جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۵۵:۰۵
کد خبر: ۷۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
دبیر هفتمین جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس:
دبیر هفتمین جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس از برگزاری چهارمین فصل‌واره رازستان باموضوع اشعار انقلابی و دفاع مقدس در بهمن ماه خبر داد.

مرضیه مرادی، دبیر هفتمین جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس درگفتگو با خبرنگار بسیج هنرمندان فارس با اشاره به انتشار فراخوان آخرین فصل‌واره شعر رازستان بیان داشت: جشنواره شعر رازستان هر دو سال یک بار برگزار می گردد که در هفتمین دوره خود با رویکرد جدیدی برگزار گردید.

 

مرادی با اشاره به اینکه در گذشته جشنواره بسیج هنرمندان نیز هر دو سال برگزار می‌گردیده است افزود: این جشنواره در شش دوره گذشته خود بصورت متمرکز برگزار و با توجه به اینکه در دوره‌های پیشین اشعار از تمام حوزه‌ها و بخش‌های مختلف آثار ارسال شده و اشعار آئینی با اشعار آزاد مقایسه می‌شدند و برای پیشگیری از دچار تضاد شدن داوران در مرحله انتخاب برگزیدگان این جشنواره، هفتمین دوره جشنواره در سال جاری در بخش‌های جداگانه به صورت مجزا برگزار گردید.  

 

مرادی با بیان اینکه هفتمین جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان فارس در چهار فصل عاشقانه و عارفانه، کودکانه و نوجوانان، آئینی برگزار شد و چهارمین فصل با موضوع دفاع مقدس و انقلاب نیز در حال برگزاری است تصریح کرد: فصل "عاشقانه و عارفانه" به منظور پیوند شعر با عشق و عرفان در نظر گرفته شد و دیگر فصل ها بدین منظور پیش‌بینی شدند که ثابت کنند شاعران بسیجی، توان و تبحر سرودن شعر در تمام ابعاد و عرصه‌های ارزشمند شعر را دارند.

 

دبیر هفتمین جشنواره شعر دو سالانه بسیج هنرمندان استان فارس با بیان اینکه اولین فصل‌واره شعر رازستان با عنوان " ترمه وترنج" با موضوع عاشقانه ها و عارفانه ها در مردادماه برگزار و فصل‌واره دوم نیز با عنوان "بهانه‌ها" و با نگاه به اشعار کودکانه و نوجوانان اختصاص یافت که این بخش از رازستان در مهرماه برگزار گردید. 


مرادی افزود: فصل‌واره سوم جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس نیز با عنوان " آئین آینه‌ها" با موضوع اشعار آئینی همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در آذرماه برگزار گردید.


 

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان فارس با اشاره به برگزاری آخرین فصل‌واره شعر رازستان اظهار داشت: چهارمین فصل‌واره شعر رازستان با عنوان" سرو سرود" با موضوع اشعار انقلابی و دفاع‌مقدس فراخوان خود را منتشر نموده است که علاقمندان جهت شرکت در این فراخوان می‌توانند آثار خود را تا20 دی‌ماه به نشانی رایانامه  razestan1@yahoo.com و یا به تلفکس 07132296029 ارسال نمایند.


مرادی اضافه داشت: این بخش از جشنواره نیز در بهمن ماه برگزار می‌گردد.


دبیر هفتمین جشنواره شعر دو سالانه بسیج هنرمندان استان فارس با بیان اینکه در هر بخش ۲۰ اثر برتر انتخاب و آثار آنها در کتاب اشعار جشنواره منتشر می‌شود گفت: از بین ۲۰ اثر برتر استان ۳ اثر نیز به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده و اشعار این دسته از برگزیدگان در کتاب کشوری چاپ می‌شود.

 

 


انتهای پیام/ 224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: