آخرین اخبار
کد خبر: ۷۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
حواشی حضور ضرغامی در دانشگاه شیراز؛
صیف زاده، دانشجوی دانشگاه شیراز که در برنامه قبل میکروفن وی را قطع کردند، پشت تریبون رفت و گفت: کرامت بسیج به شما اجازه می‌دهد صحبت کنید و میکروفن را قطع نمی‌کند،

همایش «شورش علیه جمهوریت» به مناسبت ۹ دی روز بصیرت به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با حضور عزت الله ضرغامی، رئیس سابق رسانه ملی در تالار فجر این دانشگاه شب گذشته برگزار شد که حواشی بسیار زیادی به همراه داشت.

 

- در ابتدای این برنامه مستند من مدیر جلسه هستم پخش شد و با تلاوت قرآن کریم توسط یکی از دانشجویان بسیج دانشجویی برنامه شورش علیه جمهوریت رسما آغاز شود.

 

- ضرغامی ورود از درب میهمانان ویژه را قبول نکرد و مثل دیگر دانشجویان از درب اصلی دانشگاه وراد سالن شد و مورد تشویق حاضرین سالن شد.

 

- سالن فجر دانشگاه شیراز مملو از دانشجویان شد و ابتدای برنامه محمد هاشم پوریزدان پرست، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز صحبت های خود را در مورد وقایع سال ۸۸ در دانشگاه شیراز از جمله به آتش کشیدن کتابخانه اسلامی و پر از کتب قرآنی دانشگاه شیراز، حمله به دفتر بسیج دانشجویی و ضرب و شتم دانشجویان بسیجی دانشگاه اشاره کرد.

 

- ضرغامی بعد از پوریزدان پرست روی سن برنامه رفت و بخش اول صحبت های خود را در مدت زمان معین و مشخص تمام کرد و مورد تشویق حضار قرار گرفت تا بخش پر حاشیه پرسش و پاسخ دانشجویی شروع شود.

 

- دانشجوی اصلاح طلب تشکل اصلاح طلب دانشگاه شیراز پشت تریبون رفت وبر خلاف زمان صحبت ولی که سه دقیقه بود نزدیک به پنج دقیقه صحبت کرد که وی صحبت های علیه ضرغامی و صدا و سیمای دوران وی کرد و بدون پرسیدن سوالی مشخص و با اصرار مجری از تریبون پایین رفت.

 

- ضرغامی در پاسخ به عملکرد رسانه ملی در سال ۸۸ با قاطعیت تمام گفت: من از موضع و تصمیم رسانه ملی در سال ۸۸ همچنان محکم دفاع می کنم که مورد تشویق حاضران در سالن واقع شد.

 

- صیف زاده که در برنامه قبلی تشکل اصلاح طلب وفاق و توسعه اجازه صحبت به وی داده نشد و میکروفن وی را قطع کرده بودند، پشت تریبون رفت و ابتدای صحبت خود گفت: این تریبون بسیج دانشجویی است و کرم بسیج دانشجویی به شما اجازه می دهد که صحبت کنید و میکروفن شما را قطع نمی کند، این تریبون نوش جانتان.( تشویق شدید حضار)

 

- صیف زاده ادامه داد: عده ای می آیند و آیه قرآن می خوانند بدانند کسانی که در مقابل امام علی (ع) و در عاشورا مقابل امام حسین (ع) ایستادند همه قاری و حافظ قرآن بودند که مقابل امام ایستادند.

 

- وی گفت: جوری عمل کنید که بتوانید در چند سال آینده در چشم «آرمیتا» و «علی رضا» نگاه کنید.

 

- صحبت های صیف زاده مورد تشویق حضار قرار گرفت.

 

- سید سبحان تقوی، دانشجوی اصلاح طلب انجمن وفاق و توسعه که در برنامه قبلی خود اجازه صحبت بیش از سه دقیقه را به منتقدین نمی دادند پشت تریبون رفت و به جای سه دقیقه، هفت دقیقه فقط صحبت کرد و هیچ گونه سوالی را مطرح نکرد.

 

- وی در ابتدای صحبت خود آیه قرآنی خواند و در ادامه هاشم پوریزدان پرست، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز، عضو دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی و جانباز هشت سال دفاع مقدس را شاخص تکفیری و داعشی در دانشگاه شیراز خواند که مورد اعتراض دانشجویان در سالن قرار گرفت.

 

- وی در ادامه بسیاری از اپوزیسیون و سران فتنه خارج نشین را از جمله بهزاد نبوی، حجاریان، عبدالکریم سروش و غیره را رهبران فکری خود دانست و بر آنان درود فرستاد و صحبت های خود را بعد از تذکرات متوالی مجری برنامه تمام کرد و در اقدامی خارج از عرف دانشجویی همراه عده معدود از هم فکران خود که حتی به ۲۰ نفر نمی رسیدند سالن برنامه را ترک کردند.

 

- دانشجویان حاضر در سالن با شعار مرگ بر فتنه گر حرکت این دانشجوی اصلاح طلب را محکوم کردند.

 

- ضرغامی در واکنش به این اتفاق گفت: بسیج دانشجویی به عنوان نهاد انقلابی و حزب اللهی است و چنین فضای دموکراتیکی که این تشکل انقلابی راه انداخته است که همه دوستان مختلف صحبت های خود را بدون هیچ گونه ترسی بیان کنند، یک افتخاری برای این تشکل انقلابی است و من این را افتخاری برای بسیج دانشجویی می دانم.

 

-پوریزدان پرست برای پاسخ به توهین و صحبت های تقوی به تریبون آمد و با نشان دادن قسمتی از دست خود که در دوران دفاع مقدس مجروح و جانباز شده بود، گفت: بنده یک جانباز هستم و هیچ گونه حقوقی نیز از بنیاد نمی گیرم و کسی بودم که در تسخیر لانه جاسوسی همراه ضرغامی حضور داشتم. چگونه است که برای دفاع از شرف و ناموس شما از جان خود گذشتم و هیچ منتی ندارم بعد بهم بگویید داعشی؟ آیا این گونه حرکت و دفاع از شرف و ناموس این کشور مثل گروه تکفیری ساخته آمریکای جنایتکار است؟

 

- وی ادامه داد: شما می آیید این جا آیه قرآن می خوانید در صورتی که در کلاس درسی که با من داشتید علاناً بلند می شوید و می گویید من خدا را قبول ندارم؟ تو که خدا را قبول نداری چگونه این جا آیه قرآن می خوانی؟ چهره نفاق شما این جا و در این برنامه برای همگان روشن شد.

 

- عضو هیات علمی دانشگاه شیراز ادامه داد: آیا همین تشکل شما نبود که در سال ۸۸ کتابخانه اسلامی دانشگاه شیراز را به آتش کشید؟ شما در اتاق من صحبت هایی کردید که من نمی خواهیم این جا بیان کنم، در صورتی که آرزو و آمال رویاهای شما رفتن به هلند در کنار دوستان گوگوش است.

 

- دانشجویان سالن به احترام عضو هیات علمی دانشگاه شیراز روی پا ایستادند و پوریزدان پرست را به شدت تشویق کردند که با وساطت مجری برنامه، همایش ادامه پیدا کرد.

 

- دانشجوی دیگری به پشت تریبون آمد و در ابتدای صحبت های خود پوریزدان پرست را دانشجویی انقلابی و استادی انقلابی دانست و از این حرکت دانشجوی اصلاح طلب عذرخواهی کرد. وی از ضرغامی در مورد مظلومیت شهدای فتنه ۸۸ و بسیجیانی که به ناحق کشته شدند سوال کرد که ضرغامی بر مظلومیت این شهیدان صحه گذاشت.

 

- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان دو ساعت برنامه با حواشی بسیار گفت: تشکر می کنم از دانشجویان انقلابی و حزب اللهی که با ادب، با کلاس، با متانت، اهل گفتگو نشستند و ای کاش این برنامه ها در سالن دانشگاه ضبط کامل بشود و با همین نوع برخوردها این بهترین الگو است بر نشان دادن شخصیت های انقلابی بچه های بسیج دانشجویی در دانشگاه.

نام:
ایمیل:
* نظر: