آخرین اخبار
کد خبر: ۷۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
این روزها به دلیل ایام یوم الله ۹ دی اتفاقات و واکنش ها در دانشگاه ها کم نبود اما در دانشگاه آزاد شیراز علاوه بر ۹ دی بحث المان شهدای گمنام هم داغ بود، به گونه ای که با انتشار چند عکس از وضعیت مقبره شهدای گمنام این دانشگاه، احساسات دانشجویان جریحه دار شد و سیر بیانیه ها و اعتراضات به طبع آن آغاز شد.

 

به همین دلیل به سراغ دانشگاه آزاد اسلامی شیراز می رویم که ببینیم درهفته ای که گذشت چه اتفاقاتی رقم خورده است.

 

وضعیت قبور شهدا در دانشگاه‌های شیراز آزار دهنده است

 

۱۷تشکل دانشجویی دانشگاه‌های شیراز با اشاره به وضعیت نامناسب قبور شهدای دانشگاه‌ها در بیانیه ای اعلام کردند: چند صباحی است وضعیت نامطلوب مقبره شهدای دانشگاه‌ها و خصوصا دانشگاه آزاد شیراز، آزار دهنده دل‌ها شده است.

 

۱۷ تشکل دانشجویی با اعلام وضعیت نامناسب قبور شهدا بیان کردند : چند صباحی است وضعیت نامطلوب مقبره ی شهدای دانشگاه ها و علی الخصوص دانشگاه آزاد شیراز، آزار دهنده ی دل ها شده است.
 

این بیانیه با تاکید بر نگرانی جنبش دانشجویی از این اقدام تصریح کرد : خدا می داند آن زمان که ما اطلاع یافتیم اوضاع بدین سان است؛ خون، خونمان را می خورد. دل اندوهناک بود؛ بغض بر گلو چنگ می انداخت و خشم در رگ و پی مان جاری بود. رسممان این گونه نبود؛ مراممان این گونه اجازه نمی داد. حال سهل انگاری را سبب اهانت می دانیم و نه غرض را؛ که اگر غرض سبب آن بوده، ان لله و انا الیه راجعون... ما از امام‌مان عذر خواهی می کنیم که ما زنده ایم و حال یارانش این گونه است.

 

اگر خانواده مسئولان دفن بودند باز هم این گونه رفتارمی کردید؟!

 

محمدرضا علی دادی مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با انتقاد تند نسبت به رفتار در قبال قبور شهدای گمنام این دانشگاه خطاب به مسئولان گفت:اگر خانواده شما هم اینجا دفن بودند عمین طور غریبانه با آن ها برخورد می کردید؟

 

وی تصریح کرد: امروز که فضای کشور معطر به نسیم شهادت است و دروازه های شهادت دوباره گشوده شده است، به جای اینکه همه تلاش مان در جهت تکریم جایگاه شهادت باشد، دانشگاه های ما معکوس عمل می کنند و قبور شهدای دانشگاه های آزاد و دولتی شیراز در بدترین شرایط ظاهری و عمرانی هستند و علاوه بر اینکه نسبت به روز تدفین پیشرفت نداشته اند، عقب گرد هم داشته اند.
 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز تصریح کرد: همان طور که قبلا هم خدمت مسئولین دانشگاه گفتیم ما بسیجیان دانشگاه حاضریم تمام قد و با حداکثر پتانسیل در قالب های مختلف  کمک کنیم؛ پیگیری و هرگونه اقدام در راستای بهبود مشکلات در مساله شهدای گمنام دانشگاه آزاد رو تکلیف می دانیم و دنبال می کنیم.
 

علیدادی گفت: زمان سریعا در حال گذر است و اگر احساس کنیم بنای کار ندارند حتما با تمام وجود در مقابل مسئولین خاطی می ایستیم و با آن ها برخورد انقلابی می کنیم. ان شاءالله که شهدا از ما راضی باشند و شهادت نصیب ما بشود.


مهلت یک هفته‌ای به دانشگاه آزاد شیراز جهت ساخت مقبره شهدای گمنام

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز گفت: اگر قول های‌ مسئولان دانشگاه به عمل منتج نشود، سپاه ساخت المان شهدای گمنام دانشگاه آزاد شیراز را انجام خواهد داد.

 

علیدادی با اشاره به انتشار خبر وتصاویری از وضعیت نامناسب و دلخراش قبور شهدای گمنام دانشگاه آزاد شیراز  گفت: انتشار این خبر موجب آزردگی امت شهید پرور استان، مسئولان انقلابی استانی و کشوری شدو در این مدت شاهد موجی خودجوش از انتقادات٬ پیگیری ها و ابراز احساسات جوانان متعصب و ارزشی بودیم. مردم گله مند بودند و برای هرگونه کمک جهت ساخت این المان اعلام امادگی کردند.
 

وی با اشاره به جلسه شورای فرهنگی دانشگاه و قول مسئولان دانشگاه برای پیگیری ساخت المان شهدای گمنام افزود: در جلسه شورای فرهنگی٬ مسئولان دانشگاه قول دادند که از ۱۲ دی ماه، پیمانکار جهت احداث المان شهدای گمنام دانشگاه شروع به کار خواهد کرد که امیدوارم بعد از پنج سال بالاخره شاهد عمل مسئولان باشیم.
 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز با بیان این که از زمان تشییع و تدفین شهید گمنام در دانشگاه آزاد شیراز٬ بسیج دانشجویی برای ساخت این المان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است٬ ادامه داد: بارها رسما اعلام آمادگی کردیم که نیروی انسانی جهت ساخت این المان تامین می کنیم و خودمان دست به کار می شویم؛ اما هیچگاه پاسخی دریافت نکردیم و چون نیاز به امکانات دانشگاه داشتیم کار بر زمین ماند.

 

۹دی اقتدار و نفوذ رهبری را نشان داد/ ۹ دی روز حجامت جمهوری اسلامی ایران از خون‌های آلوده بود

 

غلامرضا صفرپور استاد دانشگاه آزاد شیراز گفت: گرچه فتنه ۸۸ و وقایع بعد از انتخابات کام مردم را تلخ کرد؛ اما دستاوردهایی همچون اقتدار و نفوذ کلام رهبری را نشان داد.

 

فتنه آینده فتنه اکبر است/ مردم با انتخاب اصلح خوشحالی دشمنان را به عزا تبدیل کنند

 

خشایار خلیلی منش مسئول تحلیل و بررسی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز گفت: مردم باید همچنان گوششان به دهان ولی باشد تا بتوانند تزویر برخی خواص را تشخیص دهند و از این فتنه اکبر سربلند عبور کنند و همچنین با حضور حداکثری و انتخاب اصلح، خوشحالی دشمنان دین را به عزا تبدیل کنند.

 

بود نه نماد اولویت دانشگاه با ساختمان آموزشی شهدا!

 

حبیب اله ابراهیمی مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد شیراز گفت: اولویت دانشگاه آزاد ساختمان آموزشی بود نه نماد برای شهدا؛ البته در کنار فضای آموزشی نیاز به یک فضای معنوی هم وجود دارد.

 

وی افزود: به عنوان طرح ماندگار فرهنگی سال ۹۴ ساخت المان شهدا، افتتاح مسجد دانشگاه و برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد استان فارس به میزبانی واحد شیراز تصویب شده است.

 

وی با بیان اینکه در مجموعه دانشگاه های شیراز فقط چهار دانشگاه است که شهدا در آن دانشگاه ها تدفین هستند، افزود: پی گیری مسئولان و اساتیدی که چهار سال پیش برای شهدا انجام شده است، این خود نشان دهنده ارزشی بودن این افراد است.
 

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز تصریح کرد: آن زمان که این شهدای بزرگوار در دانشگاه به خاک سپرده شدند، دانشگاه هنوز ساختمان آموزشی نداشت؛ برای اخذ مجوز از طرف وزارت علوم کشور دانشگاه نیاز به ساختمان آموزشی دارد، پس اولویت با ساختمان آموزشی بود نه المان شهدا.
 

ابراهیمی ادامه داد: در کنار فضای آموزشی نیاز به یک فضای معنوی هم وجود دارد که تا به امروز بسیاری از مراسم مختلف مذهبی در کنار مزار این دو شهید گمنام برگزار شده است.
 

وی ضمن تاکید بر پی گیری این مسئله از طریق معاونت فرهنگی خاطرنشان کرد: به عنوان طرح ماندگار فرهنگی سال ۹۴ ساخت المان شهدا، افتتاح مسجد دانشگاه و برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد استان فارس به میزبانی واحد شیراز تصویب شده است.
 

مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد شیراز در ادامه تصریح کرد: مسجد دانشگاه در دهه فجر با حضور رئیس دانشگاه افتتاح خواهد شد؛ همچنین در نیمه دوم اسفندماه اولین کنگره شهدا دانشگاه آزاد استان فارس برگزار خواهد شد که یکی از برنامه های جانبی این کنگره افتتاح المان قبور شهدا گمنام که در پنج آذر، روز بسیج بر سر مزار شهدا اعلام کردیم، است.

 

چگونه اجازه دادید که ۵ سال شهدای گمنام را مظلومانه به حال خود رها کنید!؟

 

پس از انتشار عکس ها و خبر وضعیت مقبره مطهر شهدای گمنام دانشگاه آزاد شیراز، دانشجوی موسسه آموزش عالی هنر شیراز و یکی از خادمین شهدا در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در نامه ای خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد شیراز نسبت به این وضعیت اعتراض کرد و گفت:چگونه به خود اجازه دادید که پنج سال این شهدا را اینگونه مظلومانه به حال خود رها کنید!؟

نام:
ایمیل:
* نظر: