آخرین اخبار
کد خبر: ۷۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
امام‌جمعه موقت شیراز:
امام‌جمعه موقت شیراز گفت: تمام جنایات آل سعود جهت جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز  در تجمع اعتراض‌آمیز طلاب، دانشجویان، علما، اساتید و دانشگاهیان استان فارس که در محکومیت شهادت آیت‌الله نمر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شده بود، گفت: خبر جانکاه شهادت عالم متقی و مجاهد و شخصیت برجسته عربستان سعودی، آیت‌الله شیخ نمر، رهبر شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت(ع) کشور حجاز برای همه مسلمانان به خصوص پیروان مکتب اهل بیت(ع) و انسان‌های آزادی‌خواه، خبری تأسف بار بود.
وی افزود: این تجمع عظیم‌ به‌همت نهاد نمایند ولی فقیه در استان، حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت، جامعه روحانیت، جامعه اساتید و با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها برگزار شده است.

اعدام شیخ نمر یک جنایت غیرانسانی و ددمنشانه حکام سعودی است

رضوی اردکانی، اعدام آیت‌الله نمر را یک جنایت غیرانسانی و ددمنشانه حکام سعودی توصیف کرد و گفت: این اولین و آخرین جنایت آل سعود نبوده و نیست و از روز اولی که این خاندان وابسته و مزدوران انگلیس و آمریکا بر روی کار آمده‌اند، یک متکب بسیار خشن و بی‌مبنا که هم در مقابل اهل سنت و هم پیروان مکتب اهل بیت(ع) قرار دارد، تأسیس شده است.
امام جمعه موقت شیراز خاطرنشان کرد: شاید روزی که انگلیسی‌ها عبدالوهاب را حمایت و مجهز کردند، چنین روزهایی را پیش‌بینی می‌کردند و  دریافتند که کشور عربستان، کشور زرخیزی است و برای غارت آن باید حکامی دست نشانده و گوش به فرمان بر سر کار آیند لذا بر اساس این سیاست، ‌این دودمان کثیف را به جهان اسلام مسلط کردند.

آل سعود در تمام کشتارهای مسلمانان در دنیا مشارکت دارد  
وی تأکید کرد: امروز در جهان اسلام خونی ریخته نمی‌شود و یا جایی ویران نمی‌شود مگر اینکه دست ناپاک آل سعود در آن دخالتی نداشته باشد ضمن اینکه دشمنی این آل منحوس از آغاز انقلاب اسلامی نیز شکل گرفت و به تحریک دولت‌های عربی پرداخت و جنگ 8 ساله‌ای را بر علیه ما به راه انداخت که این جنگ با دلارهای آل سعود گردانده شد و در آن خون ده‌ها هزار ایرانی با توطئه‌های آنان به زمین ریخته شد.
رضوی اردکانی با بیان اینکه اسناد پشت پرده جنگ تحمیلی، کمک‌های آل سعود و شیخ نشینان منطقه به صدام را ثابت کرده است، گفت: هنوز هم آثار جنایات آن‌ها بر علیه ایران و شیعیان مشهود است و چه کسی می‌تواند منکر آن‌ها شود.
امام جمعه موقت شیراز با تصریح اینکه در کشتار مسلمانان در عراق، سوریه، لبنان و غیره نیز دست پیدای آل سعود و همچنین تقویت درندگان داعش کاملاً مشخص و هویداست، گفت: تمام ملت‌ها ناظر این قضیه هستند و حتی دشمنان و دوستان آل سعود می‌دانند که این نقشه‌ها برای تسلط بر منطقه و جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی است.

انقلاب اسلامی تنها از راه نفوذ در دل‌ها صادر شد
وی خاطرنشان کرد: اگر امام راحل فرمودند که ما انقلابمان را به جهان صادر خواهیم کرد آن‌ها گمان می‌کردند که ما این کار را با توپ و تانک انجام خواهیم داد در حالی که امروز مشاهده کردند که این انقلاب در دل‌هانفوذ کرده است و اگر امروز مردم عراق و سوریه در مقابل آمریکا و آل سعود ایستاده‌اند، این جز صدور انقلاب اسلامی ایران نیست.
رضوی اردکانی همچنین به کشتار شیعیان نیجریه و مجروح ساختن و به اسارت گرفتن شیخ زکزاکی اشاره کرد و افزود: این شیخ بزرگوار در ایران و عراق در محضر علمای بزرگ تحصیل کرد و متحول شد و توانست 10 میلیون نفر را در کشور خود شیعه کند و بحمد الهی این موج گرایش به مکتب اهل بیت(ع) نیز در حال گسترش است.
به گفته وی، آل سعود با خرج این پول‌ها نتوانست یک دهم این تعداد شیعیان نیجریه را به سمت خود بکشاند لذا با پول نفت خود و خریدن رئیس جمهور نیجریه، یک ارتش را به جنگ شیعیان این کشور فرستاد آن هم کسانی که نه مسلح بودند و نه جنگی با کسی داشتند.

قطعاً سرنوشتی مانند صدام و قذاقی در انتظار آل سعود است
نویسنده کتاب «مختارنامه» به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این نابخردان از سرنوشت ظالمان دیگر متنبه نمی‌شوند؛ شاه، صدام و قذاقی با چه ذلتی نابود شدند لذا بدانید که نوبت آل سعود نیز فرا خواهد رسید. آنان در صد سال اخیر دو بار به عتبات عالیات حمله کردند و در یک روز 4 هزار نفر از زائران امام حسین(ع) را به شهادت رساندند و حرم آن امام همام را تخریب کردند اما نیروهای مسلح عشایر عراق درسی به آن‌ها دادند که دیگر پادشاه عربستان جرأت تعرض به این کشور را نکرد.
وی با بیان اینکه امروز پیروان مکتب اهل بیت(ع) قلب آل سعود را در یمن نشانه گرفته است،‌ به دیگر جنایات این خاندان اشاره کرد و گفت: در سال 66 حجاج بیت‌الله‌الحرام را مظلومانه کشتند؛ مگر آن‌ها اسلحه داشتند و جز شعار استکبارستیزی در آنجا کار دیگری نکردند.

گمان غیرعمدی بودن فاجعه منا، ساده لوحی است
رضوی اردکانی همچنین با اشاره به فاجعه منا و قربانی شدن هزاران مسلمان بیگناه در آن گفت: این ساده لوح است که کسی فکر کند این فاجعه غیرعمدی بوده است چراکه آل سعود با آن همه امکانات می‌توانستند جمعیت را هدایت کنند اما آن‌ها می‌خواستند انتقام شعار مرگ بر آمریکا زائران در روز عرفه را بگیرند اما بدانند خون شهدای مظلوم منا و سال 66 و عتبات عالیات و همچنین شهدای عراق، سوریه، یمن،‌بحرین و غیره به زودی تبدیل به سنگی خواهد شد که بنیان آل سعود را نابود خواهد کرد.

شیخ نمر تنها از باب غیرت دینی امر به معروف می‌کرد
امام جمعه موقت شیراز با تصریح اینکه شیخ نمر مسلح نبود و تنها از باب غیرت دینی امر به معروف و نهی از منکر می‌کرد، به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره این شیخ فرزانه اشاره کرد و گفت: ما نمی‌خواهیم به تاریخ فرعون، آل امیه و آل عباس نگاه کنیم بلکه در همین خودمان ظالمانی را دیدیم که خون‌های بیگناهان زیادی را به زمین ریختند، اما به چه سرنوشتی دچار شدند.
وی با تأکید بر اینکه رژیمی ظالم‌تر و کثیف‌تر از آل سعود نیست، گفت: آن‌ها با پول مسلمانان و نفت آنان چه بر سر مسلمانان دنیا که نیاوردند؛ روزانه افراد بیشماری را در یمنی که جز آزادی چیز دیگری نمی‌خواهند به شهادت می‌رسانند لذا این وعده الهی است که خداوند گلوی ظالم را خواهد گرفت.
رضوی اردکانی با یادآوری اینکه آل سعود 47 نفر را از جمله شیخ نمر یکجا اعدام کرد، گفت: آن‌ها نمی‌دانند که این حرکات مرگ آنان را نزدیک‌تر خواهد کرد و قطعاً این وعده الهی محقق خواهد شد.

انتقاد از سکوت مجامع‌ بین‌المللی و حقوق بشر
امام جمعه موقت شیراز همچنین از سکوت مجامع بین‌المللی و حقوق بشر در این زمینه انتقاد کرد و افزود: شیخ نمر که نه مسلح بود و نه برخورد مسلحانه‌ای داشت اما چرا این سازمان‌ها سکوت کرده‌اند؛ اگر یک تروریست در ایران اعدام شود، این سازمان‌ها چه‌ها که نمی‌کنند اما امروز هزاران نفر در یمن،‌ عراق و سوریه کشته می‌شوند اما سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر ساکت نشسته‌اند.

لزوم حفظ وحدت در انتخابات پیش‌رو

وی ادامه داد: این جریانات همگی یک هدف دارند و تمام هدف آن‌ها انقلاب اسلامی است چرا که ایران ام‌القرای جهان اسلام است لذا ما نیز مراقب انقلاب خود باشیم به خصوص اینکه دو انتخابات را در پیش رو داریم؛ امروز جهان اسلام به ایران نگاه می‌کند و چشمان تمام مظلومان منطقه به این کشور دوخته است لذا باید تلاش کنیم تا وحدت خود را حفظ کنیم و مبادا به بهانه انتخابات، وحدت و انسجام خود را از دست دهیم.
رضوی اردکانی در بخش پایانی سخنان خود نسبت به بروز فتنه‌ جدید هشدار داد و گفت: فتنه‌ای در پیش است که برای رفع آن احتیاج به بصیرت داریم و این فتنه نیز باید با وحدت و انسجام و پیروی بدون قید و شرط از رهبر معظم انقلاب برطرف شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: