کد خبر: ۷۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
سازمان بسیج اساتید فارس برگزار کد:
حسن عبدالله زاده جانشین سازمان بسیج اساتید در این نشست گفت: با توجه به اینکه کانون های بسیج اساتید و بسیج دانشجویی عضو شورای فرهنگی دانشگاه ها هستند می توانند از این فرصت جهت انجام کارهای مؤثرتری در دانشگاه ها استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اساتید فارس، حسن عبدالله زاده جانشین سازمان بسیج اساتید فارس گفت: به مناسبت 16 آذر روز دانشجو سازمان بسیج اساتید از مدیران کانون های بسیج دانشجویی در دانشگاه های شیراز دعوت کرد تا در نشستی مشترک به بررسی راه های مناسب جهت افزایش همکاری های بسیج اساتید و بسیج دانشجویی پرداخته شود.

عبدالله زاده جانشین سازمان بسیج اساتید در این نشست گفت: با توجه به اینکه کانون های بسیج اساتید و بسیج دانشجویی عضو شورای فرهنگی دانشگاه ها هستند می توانند از این فرصت جهت انجام کارهای مؤثرتری در دانشگاه ها استفاده کرد.

عبدالله زاده همچنین به تأکیدات رهبری بر گسترش کارهای علمی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: بسیج اساتید و بسیج دانشجویی می توانند با راه اندازی حلقه های علمی متشکل از اساتید و دانشجویان زمینه انجام کارهای علمی - پژوهشی را در دانشگاه ها فراهم آورند.

دکتر مهرزاد منصوری عضو هیئت و مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه شیراز با اشاره به این مطلب که نگاه ما در دانشگاه ها باید به سمت فراهم آوردن زمینه های تشکیل تمدن اسلامی باشد گفت: امروزه مسئله فرهنگی باید یکی از دغدغه های اصلی بسیج اساتید و بسیج دانشجویی باشد و با همکاری و هماهنگی بیشتر به این مسئله بپردازند.

وی با اشاره به این مطلب که با توجه به اطلاعاتی که بسیج اساتید از اساتید و بسیج دانشجویی از دانشجویان دارند می تواند فرصتی مناسب برای هر دو آنها به حساب می آید که باید به بهترین شکل از این فررصت استفاده شود.

دکتر موسی غندی عضو هیئت علمی و مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی های فارس نیز در این نشست باید توجه کرد که این دو قشر دو رویکرد متفاوت برای رسید به یک هدف مشترک داردند گفت: با توجه به جو آرام دانشگاه های علمی کاربردی و پای کار بودن اساتید در این دانشگاه ها ابراز امیدواری کرد که با حضور میدانی بسیج دانشجویی با یک رویکرد علمی بسیار می تواند مؤثر باشد.

دکتر شجاعی عضو هیئت علمی و مدیر کانون های بسیج اساتید دانشگاه های پیام نور استان ضمن تبریک روز دانشجو به ارتباط بین بیشتر بین بسیج دانشجوی و بسیج اساتید اشاره کرد و گفت در این ارتباط باید به ضلع سومی به نام نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز اهمیت داد .

وی بیان داشت بافت دانشگاه پیام نور به دلیل حضور کمتر دانشجو در آن اشاره کرد و گفت تا می توانیم باید از سیاستزدگی دانشجویان در دانشگاه ها جلوگیری کرد و انجام این برنامه ها با همکاری بسیج اساتید و دانشجویی امکانپذیر خواهد بود.

دکتر گرامی عضو هیئت علمی و مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: ایجاد همکاری بین بسیج دانشجویی و بسیج اساتید نیازمند یه چارچوب مشخص و معین است که با برپایی جلسات مشترک و متوالی قابل حصول خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به متفاوت بودن حیطه کاری این دو قشر گفت: بسیج اساتید خود را موظف به حمایت و پشتیبانی از بسیج دانشجویی دانست.

وی در پایان نیز به جذب های خوبی که در بسیج انجام شده است اشاره کرد و گفت نباید زیاد هم بدبین و ناامید بود بلکه باید با اعتماد به نفس و قبل از آن با اتکا به خداوند به انجام کارهای محوله خود بپردازیم.

دکتر مصباح عضو هیئت علمی و مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه فنی شهید باهنر با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید بین همه اقشار همسو اتحاد و همبستگی ایجاد شود گفت: ما باید بجای دامن زدن به مسائلی که حضرت آقا پرونده آنها را بسته اند، باید به اوامر ایشان توجه کرد برای مثال با توجه به تأکیدات ایشان بر اقتصاد مقاومتی باید به این موضوعات با اتحاد پرداخته شود.

دکتر علیزاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز نیز با اشاره به واقعه 16 آذر گفت: دانشجویان نباید با هم سر جنگ داشته باشند بلکه باید بدانند که این جنگ در خارج از مرزهای ایران اسلامی با دشمنان و بدخواهان این انقلاب و نظام باید انجام بگیرد.

عباس توانا-مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشجویان افسران جنگ نرم و اساتید دانشگاه ها فرماندهان این جنگ هستند گفت: نقش اساتید دبر فضای حاکم بر دانشگاه ها می تواند بسیار مؤثر باشد.

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در دانشگاه شیراز گفت: از اساتید بسیجی این توقع می رود که تحت تأثیر رئوسای دانشگاه ها نباشند و به صورت مستقل عمل کنند و پشتیبان فعالیت های دانشجویان بسیجی در دانشگاه ها برای جلوگیری از برگزاری اردوهای مختلط، کنسرت ها و ... باشند .

محمدرضا علیدادی-مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز با اشاره به ساختار شورای فرهنگی دانشگاه ها و حضور بسیج اساتی و بسیج دانشجویی در آن گفت:باید از این فرصت استفاده کرد.

وی همچنین خواستار تعامل بیشتر بین بسیج اساتید و بسیج دانشجوی در سطح انشگاه بود.

سید روح اله گلستانی زاده-مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور نیز با اشاره به درگیری های فکری به وجود آمده بین دانشجویان اشاره کرد و گفت شاید یکی از مواردی که زمینه ساز کمی ارتباط بین بسیج اساتید و بسیج دانشجوی می شود را مشغله کاری آنها دانست و به بی مهری های که در این دولت نسبت به بسیج دانشجوی می شود خواستار تعامل بیشتر با بسیج اساتید بود.

محمدرضا صالحی زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند از اساتید ارزشی در دانشگاه ها باید استفاده شود گفت: از اساتید انتظار می رود که هنگام مراجعه دانشجویان جهت انجام مشاوره اساتید با آنها همکاری لازم را انجام دهند.

اکبری فرد مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر در نشست مشترک با مدیران کانون های بسیج اساتید دانشگاه شیراز با توجه بهتأثیرگذاری بیشتر سخن اساتید بر دانشجویان در دانشگاه ها گفت: اساتید باید برای افزایش سطح بصیرتی دانشجویان در همه زمینه ها بخشی از کلاس خود را به طور مستقیم یا غیر مستقیم به این کار اختصاص دهند.

محمدعلی توکلیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی نیز خواستار حضور پررنگ تر بسیج اساتید در برنامه های بسیج دانشجویی شدند.


انتهای خبر/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: