آخرین اخبار
کد خبر: ۷۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
روحانی در دانشگاه شیراز:
مسئول بنیاد تاریخ پژوهشی انقلاب اسلامی گفت:آمریکا معتقد است باید ریشه ایران را خشکاند.
حمید روحانی مسئول بنیاد تاریخ پژوهشی انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت 9 دی که در دانشگاه شیراز برگزار شد،  با بیان اینکه در این دوسال عزت ما پایمال شده است، خاطر نشان کرد: کسانی که مدعی منزوی شدن ما با دنیا بودند برای کسب احترام و شخصیت ما دست به کارهایی زدند که جز سرزنش و سرکوب برای ما چیزی نداشت.

 

وی با اشاره به اینکه کاری که در این دو سال انجام شد نتیجه آن شد تحقیر ایرانیان، افزود: تحقیراتی مانند اینکه وندی‌شرمن رسما اعلام کرد فریب‌کاری جزعی از ایرانیان است، در فرودگاه عربستان به زائران ما بی حرمتی شد، در فاجعه منا به ما بی‌احترامی شد، اجازه ملاقات رئیس‌جمهور ایران با پادشاه عربستان را ندادند تا بلاخره هشدار مقام‌معظم‌رهبری آن‌ها را سر جای خود نشاند.

 

مسئول بنیاد تاریخ پژوهشی انقلاب اسلامی با بیان اینکه عزت و غیرت ایران کجا رفته است که وزیر خارجه ایران باید در مقابل امیر قطر زانو بزند، اذعان داشت: وزیر خارجه فرانسه با وجود اینکه با انتقال خون‌های آلوده مردم ایران را بیمار کرد باز‌ هم شاهد حضور سفیر فرانسه در ایران بودیم.

 

روحانی با اشاره به اینکه نتیجه جدا شدن از ملت و دچار خودخواهی شدن می‌شود اینکه امروز گذرنامه‌های ایرانی عزت ندارند، تصریح کرد: آیا نتیجه دیپلماتی، غرامت دادند کشته شدگان در لبنان و گروگان‌ها است؟

 

وی با بیان اینکه امروز به مصیب‌هایی گرفتار هستیم، خاطر نشان کرد: در دولت قبل در رشد علمی رتبه ۱۷ را کسب کردیم اما امروز دو رتبه هم افت کرده‌ایم و دولت‌های بیگانه ما را تحقیر می‌کنند.

 

مسئول بنیاد تاریخ پژوهشی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سعی کرده‌اند ملت ایران را در بی‌خبری قرار دهند و از تحلیل دور کنند، افزود: تنها از ملت ایران می‌خواهند که بیایند رای بدهند و بروند دنبال زندگیشان، ما را بی‌سواد و بی‌شناسنامه خواندند.

 

روحانی با بیان اینکه می‌خواهند روحیه قوی ملت ایران را تضعیف کنند، اذعان داشت: صنعت ما را جز آب‌گوشت بزباش و قورمه سبزی چیزی نمی‌دانند و دانشجویان شیرازی را مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهند به دلیل اینکه گفتند چرا فکت‌شیت را منتشر نکردید.

 

روحانی با اشاره به اینکه آیا امریکا که معتقد است باید ریشه ایران را خشکاند می‌تواند مانند چین و روسیه باشد؟، افزود: با کافری که شمشیر را از رو بسته است هیچ رابطه‌ای جایز نیست، از نظر شرعی و عقلی اگر گروهی قصد خانه و مال شما را داشته باشد آیا آن‌ها را در خانه راه می‌دهید؟

 

روحانی با بیان اینکه در مرکز تشیع ، نفرت به دشمنان خدا یک اصل است، اذعان داشت: چرا در زیارت عاشورا صدبار لعن می‌گوییم؟ چرا حضرت فاطمه(س) وصیت می‌کند قبرشان مخفی بماند؟ با توجه به آیات قران کسی حق ندارد فریاد بلند بزند جز آنکه به او ظلم شده است.

 

مسئول بنیاد تاریخ پژوهشی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در روزنامه‌ها اعتقادات مردم و خط امام(ره) را زیر سوال بردند، خاطر نشان کرد: گفتند اندیشه امام باید به موزه منتقل شود و زمانی که به اهدافشان نرسیدند شروع به شبه‌اندازی کردند که آیا بعد از ۲۶ سال از رحلت امام(ره) لازم است که همه سخنان ایشان را عملی کنیم؟

 

روحانی با بیان اینکه آنچه امام(ره) گفتند شخصی نبوده است، اذعان داشت: یک زمان انسان استنباط شخصی خودش را بیان می‌کند که این صحبت نیست، اما گاهی استنباط شخصی نیست بلکه آیه صریح قران است، آقایان بگویند کدام نظر امام شخصی است که بخواهیم در مورد آن فکر کنیم که عملی باشد یا خیر؟

 

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که امریکا دشمن ایران است مبارزه باقی است، تصریح کرد: امام(ره) احکام قران و اسلام را بیان کردند و مبارزه با ظلم به زمان امام(ره) برنمی‌گردد چرا که دوستی با مردم و خشونت با دشمن آیه صریح قران است.

روحانی با اشاره به بخشی از این کتاب گفت: در این کتاب آمده است برای جهانی شدن باید حاکمیت سرمایه‌داری در پیش بگیریم و یا اینکه در دوره جهانی شدن حاکمیت مطلق با آمریکا است همچنین در این کتاب آمده است جهانی شدن با خود کفایی معنا ندارد و یا اگر اسلام بخواهد همه برنامه‌های خود را به کار ببندد هرگز جهانی نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه اگر می‌بینید به اسلام توهین می‌کنند و آقایان ناراحت نمی‌شوند به دلیل تفکراتی است که برگرفته از کتاب ایران و جمهوری شدن است، خاطر نشان کرد: در دوران فتنه ۱۰۰ شبکه ماهواره‌ای جریان فتنه را پوشش می‌دادند و امریکا بودجه کلان برای ضدانقلاب اختصاص داد همچنین فکر کردند اگر شیوه انقلاب اسلامی را به کار بگیرند و چند شهیدنما به راه اندازند پیروز می‌شوند.

 

روحانی با کشیدن آهی و گفتن اینکه روزهای نکبت‌باری است، ادامه داد: از سال ۴۱ تا امروز در صحنه حضور داشتم و این حقایق را دیدم که تلاش می کردند به انقلابیون فشار وارد کنند به خصوص در سال ۵۰ ، اما دیدیم که نهضت امام(ره) از امدادهای غیبی برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب امام ریشه در اسلام دارد و تا زمانی که اسلام است انقلاب هم است، افزود: آیا وظیفه شیعیان و انقلابیون این است که در مقابل این بی‌تجربگی‌ها ساکت باشند یا با مشت گره کرده به مقام معظم رهبری بگوییم ما هم در کنار ایشان هستیم؟

 

مسئول بنیاد تاریخ پژوهشی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اگر در مقابل بی توجهی به دستورات مقام معظم رهبری ساکت ننشینیم و اعتراض کنیم آقایان آنقدر گستاخ نمی‌شوند، اذعان داشت: امروز ابوذر در میان ما کم است، آنچه که می‌تواند در مقابل حرکت‌های انحرافی بایستد اعتراض مردم است.

 

روحانی با بیان اینکه من از هم‌نوعان خودم که روحانیون هستند گله دارم، خاطر نشان کرد: چرا روحانیون در مقابل این انحرافات اعتراض نمی‌کنند و زمانی که افرادی مثل من اعتراض می‌کنیم متهم می‌شویم به افراطی‌گری و تندروی اما وظیفه ما است که حقایق را بیان کنیم تا زمانی که زبان و قلم در دست داریم.

 

وی با اشاره به اینکه نکته مهم شناخت خط امام است، اذعان داشت: تفاوت امام(ره) با دیگر علما این بود که در این نهضت تمام ابعاد اسلام را به کار بردند.

 

مسئول بنیاد تاریخ پژوهشی انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام(ره) معتقد بودند که قدرتی به نام مردم دارند که از بمب قوی‌تر هستند، خاطر نشان کرد: تا قبل از نهضت امام(ره) همه انگلستان را خطر بزرگ می‌دانست اما امام(ره) گفتند امریکا شیطان بزرگ است.

 

روحانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امروز تنها بسیجیان غیور را دارند در غیر این صورت تنها هستند، تصریح کرد: اجازه ندهید مقام معظم رهبری فکر کنند در مقابل گستاخی‌ها حرفشان برد ندارد. 

مسئول بنیاد تاریخ پژوهشی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تا کنون چهار جلد تاریخ انقلاب را نوشته‌ام، خاطر نشان کرد: با توجه به بیانات امام(ره) مبنی بر اینکه امیدوارم تاریخ انقلاب را انقلابیون بنویسند، نوشتن این کتاب‌ها بزرگترین رسالتی بود که امام(ره) بر دوش من گذاشته بود.

 

مسئول بنیاد تاریخ پژوهشی انقلاب اسلامی با بیان اینکه افرادی که به قدرت می‌رسند به فکر حفظ سمت خودشان هستند و به فکر مردم نیستند، خاطر نشان کرد: تا زمانی که این جناح‌بازی‌ها و حزب‌بازی‌ها وجود دارد مشکلات کشور حل نمی‌شود چرا که اصلاح‌طلب و اصول‌گرا سوغاتی بود که امریکا برای ما آورد وگرنه امام همه را در زیر یک پرچم می‌دانست.

 

روحانی در پایان توصیه کرد صحیفه امام(ره) را بخوانید تا در انتخابات دچار اشتباه نشوید.

نام:
ایمیل:
* نظر: