگزار می شود را ندارند اظهار داشت: با برگزاری اختتامیه ها در شهرستان های استان، شاعران شهرستانی بیشتر با جریانات شعری و اساتید آشنا می شوند، بویژه این که بیشتر شاعران شرایط شرکت در جشنواره ها و همایش هایی که در مرکز استان برگزار می شود را ندارند و در نتیجه از حضور بسیاری از اساتید محروم هستند.

 

مرادی هدف از انتخاب جهرم به عنوان میزبان اختتامیه جشنواره "آیین آینه ها" را توانمندی شاعران جهرمی در زمینه شعر آیینی دانست وعنوان داشت: انتخاب جهرم به عنوان میزبان اختتامیه جشنواره "آیین آینه ها" بدلیل برخوردار بودن شرایط جغرافیایی این شهرستان و در مرکز بودن آن است که شاعران براحتی می توانند از گوشه و کنار استان در این مراسم وکارگاه های آن شرکت کنند از طرفی شاعران فعال و ارزشی جهرم در چند سال اخیر ثابت کردند که به خصوص در زمینه شعر آیینی توانایی دارند توانایی برگذاری این برنامه را دارند در نتیجه پس از بررسی پیشنهاد کانون بسیج هنرمندان جهرم را موافقت شد.

 

مرادی افزود: مطابق با دیگر فصل‌واره های شعر رازستان، کارگاه‌های آموزشی شعر با حضور محمد کاظم کاظمی، شاعرمطرح کشوری نیز برگزار می گردد که شاعران جوان می توانند در این کارگاه ها شرکت نمایند. 

 

 

دبیر هفتمین جشنواره شعر دو سالانه بسیج هنرمندان استان فارس با بیان اینکه در هر بخش ۲۰ اثر برتر انتخاب و آثار آنها در کتاب اشعار جشنواره منتشر می‌شود گفت: از بین ۲۰ اثر برتر استان ۳ اثر نیز به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده و اشعار این دسته از برگزیدگان در کتاب کشوری چاپ می‌شود.

 

 

گفتنی است، هفتمین جشنواره شعر دو سالانه بسیج هنرمندان استان فارس درچهار فصل‌واره و با عنوان رازستان در حال برگزاری که سومین فصل‌واره آن با موضوع اشعار آیینی به کارخود پایان داد. 

 

 

 

انتهای پیام/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: