جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۰۱:۰۹
کد خبر: ۷۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: برای پیشگیری از بروز هر جرمی نیازمند شناخت، آسیب شناسی و مطالعه بسترهای وقوع جرم ضروری است.
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان فارس، علی القاصی مهر در مجمع سالیانه پیشگیری از وقوع جرم ویژه نیروهای نظامی و انتظامی استان فارس گفت: تمام برنامه ریزی ها در این زمینه باید با هدف از بین بردن زمینه جرم باشد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه فرماندهان در نیروهای نظامی و انتظامی در موضوع شناخت عوامل زمینه ساز وقوع جرم در نیروهای مسلح مسئولیتی سنگین عهده دار هستند، گفتند: سربازان امانت محسوب می شوند و همه نسبت به سربازان مسئول هستیم. 
وی افزود: افرادی که برای مدتی در محیط نظامی و انتظامی مشغول به خدمت می شوند و شاید به دلیل نداشتن آمادگی و شرایط کامل برای تطبیق جسمی و روانی با محیط نظامی، دچار مشکل شوند که در همین راستا فرماندهان و مسئولان در دستگاه های نظامی و انتظامی باید مسائل مربوط به سربازان را مدیریت کنند.
القاصی مهر با بیان اینکه مسائل فردی و اجتماعی گاه بر وقوع جرم فرار از خدمت سربازی موثر است، افزود: علل فرار از خدمت سربازی را باید در نوع نگاه و عملکرد مسئولان و محیط خدمت بررسی و جست و جو کرد.
رئیس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: نگاه مذهبی، دینی و ایجاد فضای صمیمی در پادگان ها و نهادهای نظامی و انتظامی و محل خدمت سربازان، می تواند بر کاهش آسیب ها تاثیرات عمیقی ایجاد کند.
القاصی مهر تصریح کرد: اگر به دنبال جامعه عاری از جرم هستیم باید به پیشگیری بیش از هر موضوعی توجه کنیم و برای انجام اقدامات پیشگیرانه ابتدا باید عوامل زمینه ساز جرم و بسترهای جرم زا را شناخت و آسیب شناسی کرد و برای ممانعت از شکل گیری آنها راهکار ارائه داد.
رئیس کل دادگستری استان فارس با تاکید براینکه مجازات فرار از خدمت تنها در سطح نیروهای نظامی و انتظامی، پیش بینی شده و در سایر دستگاه ها و برای دیگر کارمندان و کارکنان در سطح دیگری پیش بینی شده است، وی گفت: مجازات افراد در قانون با هدف اصلاح فرد مجرم، اجتماعی کردن و از بین بردن زمینه ارتکاب جرم در دیگرانی انجام می شود.
گفتنی است، مجمع پیشگیری از وقوع جرم ویژه نیروهای نظامی و انتظامی در استان فارس با موضوع بررسی علل زمینه ساز جرم فرار از خدمت سربازی و راهکارهای موثر در کاهش و پیشگیری از آن، به میزبانی فرماندهی ارتش در استان فارس برگزار شد.
 
رئیس کل دادگستری استان فارس:آسیب شناسی بسترهای وقوع جرم ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر: