جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۱۷:۲۳
کد خبر: ۷۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
باحضور شاعرانی از سراسر کشور برگزار شد:
شب شعر بزرگداشت شهدای عمیلات کربلای پنج و شهدای بیداری با حضور شاعران برگزیده از سراسر کشور در شیراز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان فارس شامگاه شنبه در حاشیه شب شعر بزرگداشت شهدای عملیات کربلای پنج و شهدای بیداری اسلامی در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این آیین شب شعر بیش از 60 شاعر از سراسر کشور و بیش از 25 شاعر از استان فارس شرکت کردند و ضمن محکوم کردن جنایت های آل سعود، سروده های خود در باب شهادت آیت الله نمر باقرالنمر رهبر شیعیان عربستان و شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را سرودند.

نیما زارع افزود: همچنین در این آیین اشعاری با مضامین بیداری اسلامی، مقاومت و سالگرد عملیات کربلای پنج توسط شاعران آیینی کشور سروده شد.

وی اظهارداشت: جنایات آل سعود بر مسلمانان جهان غیر انسانی و در دید همه انسان های آزادی خواه جهان محکوم است و زبان هنر به ویژه شعر یکی از بهترین ابزارها برای اعلام انزجار از این جنایت ها بر مردم جهان به ویژه مسلمانان است.

او اضافه کرد: شهر شیراز و استان فارس در حوزه شعر و ادبیات پیشقراول همه ملت هاست که تلاش می کنیم از این پتانسیل و ظرفیت استان در جهت اعتلای هنر اسلامی، تولیدات فاخر و هنرمندان متعهد استفاده کنیم.

در این شب شعر شاعرانی از جمله سعید بیابانکی،علیرضا قزوه، محمد مرادی، پروانه نجاتی، محمدکاظم کاظمی، بهمن ساکی، عبدالحسین انصاری، هادی فردوسی، کوهمال جهرمی، مرضیه مرادی، طیبه نیکو، قادر طراوت پور،  به شعر خوانی پرداختند.


 



انتهای پیام/ 224224

نام:
ایمیل:
* نظر: