کد خبر: ۷۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
بسیج اساتید مرکز آموزش عالی استهبان برگزار کرد:
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی خاوری امام جمعه استهبان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نباید تنها وابسته به یک هفته باشد بلکه باید در تمام طول سال این وحدت همه جانبه پابرجا باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اساتید فارس، ششمین  جلسه حلقه صالحين بسيج اساتيد مرکز آموزش عالی استهبان مقارن با 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور تعدادی از اساتید با موضوع "وحدت حوزه و دانشگاه" در اتاق ریاست این مرکز برگزار گردید.

پس از قرائت قرآن، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای مصطفی خاوری، نماینده ولایت فقیهحجت الاسلام والمسلمین مصطفی خاوری، نماینده ولایت فقیه و امام جمعه شهرستان استهبان به ایراد سخنرانی پيرامون"وحدت حوزه و دانشگاه"پرداخت.

امام جمعه شهرستان استهبان گفت:که دستور دین مبین اسلام بر وحدت و یکپارچگی است همانطور که مولای متقیان حضرت علی (ع) میفرمایند:"اِيّاکُمْ وَ الفُرْقَه اَلا مَنْ دَعا اِلي هذا الشِعار فَاقْتُلُوهُ وَ لَوْ کاَنَ تَحتَ عَمامَتي هذِهِ؛ از پراکندگي و اختلاف بپرهيزيد. آگاه باشيد! هر گاه کسي مردم را به تفرقه و جدايي و تکروي دعوت کند، او را بکشيد؛ هر چند که زير عمّامه من باشد".

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی خاوری در ادامه به اهمیت وحدت بین دانشگاه و حوزه اشاره کرد و گفت: این مهم نباید تنها وایسته به یک هفته باشد بلکه باید در تمام طول سال این وحدت همه جانبه پابرجا باشد.

وی همچنینبه اهمیت وحدت بین شیعه و سنی اشاره کرد و بیان داشت: فرقه وهابیت فرقه ای غیر قابل قبول از دیدگاه تشیع و تسنن است
نام:
ایمیل:
* نظر: