دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۳۱:۱۰
کد خبر: ۷۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
گودرزی:
رئیس شورای عالی سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با تولید آثار ادبی و هنری قصد ضربه زدن بر پیکره این انقلاب را دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، دکتر سعید گودرزی، رئیس شورای عالی سازمان بسیج هنرمندان فارس در نشست مجمع شورای عالی بسیج هنرمندان فارس با بیان اینکه این مجمع متولی فرهنگ وادب نیست اظهار داشت: در عرصه فرهنگ وادب سازمانها وانجمن های تصویب وتثبیت شده ای وجود دارند که با نظارت دستگاههای دولتی وغیر دولتی فعالیت می کنند اما بسیج هنرمندان بدنبال تحقق اهداف شامخ انقلاب اسلامی است که مباحث اعتقادی واسلامی وانقلابی را به عنوان مولفه ها وشاخص های فعالیت خود قرار داده است. 


گودرزی شناسایی آسیب ها وتهدیدات هنری را از محورهای فعالیت این مجمع دانست و تبیین نمود: این مجمع متشکل از شورای عالی سازمان بسیج هنرمندان فارس وشوراهای عالی کانون های بسیج هنرمندان فارس می باشد که این مجمع وتمامی زیر مجموعه های آن در شهرستان ها با محوریت های مشخص فعالیت دارند شناسایی آسیب ها وتهدیدات بخشی از این محورهاست.

دراین نشست گودرزی با تشریح چگونگی شورا و وظایف آن بیان داشت: این شورا متشکل از اعضای شورای مدیریتی و مسئولان گروههای ادبی هنری کانون های بسیج هنرمندان فارس و نخبگان و متفکرانی است که در شهرستان ها و درعرصه هنر دارای اندیشه و تفکر هستند و یا تولیدات هنری فاخری را دارند که با تشکیل شورای درمباحثی با هم گفتمان می کنند.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی با تولید آثار ادبی و هنری قصد ضربه زدن بر پیکره این انقلاب را دارند عنوان داشت: دشمنان با فتنه‌گری تصویر و اندیشه‌ایی پنهان و ناصواب را در قالب اثری هنری تولید می‌کنند و با ارائه آن در زمان های حساس ضرباتی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد می سازند که اگر هوشیاری وشناخت عمیق نسبت به این ضربات نیابیم، این ضربات تبدیل به یک تهدید بزرگ می شود.

 

گودرزی با اشاره به گفتار علامه جعفری(ره) مبنی بر آنکه هنری که درآن شعور ومعرفت نباشد هنر نیست تصریح نمود: در این مجمع کسانی حضور می یابند که ضربات دشمن را شناسایی و با تولیدات هنری خود این ضربات را دفع می نمایند نه آنکه تنها به تولید اثری هنری بپردازند.

 

رئیس شورای عالی بسیج هنرمندان فارس فضای نبرد امروز با غرب و دشمنان انقلاب اسلامی را نبردی رسانه ایی توصیف و ابراز داشت: رهبر انقلاب بارها بر این مساله تاکید نمودند که در نبرد امروز پاسخ به دشمن با سلاح نیست بلکه پاسخ به مثل است، حال اگر غرب فضایی را می آفریند که در آن به مقدسات مسلمانان توهین می شود، مکتب اسلام ما را از توهین برحذرداشته است و اینجاست که هنرمند خردمندانه با تولید آثار هنری خود دست به مقابله می‌زند.

گودرزی با تاکید بر بصیرت‌افزایی در میان هنرمندان اظهار داشت: دشمنان مکانیزم جنگ نرم را در 5 محور مردم انگیزی، عوام فریبی، بحران سازی، نشرشایعه وعملیات های روانی وادراکی دنبال می کنند که بصیرت و هوشیاری هنرمندان ودیگر نخبگان در این راه می تواند راهگشا باشد. 

 

 

 

 

 انتهای پیام/ 224224

نام:
ایمیل:
* نظر: