آخرین اخبار
کد خبر: ۷۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۵
فرمانده سپاه فجر فارس:
سردار غیب پرور گفت: به من گزارش داده اند در 355 نقطه از استان فارس تشییع کاروان شاهدان بصیر انجام شده است، همه سنگ تمام گداشتند می بایستی دست این مردم را بوسید.
سردار غیب پرور با اشاره به فرارسیدن زمان تشییع کاروان شاهدان بصیر در شیراز گفت: مردم مومن فارس با تشییع قریب به یکصد شهید، یک دهه با عزت و پُرافتخار خلق نمودند و فردا بعنوان روز پایانی در شهر شیراز یک حماسه بزرگ رقم خواهد خورد، اجازه می خواهم به نوبه خودم تشکری از همه مردم داشته باشم، واقعا مردم سنگ تمام گذاشتند همه بودند نمی توانیم بگوییم یک بخش از مردم آمدند همه آمده بودند.

وی ادامه داد: به من گزارش داده اند در 355 نقطه از استان فارس تشییع کاروان شاهدان بصیر انجام شده است، قادر به قضاوت نیستم که بگویم کجا بهتر بود و کجا نبود، همه سنگ تمام گداشتند می بایستی دست این مردم را بوسید، از حضرات آقایان ائمه جمعه، فرماندارن و اصحاب رسانه بویژه رسانه ملی تشکر می کنم.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: همه آنچه انجام می دهیم برگ سبزی است به آستان بلند شهیدان، ما کاری در مقابل جانفشانی شهیدان نکرده ایم ولی همین اندازه هم همت می خواهد، همین اندازه هم اراده ای می خواهد  که این اراده برآمده از نیت های پاک درونی انسان هاست.

وی افزود: اگر قرار باشد حادثه های مهم فرهنگی ده سال گذشته فارس را شمارش کنیم خیلی راحت قابل شمارش هستند، از جمله سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به استان فارس و شیراز و برگزاری اجلاسیه شهدا در سال 1390 در همین اجلاسیه یادواره شهدای اهل سنت و یادواره شهدای ادیان الهی را هم برگزار نمودیم.

سردار غیب پرور ادامه داد: این دهه ای که از 22 دی ماه 94 پشت سر گذاشته ایم هم وزن برنامه های وزینی است که در سال های گذشته اتفاق افتاده است، رخداد مهمی است که حتما در ذهن و خاطره مردم رقم خواهد خورد باورم این است که اول بهمن 94 در تقویم مردم فارس بعنوان روز ارادت مردم به شهیدان ثبت خواهد شد.

وی افزود: این شهدا همگی در خاک عراق تفحص شده اند و در عملیات هایی نظیر  والفجر 8، کربلای 4 و 5، بدر، خیبر، والفجر 1 و محرم به شهادت رسیده اند، قصد داشتیم این مراسم را زودتر برگزار کنیم اما فرآیند مبادله پیکرهای مطهر شهدا با کشور عراق کمی زمانبندی را به تاخیر انداخت.

فرمانده سپاه فجر فارس در رابطه با کارهای فاخر و ماندگار در بحث معرفی شهدا، گفت:  خیلی با قله فاصله داریم و دلیل آن هم این است که  اتفاقی که در دوران دفاع مقدس افتاد و آن کاری که شهدا انجام دادند کهکشانی و بی حد و حصر است البته اگر بگوییم کاری هم انجام نشده است، انصاف نیست، دلیلش هم این است که می دانید الان صحنه های دفاع از انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور محیاست همین که ملاحظه می کنید جوانان با چه شور و اشتیاقی می آیند و دنبال می کنند  و همین تشییع شهدا که در این دهه اتفاق افتاد نشان می دهد اقداماتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: باید درک کنیم که زبان هنر زبان نافذ و بُرنده ای است، عرصه هنر عرصه ای جذاب است و بحث تبلیغ و ترویج فرهنگ شهدا هم راه مصون کردن مردم ماست، چگونه می شود فرزندان شما در منتها الیه مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران آن طور مقتدرانه جلوی سربازن آمریکایی می ایستند، این زمینه در مردم ما وجود دارد اگر قرار باشد ما این فرهنگ را خوب تبلیغ کنیم یکی از ابزارهای مهم آن هنر است، اهل فن باید به میدان بیایند، جشنواره فیلم عمار، نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، جشنوراه های سرود و تئاتر دفاع مقدس، اما کافی نیست همگان باید بیایند تا آن کار فاخر مورد نظر انجام بگیرد.

سردار غیب پرور در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: در استان فارس 143 شهید زن داریم که خیلی از این ها شهید میدان جنگ هستند نظیر شهید نسرین افضل که در مناطق غرب کشور به شهادت رسیده است، نقش زنان در دفاع مقدس یک نقش بی بدیلی است.

فرمانده سپاه فجر فارس در رابطه با تشییع کاروان شاهدان بصیر در شیراز گفت: باورم این است که فردا حضرت ولی عصر (عج) می آیند، مردم فردا با دو نیت بیایند، زیارت حضرت ولی عصر (عج) و زیارت بهترین عباد صالح خدا را نیت کنند.

وی با بیان این نکته که "دلیل اینکه ما نتوانسیتیم برای سالیان سال این شهدا را تشییع کنیم این بوده است که این شهدا در جلوترین نقطه نبرد با دشمن مواجه شدند"، گفت: واقعا ما چقدر مدیون این شهدا هستیم؟ اصلا می توانیم محاسبه کنیم؟ قابل محاسبه هست؟ نه نیست، ما مسئولین سر سفره شهدا نشسته ایم، اگر ما در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی کوتاهی کنیم آیا خدا از ما می گذرد؟ خداوند از نعمت ها سوال می کند، آیا این نعمت که خدا سوال می کند همین خون شهدا نیست؟

وی ادامه داد: من ندیده ام وصیتنامه شهیدی باشد که توصیه به اسلام، قرآن، امام حسین (ع)، حضرت مهدی (عج) و توصیه به حفظ انقلاب و ولایت نکرده باشد، وظیفه ما نسبت به این ها چیست؟ خیلی وظیفه سنگینی داریم، تنها راه ادای دِین نسبت به شهدا، حفظ انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه "پیش از این در مصاحبه گفتم یکی از وجوه این تشییع تعمیق انسجام و همگرایی ملی است"، گفت: این اتفاق افتاد، وقتی شنیدیم مردم جنوب استان فارس، برادران و خواهران اهل سنت با چه اشتیاقی برای تشییع شهدا آمدند، به من گفتند امام جمعه محترم عِوض سخنرانی نموده است، این ثابت کرد که شهدا مال همه هستند، شیعه و سنی نمی شناسند، گرایش سیاسی نمی شناسند.

وی با بیان اینکه حضور ما در تشییع شهدا بروز و ظهور عشق و علاقه به مقدس ترین بندگان خوب خداست، گفت: شهدا عزت و استقلال آوردند، درود بر روح مطهر یکایک ایشان، درود بر خانواده، همسر و فرزندان ایشان.

فرمانده سپاه فجر فارس در پایان صحبت هایش خطاب به حضرت  ولی عصر (عج) گفت: شما بهتر از همه ما می دانید این شهدا چکار کردند، ما فردا این شهدا را واسطه قرار می دهیم برای تمسک به وجود شما، اولین تقاضای ما مدد رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) است که امروز بار اصلی حفظ نظام اسلامی بر دوش ایشان است و همچنین نصرت برای تمام رزمندگان در اقصی نقاط بلاد اسلامی و نصرت برای مردم مظلوم مسلمان در سرزمین های اسلامی از شما طلب می کنیم.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: