آخرین اخبار
کد خبر: ۷۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
به دلیل حماسه ۹ دی ماه در هفته‌ای که گذشت دوباره خاطرات حماسه‌آفرینی ‌های ملت ایران همچنین بی بصیرتی برخی خواص زنده شد هر چند این خاطره هیچ‌گاه از ذهن مردم ایران و دشمنان جمهوری اسلامی نمی‌رود.

 

از این رو به سراغ دانشگاه شیراز رفتیم تا ببینیم با مصادف شدن این هفته با ایام امتحانات وحماسه ۹ دی چه کارهایی در جهت فضای علمی دانشگاه و همچنین زنده نگه داشتن یاد حماسه ۹ دی چه کارهایی انجام داده‌اند.

 

مراسم تجليل از پژوهشگران برگزيده‏‌ دانشگاه شيراز برگزار شد

 

آيين تجليل از پژوهشگران برگزيده‏‌ي دانشگاه شيراز در سال ۱۳۹۴، با حضور مجيد ارشاد، رئيس دانشگاه شيراز، هيأت رئيسه‏ دانشگاه و جمعي از اساتيد در تالار حكمت اين دانشگاه برگزار شد.

 

در ابتدا، معاون پژوهشي دانشگاه شيراز پس از تشكر از دست ‏اندركاران برگزاري مراسم هفته‏ پژوهش، سخنان خود را با اين سؤال آغاز كرد كه آيا توقعات مسئولان با ميزان توجهي كه به دانشگاه‌‏هاي پيشرو به خصوص ۱۳ دانشگاه برتر كشور از جمله شيراز شده است هم‌خواني دارد؟

 

بزرگداشت حماسه ۹ دی با حضور مسئول بنیاد تاریخ پژوهشی انقلاب اسلامی در دانشگاه شیراز

 

حمید روحانی مسئول بنیاد تاریخ پژوهشی انقلاب اسلامی با بیان اینکه در این دو سال عزت ما پایمال شده است، خاطر نشان کرد: کسانی که مدعی منزوی شدن ما با دنیا بودند برای کسب احترام و شخصیت ما دست به کارهایی زدند که جز سرزنش و سرکوب برای ما چیزی نداشت.

 

وی با اشاره به اینکه کاری که در این دو سال انجام شد نتیجه آن شد تحقیر ایرانیان، افزود: تحقیراتی مانند اینکه وندی‌شرمن رسما اعلام کرد فریب‌کاری جزعی از ایرانیان است، در فرودگاه عربستان به زائران ما بی حرمتی شد، در فاجعه منا به ما بی‌احترامی شد، اجازه ملاقات رئیس‌جمهور ایران با پادشاه عربستان را ندادند تا بلاخره هشدار مقام‌معظم‌رهبری آن‌ها را سر جای خود نشاند.

 

روحانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امروز تنها بسیجیان غیور را دارند در غیر این صورت تنها هستند، تصریح کرد: اجازه ندهید مقام معظم رهبری فکر کنند در مقابل گستاخی‌ها حرفشان برد ندارد.
 

وی با بیان اینکه چقدر سطح فکری رفسنجانی پایین است که تمام مشکلات مردم را در پاسپورتشان می‌داند، افزود: مقام معظم‌رهبری بسیار حکیم هستند و توانستند کشور را نگه دارند، نقش رفسنجانی در مقابل مقام معظم رهبری مانند شریعتمداری با امام(ره) است.

 
مسئول بنیاد تاریخ پژوهشی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تا کنون چهار جلد تاریخ انقلاب را نوشته‌ام، خاطر نشان کرد: با توجه به بیانات امام(ره) مبنی بر اینکه امیدوارم تاریخ انقلاب را انقلابیون بنویسند، نوشتن این کتاب‌ها بزرگترین رسالتی بود که امام(ره) بر دوش من گذاشته بود.

 

روحانی با بیان اینکه نمی‌توان گفت رفسنجانی خائن است چرا که این طرز تفکر او است، تصریح کرد: خاتمی نقش مستقیم در فتنه نداشت اما با سکوتش بعد از جریانات فتنه نقش خود را در فتنه اعلام کرد.

 

رئیس سازمان بسیج اساتید استان فارس در دانشگاه شیراز


رئیس سازمان بسیج اساتید استان فارس با اشاره به مشکلاتی که پس از برند کردن پمپ‌بنزین‌ها به وجود می‌آید، افزود: امروز اگر قیمت بنزین افزایش یابد مردم آن را تحمل می‌کنند، چرا که هزینه آن در جیب دولت می‌رود و در کشور خرج می‌شود؛ اما اگر پمپ‌بنزین‌ها در اختیار گروه‌های خارجی قرار بگیرد، با افزایش قیمت‌ها هزینه آن در جیب چه کسی می‌رود؟

 

زمانی با بیان اینکه اگر پمپ‌بنزین‌ها برند شوند اختلاف طبقاتی ایجاد می‌شود که اثرات مخرب طولانی مدت دارد، تصریح کرد: وجود شرکت‌های خارجی باعث تغییر در سبک‌زندگی و نفوذ می‌شود همچنین اگر تصمیم بگیرند می‌توانند با هماهنگی یکدیگر پمپ‌بنزین‌ها را ببندند و مشکلاتی را در کشور به وجود آورند.

 

برگزاري نشست علمي اخلاق جنگ، صلح، عفو و دوستي در دانشگاه شیراز

 

نشست علمي اخلاق جنگ، صلح، عفو و دوستي به همّت مركز پژوهش‏‌هاي فرهنگ اسلامي و انجمن‏‌هاي علمي دانشكده‏‌ي علوم تربيتي و روان‏ شناسي دانشگاه شيراز در تالار حكمت برگزار شد.

 

در ابتداي اين نشست، استاد دانشگاه ابرلين آمريكا و نماينده‏ پيشين ايران در سازمان ملل به بيان يافته ‌هاي خود پرداخت و ضمن مطرح كردن واژه‏ جهاديسم و ارائه‌ي تعريفي از آن، تاريخ اين واژه را در مسيحيت و اسلام مورد بررسي قرار داد و با برشمردن مباني اساسي الهيات جنگ شامل؛ اصالت رنج، عمل حماسي، نگاه دوگانه به جغرافياي سياسي جهان، امكان ميانبر به بهشت و اطاعت كوركورانه از حكم و حاكم، به تشريح هر يك از آن‏ها پرداخت.

 

وزیر سابق اطلاعات در دانشگاه شیراز

 

مصلحى وزير سابق اطلاعات با بيان اينکه در اين روز مردم ايران با بصيرت خود توطئه‌هاى دشمن را نقش بر آب کردند، خاطر نشان کرد: هرچند برخى خواص و مسئولين تحت تاثیر دشمن قرار گرفته بودند و دچار اشتباه محاسباتى شده بودند و امروز هم برخى دچار اين اشتباه هستند، اما مردم ايران با بصيرت خود نقشه‌هاى دشمن را نقش بر آب کردند.

 

وى با اشاره به عدم موفقیت دشمن در نقشه هایش برای از بین بردن انقلاب اسلامی گفت: امام(ره) در سال ۴۲ فرمودند نهضتى که شروع کرده‌ايم با سه هدف بوده است؛ ايجاد حکومت اسلامى در ايران، بيدارى اسلامى در دنيا و، زمينه سازى براى ظهور امام زمان (عج).

 

وى با اشاره به دوران مسئولیت خود در وزارت اطلاعات، اذعان داشت: زمانى که من وزير بودم گفتم برويد در زمينه انجمن حجتيه تحقيق کنيد. عده‌اى تحقيق کردند و روى سايت‌ها قرار دادند، اما برخى افراد که مسئول هم بودند میلياردها هزینه کردند تا آن را از روى سايت‌ها بردارند چرا که به ضرر آن‌ها بود.

 

وزير سابق اطلاعات با بيان اينکه در ترور شخصیتی، شخصيت‌هاى ناب را دچار انحراف والتقاط مي‌کنند، خاطر نشان کرد: در نفوذ موردى افراد سعى مي‌کنند به قدرت برسند. به طور مثال در دستگاه اطلاعاتى منابع نيروهاى اطلاعاتى حکم ناموس فرد را دارد. اما در موساد تمام اين خط قرمزها را زير پا مي‌گذارند و سعى مي‌کنند مدارکى را از فرد جمع کنند تا اورا مجبور به همکارى کنند.

 

نشست هم‏انديشي معاونان دانشجويي فرهنگي دانشكده‏‌ها و معاونان دانشجويي و فرهنگي دانشگاه شيراز

 

در نخستين روز زمستان ۹۴، نشست هم‏انديشي معاونان دانشجويي فرهنگي دانشكده‏‌ها با معاونان دانشجويي و فرهنگي دانشگاه شيراز در محل غذاخوري مركزي و به ميزباني معاونت دانشجويي برگزار شد.

 

در اين نشست، معاون دانشجويي دانشگاه پس از خير مقدم و خوش‏ آمد گويي به حاضران، به بيان گزارشي مختصر از فعاليت‌هاي انجام گرفته در اماكن دانشجويي پرداخت و از تغيير نگرش در نوع ارائه‏‌ي خدمات به دانشجو در اين حوزه سخن گفت.

 

رئیس دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی لار در دانشگاه شیراز

 

مهدی زارع، رئیس دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی لار با اشاره به اقداماتی که امریکا در جهت تحقیر ایران از سال‌های پیش از انقلاب انجام داده است، افزود: خاورمیانه به دلیل اینکه مهد فرهنگ و تمدن است همچنین تزریق‌گاه بسیاری از ملیت‌های فکری است باعث شده است تا امریکا توجه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه پیش از شروع انقلاب در ایران امریکا فکرش را هم نمی‌کرد انقلاب اسلامی در ایران رخ دهد، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب‌اسلامی، امریکا، جمهوری‌اسلامی را به عنوان یک سیاست مستقل شناخت و به قدرت رسیدن جمهوری‌اسلامی یعنی به چالش کشیذن سیاست‌های امریکا به همین دلیل امریکا نمی‌خواهد ایران به قدرت برسد.

 

گشايش نهمين كنگره بين‌المللي مهندسي شيمي در دانشگاه شیراز

 

نهمين كنگره بين المللي مهندسي شيمي و نمايشگاه روز شنبه پنجم دي ماه در دانشكده مهندسي شيمي، نفت و گاز دانشگاه شيراز گشايش يافت.

 

رئيس دانشگاه شيراز ضمن خوش آمدگويي به حضار، به اهميت مهندسي شيمي در پيشرفت كشور پرداخت و گفت: اين رشته بدليل ماهيتش پيوند زيادي با رشته هاي ديگر دارد.

    
نام:
ایمیل:
* نظر: