یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۷۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
نشست خبری فرمانده ناحیه نی ریز
پیکرهای قریب به یکصد شهید جاویدالاثر دفاع مقدس در تفحص های اخیر پیدا شده و تا یکی دو روز آینده بین جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق تبادل خواهد شد و طی مراسمی در 60 نطقه از استان فارس تشییع خواهد شد.
به گزارش خبرنگار تنویر سرهنگ توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نی ریز در نشست خبری امروز خود از تفحص پیکر قریب به یکصد شهید خبر دادند.
وی ادامه داد :پیکرهای قریب به یکصد شهید جاویدالاثر دفاع مقدس در تفحص های اخیر پیدا شده و تا یکی دو روز آینده بین جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق تبادل خواهد شد و طی مراسمی در 60 نطقه از استان فارس تشییع خواهد شد.
ایشان افزدند :بیست و یکم دی ماه روز ورود شهدا از مرز شلمچه به خاک مقدس جمهوری اسلامی است و از بیست و دوم دی ماه تا یکم بهمن، یعنی به مدت یک دهه با طِی مسافت حدود چهار هزار کیلومتر و در 60 نقطه از استان فارس مراسم خواهیم داشت، مبدا ورود این شهدا شهرستان نورآباد خواهد بود و پس از برگزاری مراسم مختلف در 60 نقطه از استان فارس این شهدا همگی با عبور از دروازه قرآن وارد شیراز سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) خواهند شد و بعد این شهدا برای طِی فرآیند شناسایی و تهیه نمونه های دی اِن ای به مرکز مورد تایید ستاد کل نیروهای مسلح در تهران منتقل می شوند و همزمان با ایام فاطمیه تعدادی از این شهدا در استان فارس به خاک سپرده خواهند شد.
سرهنگ توکل با تاکید بر اینکه شهدا متعلق به همه هستند، اظهار کرد: شهدا متعلق به اسلام و جامعه هستند و همه در مقابل شهدا مسئولیت دارند و باید درس ایثارگری را از شهدا یاد گرفت.
سرهنگ توکل تصریح کرد :ورود شهدا به استان باعث تقویت عزت و اقتدار مردم می شود و طبق اعلام برنامه مسیر حرکت پیکرهای شهدا از سپاه فجر استان فارس نی ریز هم از برکت معنوی شهدا برخوردار خواهد بود واز تمامی مسئولین و ادارات و مردم خواست تا همه تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر مراسم استقبال انجام دهند.
فرمانده ناحیه نی ریز افزود :باید جوانان از شهدا الگو بگیرند چراکه شهدا برای دفاع از کشور رفتند تا اکنون مردم در آسایش زندگی کنند.مکان‌هایی که شهدا در آنجا دفن شده اند مکان‌هایی برای زیارت و انجام فعالیت‌های فرهنگی هستند و تربت پاک شهدا میقات مخلصین است و میقات کسانی است که به دنبال گسترش آزادگی در جامعه هستند.
سرهنگ توکل با اشاره به نزدیکی به زمان انتخابات گفت: شاید ورود این شهدا به شهر ها بهانه ای باشد برای تلنگر خوردن بعضی از نامزد های انتخاباتی تا ببینند و بفهمند که این انقلاب به چه قیمتی به دست آمده و آنها امانت دار خون پاک چه کسانی هستند و جا پای چه افرادی گذاشته اند.
توکل در پایان به تشریح مسیرهای تشییع شهدا در استان فارس پرداخت:

* نورآباد ممسنی نقطه آغاز، از پادگان شهید آیت الله مدنی سه محور باز خواهد شد:

1)    از مسیری و عبور از یاسوج (استان کهگیلویه و بویر احمد) برای پوشش شمال فارس/ سده، آسپاس، اقلید، سورمق، آباده، خرمبید، سوریان، قادرآباد، بوانات، قادرآباد، سعادت شهر (مسیر دو شاخه می شود)، ارسنجان، آباده طشک، نی ریز، استهبان، فسا، مرودشت، زرقان، بیضا، اردکان.

2)    قائمیه، فراشبند، فیروزآباد، میمند، ( مسیر دو شاخه می شود) کوار، شیراز، گله دار، اسیری، مهر، لامرد، علامرودشت، اشکنان، بیرم، اوز، گراش، لار، خنج، قیر و کارزین، فیروزآباد.

3)    فیروزآباد، کوار، جهرم، دبیران، زرین دشت، خسویه، داراب، ششده قربلاغ، زاهدشهر، نوبندگان، فسا، «نقطه الحاق امامزاده اسماعیل (ع) و برگزاری ویژه برنامه»، سروستان، خرامه، داریون، شیراز.




نام:
ایمیل:
* نظر: