آخرین اخبار
کد خبر: ۷۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
استاد دانشگاه شیراز:
استاد دانشگاه شیراز گفت: بدیهی است که حضور در استقبال شهدا جدا از ایجاد آرامش و تلطیف عواطف و همدلی، انسان را به سوی ارزش‌های دینی و هدفی که شهدا به خاطر آن شهید شدند، سوق می‌دهد.
مرتضی رحیمی، استاد دانشگاه شیراز با اشاره به آیات قرآن گفت: در متون اسلامی از جمله روایات آمده است که قدر دو نعمت برای مردم، مجهول است و به آن توجه نمی‌کنند که عبارتند از سلامتی و امنیت.


وی با بیان اینکه سلامتی و امنیت تنها به شکل ظاهری محدود نشده است، خاطرنشان کرد: سلامتی و امنیت وجوه گوناگون فرهنگی، مادی، و ظاهری را در بر می‌گیرند از سویی نقش شهدا در ایجاد امنیت فرهنگی، اخلاقی و نیز وجوه گوناگون سلامتی انکار ناپذیر است.


استاد دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه حضور شهدا در استان فارس به معنای لزوم اهتمام مردم به ارزش‌های دینی و رنگ دینی داشتن رفتارهای آن‌ها در همه ابعاد زندگی است، افزود: حضور شهدا به معنای لزوم داشتن اخلاق اسلامی در انتخابات است همچنین حضور آن‌ها، امنیت و سلامت اخلاقی جامعه را تضمین می‌کند.


رحیمی با بیان اینکه در تشییع شهدا در شیراز شرکت می‌کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهدا برای تداوم و استحکام ارزش‌های دینی و سبک زندگی اسلامی و امنیت و سلامت فردی و اجتماعی به شهادت رسیده‌اند، بدیهی است که حضور در استقبال شهدا جدا از ایجاد آرامش و تلطیف عواطف و همدلی، انسان را به سوی ارزش‌های دینی و هدفی که شهدا به خاطر آن شهید شدند سوق می‌دهد.


وی با اشاره به نقش مهم شهدا و فرهنگ شهادت در زمینه ظلم ستیزی و احساس مسئولیت، اذعان داشت: مردم و مسئولان باید در استقبال شهدا شرکت کنند و با شرکت در انتخابات پیش رو بر تداوم راه شهدا تأکید کنند.


استاد دانشگاه شیراز در پایان با بیان اینکه شهدا به دلیل ایجاد دو نعمت سلامت و امنیت جامعه همچنین نعمت ارزش‌های دینی، حق زیادی به گردن مردم دارند، خاطرنشان کرد: وظیفه مردم آن است که برای حفظ ارزش‌های دینی و وجوه گوناگون سلامتی، نقش فعال داشته باشند و در انتخابات پیش رو که ضامن تداوم راه شهدا و سلامتی و امنیت است شرکت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: