آخرین اخبار
کد خبر: ۷۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لارستان خطاب به استاندار فارس:
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لارستان اعلام کرد: الگوی خود را در انتخابات با تأسی از شهدا انتخاب می کنیم.
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لارستان در پی مخالفت استاندار فارس مبنی بر تشییع شهدا در استان فارس زمان اعلام شده، نامه ای صادر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
(الَّذِینَ یَسْتَحِبُّونَ الْحَیَاهَ الدُّنْیَا عَلَى الْآخِرَهِ وَیَصُدُّونَ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ وَیَبْغُونَهَا عِوَجًا ۚ أُولَٰئِکَ فِی ضَلَالٍ بَعِیدٍا ) سوره ابراهیم آیه ۳
” اگر شهیدان عزیزند- که عزیزترینند؛ اگر برای ما گرامی اند- که گرامی ترینند- گرامی داشت آنها به معنای این است که ما راهشان را ادامه بدهیم و اهدافشان را دنبال کنیم. دنبال کردن راه ان ها یعنی بایستی اهداف جمهوری اسلامی و ارزش های اسلامی – این پایه های مستحکم و این شاخص های نمایان که می تواند این ملت را به اوج افتخار دنیوی و اخروی برساند- در نظر داشته باشیم و دنبال کنیم.
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهدای استان فارس ۱۳/۰۲/۱۳۸۷
پس از روزها انتظار و پژمردگی دل ها در این فضای مادی و بی روح شهری ،همزمان با سالروز عملیات کربلای ۵ ، خبری از تشییع ۹۳ پیکر شهید گلگون کفن از یادگاران هشت سال دفاع مقدس ، شور و شعفی تازه در دلهای مردم ولایی فارس ایجاد کرد و هریک از اقشار درصدد هماهنگی تمهیدات لازم برای استقبال از این عاشقان کربلای حسین علیه السلام بودند ، اما دیری نپایید که استاندار فارس علنا در طی نامه ای به مسئول محترم کمیته جست جوی مفقودین کشور، خواستار لغو این فرهنگ انسان ساز شد. باعث بسی تامل بود که ایشان علت این امر را ” عدم استقبال مردم” ؛ "هم استانی نبودن این شهدا” و نهایتا امکان برداشت های انتخاباتی” مطرح کردند. جناب استاندار شما در کدام آمارو ارقام دریافته اید که مردم استان فارس از فدائیان راه و هدف حسینی (ع)استقبال نخواهند کرد؟ مگر این روزها شاهد تشییع شهدای مدافع حرم در اقصی نقاط استان نیستیم و نمی بینیم که خیل عاشقان راه شهادت در این تجمعات حضور به هم رسانده و مجلسی باشکوه برپا می کنند؟ خودتان واقف هستید کسانی که قصد دارند روحیه انقلابی و ایستادگی مردم را بر راه خون شهیدان را ضعیف نشان دهند چه کسانی هستند و چه اهدافی را دنبال می کنند؟ با اضهاراتی ناصحیح مباداموجبات شادی دشمنان قسم خورده نظام و در راس آنها آمریکای جنایت کار را فراهم آرید.
مبادا ترس شما از برگزاری تشییع این شهدا، بیان اظهاراتی قانونی است که با ندادن مجوز تجمع تاکنون مانع آن شده اید؟ اساسا مگر شهدا تنها برای شهر و محله خودشان پای در راه شهادت نهاده اند که اظهار داشته اید اینان هم استانی ما نیستند؟ جای جای این مملکت از شرق تا غرب جای خون شهداست ، خونی که در راه حق ریخته شده و همان خون است که ولی نعمت شما در خدمتگزاری به مردم شده است، اما شاهد مهمان نوازی از ولی نعمت تان نبوده ایم.
همچنین پیرامون اظهارات شما از منظر برداشت انتخاباتی ؛ اساسا کدام برداشت انتخاباتی با تشییع این شهدا قرار است صورت گیرد که مخالف با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد؟ مگر نه این است که انتخابات مجلس روشن کننده خط آینده نظام است؟ پس هر خطی که شهدای انقلاب اسلامی در آن راهبر نباشند ، منفور و غیر قابل اعتماد است. جناب آقای استاندار اتفاقا برداشت های انتخاباتی که فارغ از سیره و روش شهدا و وصیت نامه های ایشان باشد، مطرود است و مجلسی که از آن شکل بگیرد مسلما در خط بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهد بود. مگر اینکه شما قصدی غیر از این را دنبال کنید…
امیدواریم این برداشت شما از این تشییع شهدای گمنام ، ناشی از سهل انگاری باشد و خط فکری حال شما را برای ما روشن نساخته باشد. فکری که ریشه اش در سوابق شما هویداست و همراه با استعفاءهای هدف داربرخی معاونین در مجلس ششم شد. سوابقی که وزیر محترم کشور نیز در جلسه معارفه شما در تیرماه سال جاری بر آن سرپوش گذاشتند و شما را فاقد هرگونه سابقه تندروی معرفی کردند.
.
از دیگر سو شما به عنوان مسئول اجرایی انتخابات در استان، قانونا باید بدون هرگونه حب و بغض شخصی نسبت به احزاب و گروه ها و عدم تبعیت از اندیشه ای خاص وظایف محوله در امر انتخابات که بنا بر کلام بزرگان حق الناس است، را به نحو احسن انجام داده و برسوگند خود در زمان پذیرفتن مسئولیت پایبند باشید، سوگندی که بدون شک خود شما بیشتراز همگان بر متون آن واقف هستید.
جناب آقای استاندار، شهر شیراز و استان فارس با حضور بیشترین امامزاده واجب التکریم و مطرح شدن به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهما السلام، بنا به فرموده مقام معظم رهبری محل اصول و ارزش های دینی بوده است؛ ارزش هایی که منجر به پیشرفت های بسزایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.این مردم همانند سایر استان ها، پاسخ مخالفان این فرهنگ معنوی را با تقدیم بیش از چهاده هزار وششصد شهید که همچنان نیز بر تعداد آن ها افزوده می گردد، و همچنین حضور در صحنه هایی سیاسی-عبادی، همچون ۹دی و ۲۲ بهمن داده اند .لذا ما دانشجویان به همراه تمامی اقشار جامعه و با هر نوع نگرش وظیفه خود را در قبال حضور در تشییع شهدای گمنام ، که پاسخیست بر اظهارات شما و سایرین ؛ به نحو احسن انجام داده و در آینده نیز به حول قوه الهی ، در برابر اظهاراتی که بویی از جناح گرایی غیر مشروع داشته باشد، خواهیم ایستاد.
بنا بر موارد ذکر شده ، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان به نمایندگی از دو پیکرشهید گمنام حاضر در میان دانشگاهیان این خطه ، که در خردادماه سال ۸۸ ؛ همان سالی که فتنه گران به بهانه هایی واهی به دنبال براندازی نظام و زیرپاگذاشتن آرمان های نظام جمهوری اسلامی بودند؛ در این واحد دانشگاهی تدفین شده اند، خطاب به مردم ولایت مدار استان عرضه می دارد که : "هنوز خط قرمزمان فتنه و فتنه گران است، حضور این عناصر در پست ها مختلف مجلس، مخالف با رهنمون های امام راحل ، مقام معظم رهبری و منفعت شرعیه نظام و ایران اسلامی خواهد بود، لذا با حضوری حماسی در تشییع این کاروان کوی حسین (ع) ؛ که نسیمی از ولایت مداری اقشار مختلف مردمی در دهه اول انقلاب بودند و در امتحان خود پیروز شدند، درس ولایتمداری امروزمان را مشق کنیم و الگوی خود را در انتخابات با تأسی از شهدا انتخاب نمائیم.”

والعاقبه للمتقین.
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان

815935113_109892_1452540267603_1

814711704_120930_1452540268259_3

421332884_49092_1452540268490_4


نام:
ایمیل:
* نظر: