آخرین اخبار
کد خبر: ۷۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
بسیج دانشجویی لارستان:
بسیج دانشجویی دانشگاه لارستان اعلام کرد: 16 آذر سرمشقی برای انقلابیونی شد که ۲۵ سال بعد با مشت های گره کرده شاه جوان و سرمست از باده غرور سال ۱۳۳۲ را به شاه نگون بخت سال ۱۳۵۷ تبدیل کردند.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های لارستان به مناسبت 16 آذر روز دانشجو بیانیه ای صادر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:
 
۶۲ سال پیش آن روزها شاه جوان پهلوی ، سرمست از به دست گرفتن دوباره ی قدرت و پشت گرم به حمایت اربابان غربی خویش ، خود را بسی فراتر از آنچه بود تصور و به فراخور خوشباش و رضایت آمریکا و انگلیس صحنه گردانی می نمود.
آن روز هم در پی سفر نیکسون شاه بنا را بر آن گذاشته بود تا به جبران رب ستیزی و چند مدت تعطیل شدن سفارت خانه انگلیس در دولت دکتر مصدق، ملی شدن صنعت نفت و کوتاه شدن دست غرب از این ثروت عظیم و به شکرانه کودتای ۲۸ مرداد و در پی آن بازگشت دوباره اش به تاج و تخت مراتب سرسپردگی و ارادت خود را با گستردن فرش قرمز و شاید تقدیم امتیازات و هدایا به اثبات برساند، اما در این میان آنچه انتظار نمی رفت اتفاق افتاد.
محمد رضا شاه که گمان برده بود اعتراضات مردمی را به مدد دلار های نفتی سرنگون کرده است و دیگر نه معترضی در کشور به پا خواهد خواست و نه مخالف؛ و نه آزادی خواهی و همه مردم بنده وار تن به اربابی او داده اند ، از این خروش آرمان خواهانه بر آشفت و فرمان به قتل و کشتار داد .
آن روز سه لاله از لاله زار های ایران در خون خویش غلتیدند و عروجی عاشقانه ساز نمودند.
 اما این خون، پویا و جوشان ماند تا سرمشقی برای انقلابیونی باشد که ۲۵ سال بعد با مشت های گره کرده شاه جوان و سرمست از باده  غرور سال ۱۳۳۲ را به شاه نگون بخت سال ۱۳۵۷ بدل نموده و طومار حکومت شاهنشاهی را به تمام اربابان غربی خود در هم پیچیده و به همیشه تاریخ سپردند .
والسلام
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای لارستان
نام:
ایمیل:
* نظر: