کد خبر: ۷۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
سازمان بسیج اساتید فارس در بیانیه ای، حوادث اخیر نیجریه را محکوم و این حوادث را ناشی از فاجعه طایفه گرایی در جهان اسلام می داند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اساتید فارس، سازمان بسیج اساتید فارس در بیانیه ای، حوادث اخیر نیجریه را محکوم و این حوادث را ناشی از فاجعه طایفه گرایی در جهان اسلام می داند.

Image result for ‫لوگوی بسیج اساتید‬‎


متن بیانیه سازمان بسیج اساتید فارس به شرح زیر است:

بسم ربِّ شُهداءِ وَ الصِدیقیِن

بار ديگر افراط و خشونت مرزهاي انساني را در نورديد و جنايتي ديگر را عليه انسان‌ها رقم زد. خبر كشتار شيعيان نيجريه در روزهاي اخير، نه تنها موجب تأسف و تأثر جامعه انساني شد، بلكه بار ديگر خطر تهديد افراط گرايان و خشونت طلبان را در برابر مدافعين صلح ياد آور می شود.

هنوز بغض اندوه بار فجايع منا، سوريه، عراق، يمن و ساير بلاد اسلامي التيام نيافته بود كه جهان اسلام با ضايعه‌ي برخورد خشونت‌آميز با پرچمداران مقاومت و بيداري اسلامي كه بزرگ‌ترين جامعه شيعي قاره آفريقا را تشكيل مي‌دهند، روبرو گرديد.

اگرچه تاريخ و جغرافياي اسلام، ستم‌هاي بي‌شماري از استكبار و صهيونيسم جهاني در خود ثبت كرده اما همواره بر مشي مسالمت و وحدت با پيروان ساير اديان الهي تاكيد ورزيده و خداوند را در احقاق و اشاعه حق پشتيبان و راهنماي خود دانسته و باور دارد كه خون بي‌گناهان و مظلومان اثري عميق در جامعه انساني خواهد داشت.

به راستي اگر امروز جامعه جهاني بر اساس مباني گفتمان و تعقل، قادر به ايفاي نقش محوري و مسئولانه و صد البته منصفانه خود در اين برهه نگردد، آتش جنگ و خشونت بر شعاع خود خواهد افزود و جنگ افروزان و صاحبان و حاميان تفكر افراطي‌گري به اشكال و نام‌هاي ديگر زمينه ساز جنگ و نابرابري در جهان، خواهند بود.

سازمان بسیج اساتید فارس، ضمن ابراز همدردي با بازماندگان و شيعيان نيجريه، از تمامي نهاد‌هاي بين المللي مي‌خواهد، ضمن رعايت اصل برابري و مساوات در برخورد با اين جنايت‌ها، از همه ظرفيت‌هاي موجود دولت‌ها و ملت‌هاي مدافع صلح و امنيت، براي مقابله با اين موج افراطي‌گري بهره گيرند، چرا که امروز بيش از هر زمان ديگري توجه دولت‌ها و ملت‌ها و سازمان‌هاي بين المللي به رعايت الزامات جهان عاري از خشونت ضروري به نظر مي‌رسد.


انتهای خبر/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: