آخرین اخبار
کد خبر: ۷۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
با حضور دانشجویان خواهر بسیجی؛
سومین دوره آموزشی، توجیهی نظام تربیتی صالحین دانشجویی ویژه دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان فارس در شیراز برگزارشد.

دوره آموزشی، توجیهی نظام تربیتی صالحین دانشجویی ویژه جانشینان خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس به همت تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی این استان برگزار شد.

سعید کوشکی جهرمی معاون هماهنگ کننده سپاه فجراستان فارس در این دوره با تاکید بر هدفمند زندگی کردن گفت: غرب و نظام سلطه برای جذب افراد و تربیت آن ها برنامه ریزی کرده اند از این رو باید مراقب بود.

وی با بیان اینکه در حلقات صالحین باید تبیین شود که انسان اشرف مخلوقات است افزود: از منظر اسلام، انسان اشرف مخلوقات بوده اما از منظر تفکر انسان محور و لیبرالیستی انسان فقط اشرف موجودات روی زمین است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس، دعوای بین حق و باطل را همیشگی دانست و با اشاره به فعالیت حلقات صالحین تصریح کرد: در حلقات صالحین به دنبال تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی هستیم.

کوشکی جهرمی در ادامه با اشاره به نقش زنان در جامعه اضافه کرد: باید نقش زنان در دفاع از اسلام را به درستی تبیین کرد.

وی با تاکید بر افزایش دانش در انجام کارها، انگیزه درست و صحیح، افزایش خلوص نیت، تحرک بالا، خوش خلقی، بالابردن آستانه صبر، تحمل و امید بیان داشت: عقبه و بنیان و قدرت تحرک بخشی یک نظام سیاسی جوانان هستند از این رو باید برای مقابله با شمن تلاش کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجراستان فارس خاطرنشان کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی، پیشرفت علمی و جلوگیری از نفوذ باید تلاش ویژه ای کرد.

اسماعیل قزل سفلی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس نیز در این دوره اظهار داشت: مسئولان بسیج دانشجویی باید از فکر و اندیشه ورزی، معرفت اندوزی، بصیرت، اخلاق، معنویت، مهارت تشکیلاتی و... برخوردار باشد و برای هرکدام از این ویژگی ها باید برنامه ریزی مدون و منسجم کند.

وی با بیان اینکه با مطالعه آثار شهید مطهری چارچوب فکری لازم را به دست می آوریم افزود: مطالعه آثار این شهید بزرگوار چارچوب و بنیان فکری دانشجویان مسلمان را مستحکم می کند و ذهن آن ها را آماده دریافت و پذیرش مباحث می کند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در ادامه با تاکید بر تفکر و تقویت ابعاد معرفتی و مبانی اسلام در دانشجویان، رعایت تقوی را راه خروج از بن بست ها و بحران عنوان و خاطرنشان کرد: مطالعه تاریخ به افزایش بصیرت کمک می کند از این رو دانشجویان تاریخ صدر اسلام، معاصر، دشمن شناسی را مطالعه کنند و فهم کاملی از نظام سلطه و فهم دقیق از مسائل کشور داشته باشند.

قزل سفلی با بیان اینکه دانشجویان باید جبهه ای که مقابل اسلام قدعلم کرده کرده را بشناسند، بر به روز بودن نسبت به بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: دانشجویان انقلابی باید طوری رشد کنند که در هرجایی بتوانند از انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی با بیان اینکه به روز بودن نسبت به بیانات مقام معظم رهبری به بصیرت افزایی کمک می کند، بر استفاده از محضر علما، توسط به قرآن، دعا، زیارت و.. تاکید و تصریح کرد: دانشجویان انقلابی با مهارت های خود و تقویت آن ها به تداوم انقلاب کمک کنند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تاکید بر تلاش برای تداوم انقلاب اسلامی گفت: دانشجوی بسیجی نسبت به رشد و تربیت همه جانبه خود ماموریت دارد که با برنامه ریزی مستمر، سیرمطالعاتی مشخص، پرهیز از سستی و تنبلی، پرورش جسم و روح سالم و... محقق می شود.

قزل سفلی در ادامه با اشاره به چرایی و فلسفه بسیج دانشجویی، تداوم انقلاب را در گرو تربیت نیروهای طراز انقلاب اسلامی دانست اضافه کرد: مرکز تربیت نیروهای طراز انقلاب اسلامی دانشگاه ها است که بسیج دانشجویی باید این وظیفه را به خوبی انجام دهد.

وی با اشاره به تغییر صحنه نبرد از سخت به نرم بیان داشت: دشمن پس از شکست در جنگ نظامی توطئه های زیادی کرد و در این تغییر صحنه نبرد دانشگاه یکی از سنگرها است که در صورت فتح آن توسط دشمن، بر پیکر انقلاب ضربه وارد می شود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، دانشگاه را آینده ساز و مبدا تحولات و دانشجو را محور تحولات، مطالبه گر، جریان ساز و گفتمان ساز برشمرد و تصریح کرد: بسیج دانشجویی از جایگاه استراتژیک برخوردار بوده و با نگاه ژرف نگر امام راحل به وجود آمده است.

قزل سفلی، نقش آفرینی در حل چالش های اساسی نظام را از وظایف بسیج دانشجویی عنوان و خاطرنشان کرد: اگر بسیج دانشجویی در دانشگاه صرفا حضور داشته باشد و ظهور نداشته باشد به عنصری بی خاصیت تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه مسئولان بسیج دانشجویی باید دارای فهم و روحیه تشکیلاتی باشند و ظرفیت های درونی و بیرونی تشکیلات خود را بشناسند گفت: شناخت ماموریت از شاخص های حرکت مسئولان بسیج دانشجویی است و بسیج دانشجویی چتری برای سایر تشکل ها باشد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تاکید بر ترجیح دادن منافع تشکیلات بر منافع شخصی، اظهار داشت: با مدیریت جهادی می توان مشکلات را حل کرد.

قرل سفلی در پایان با اشاره به 40 فرمان تشکیلاتی شهید بهشتی، بر مطالعه آثار و کتب این شهید بزرگوار تاکید کرد.

بر اساس این گزارش دوره آموزشی، توجیهی نظام تربیتی صالحین دانشجویی ویژه جانشینان خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس به همت تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی این استان برگزار شد.


در ادامه این دوره حجت الاسلام حسن پور معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر تداوم انقلاب و ارزش ها در جامعه خواستار زنده نگه داشتن آن ها در وجود اشخاص شد و گفت: هدف اساسی جمهوری اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی بوده که برای تحقق این امر، مراحل انقلاب، تشکیل نظام اسلامی، دولت اسلامی و جامعه اسلامی نیاز است.

وی با بیان اینکه برای تشکیل دولت اسلامی، به تولید فکر و اندیشه و تربیت انسان(انسان سازی) نیاز است، اساسی ترین کار انقلاب را انسان سازی برشمرد و افزود: برای رسیدن به جامعه اسلامی نیاز به نقشه، راه، نهادسازی، کادرسازی و انسان سازی است.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به فرآیند تشکیل حلقات صالحین، جذب، تثبیت، رشد و بکارگیری(کادرسازی) را از جمله این فرآیند دانست و تصریح کرد: تربیت کردن با حرف زدن نیست بلکه با عمل است.

در این برنامه حجت الاسلام مجتبی ایوب زاده مدیر تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس نیز اظهار داشت: دوره مربیان صالحین دانشجویی ویژه جانشینان خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس به مدت دو روز برگزار شد.

وی بیان داشت: مخاطب شناسی، اصول و مبانی تربیتی، فنون حلقه داری، جذب، تثبیت، رشد و کادرسازی، تشکیلات بسیج دانشجویی و...از مباحث دوره آموزشی، توجیهی نظام تربیتی صالحین دانشجویی بود.

انتهای پیام/

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: