جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۵۶:۵۰
کد خبر: ۷۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
با اعلام نفرات برگزیده در جهرم:
سومین فصل‌واره شعر رازستان با عنوان" آیین آینه" با اعلام نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش کانون بسیج هنرمندان جهرم، آیین پایانی سومین فصل‌واره شعر رازستان، از مجموعه هفتمین دوسالانه شعر بسیج هنرمندان فارس با عنوان" آیین آینه" با حضور نیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس، حجت الاسلام محمدشفیع قهرمانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه جهرم و جمعی از شاعران در سالن فردوسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم برگزار شد.

حجت الاسلام محمدشفیع قهرمانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه جهرم در این مراسم به بیان سخنان اهل بیت (ع) در مدح شاعران پرداخت و این هنر را به عنوان شمشیری زهرآلود بر قلب دشمنان اهل بیت (ع) دانست.

وی با اشاره به سخن امام صادق(ع) ثواب سرودن یک بیت شعر در مدح اهل بیت(ع) را بنای خانه ای در بهشت از سوی خداوند دانست و افزود: زبان شعر، مانا، نافذ و ماندگار است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه جهرم به عنایت ویژه رهبری معظم انقلاب نسبت به شاعران به ویژه شاعران آیینی اشاره کرد و گفت: اعتقاد رهبری انقلاب انتقال مفاهیم اهل بیت(ع) و اسلام به زبان شعر است چرا که این هنر جاوید، شیوا و ماندگار است.

 

 نیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در این آئین گفت: کاربرد شعر فاخر زمانی اثرگذار است که در کنار سایر هنرها قرار بگیرد.

وی افزود: افراد شاعر که از این گوهر گران بها و حس خوب شاعرانه بهره مند هستند باید قدرشناس باشند چرا که شاعر متعهد بودن، مسئولیت می آورد.

 

مرضیه مرادی، دبیر سومین فصل‌واره شعر رازستان با اشاره به حضور شاعران جوان در این فصلواره بیان داشت: بیش از 160 شعر به دبیرخانه این جشنواره فرستاده شد که بیشتر شاعران جوان در این عرصه حضور داشتند و این خود نقطه ی عطفی است که در وضعیت شعر استان فارس ایجاد شده است و با توجه به بالا بودن کیفیت نسبی کارها امید است این نسل در آینده نام آوران شعر معاصر فارس و ایران باشند.

در اختتامیه جشنواره شعر استانی آیین آینه ها، شاعرانی از جهرم، لامرد، قیروکارزین و فیروزآباد به شعرخوانی پرداختند.

همچنین محمد کاظمی میهمان ویژه این مراسم که به علت نامساعد بودن شرایط جوی امکان حضورش به جهرم میسر نشده بود، در یک ارتباط تلفنی به شعرخوانی پرداخت.

گفتنی است، سومین فصل‌واره شعر رازستان از مجموعه هفتمین جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس با عنوان " آیین آینه" با موضوع اشعار آیینی، همزمان با ایام محرم آغاز و با اعلام نفرات برگزیده خود در 17آذرماه در شهرجهرم به کار خود پایان داد.

 

 

 

 انتهای پیام/ 224224

نام:
ایمیل:
* نظر: