آخرین اخبار
کد خبر: ۷۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
پاتوق مطالبه دانشجویان بسیجی شیراز-5؛
کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز گفت: انتظار می رفت که آقای احمدی نژاد، مشایی را از دولت اخراج کند و این حرف درست و منطقی است.

پنجمین پاتوق مطالبه دانشجویان بسیجی دانشگاه های شیراز با حضور ابراهیم عزیزی، فرماندار اسبق شیراز، استاندار اسبق هرمزگان و کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز برگزار شد.

 

ابراهیم عزیزی در ابتدای این برنامه با تقدیر و تشکر از راه اندازی پاتوق مطالبه توسط بسیج دانشجویی و فراهم آوردن فضا برای ارائه دیدگاه ها و مواضع نامزدهای انتخاباتی، گفت: امیدوارم این پاتوق مطالبه با برگزاری این نشست ها و پیگیری ها به اهداف خود برسد و یقینا این گونه برنامه ها می تواند منشا خیر و برکت باشد. این گونه پاتوق های مطالبه کار بسیار ارزشمندی است و ان شاالله تداوم داشته باشد.

 

دولت نهم و دهم برخاسته از اراده ملت بود

 

وی در ابتدای جلسه در پاسخ به سوالی دانشجویی مبنی بر دیدگاه و مواضع وی در مورد محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی، تصریح کرد: اعتقاد بنده این است که دولت نهم و دهم، دولتی برخواسته از اراده ملت بوده است و بر مبنی خواست و اراده بچه های انقلاب شکل گرفته و ای کاش بر همین مبنا به پایان می رسید.

 

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به این که هر دولت رویکرد و مبانی فکر دارد، ادامه داد: مبنای فکری دولت نهم و دهم، در ابتدای کار شروع خیلی خوب بود و اگر در به پایان اختلاف دیدگاه ها منتهی نمی شد، کارنامه درخشان تری ارائه می داد.

 

دولت احمدی نژاد در زمینه کار و تلاش دولت موفقی بود

 

عزیزی با بیان این که دولت و شخص احمدی نژاد را باید در دو حوزه عملکردی و سیاسی تحلیل کرد، افزود: در حوزه عملکردی دولت های احمدی نژاد، دولت کار و تلاش بود و اگر بخواهیم بر این مبنا تجزبه و تحلیل بکنیم دولت موفقی بوده است.

 

وی ادامه داد: در حوزه نگاه های سیاسی این مجموعه دولت از نگاه بچه های حزب اللهی، می توانست بهتر باشد اما این مجموعه دولت یکسان نبودند و این درست نیست که همه کسانی هم که بر مبنای کار، اعتقادات و ولایت کار کردند با این عده قلیل انحرافات درون دولت یکسان کنیم.

 

هیچ ارتباط با جریان انحرافی نداشتم

 

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با بیان این که در دوران تصدی پست های اجرایی در دولت دهم و نهم من هیچ ارتباط مستقیم و تشکیلاتی با این جریان انحرافی نداشتم، بیان کرد: سزاوار بود عملکرد دولت در حوزه عمرانی و تلاش هایی که این دولت نهم و دهم انجام می داد، هزینه فرد آقای مشایی نمی شد.

 

دولت نهم مردمی تر و پر تلاش تر از دولت دهم بود

 

عزیزی با بیان این که باید بین تلاش ها، پیگیری ها، برنامه ها و سفر های استان دولت نهم با بقیه دوران تفاوت قائل بشویم، اضافه کرد: دولت نهم، پر تلاش تر، مردمی تر، شرایط کار عمرانی و تلاش ها فراهم تر بود. در دولت نهم تمام وقت مسئولین بر مبنای تلاش و کار بود اما در دو سال پایان دولت مسائل دیگر بر کار و تلاش سایه انداخته بود.

 

وی با بیان این بنده قائل به این هستم که جریان انحرافی در دولت وجود داشت، گفت: بر مبنای آن چه مجموعه وزرا و مسئولین نزدیک به ریاست جمهوری می گفتند چیزی هایی در جریان بوده است. البته بنده به استاندار و مسئول در دولت های نهم و دهم هیچ وقت هیچ چیزی از بنده نخواستند. به ولله هیچ کاری که بگویند فلان حرف را بزن و یا فلانن گونه با فلان نهاد، ارگان یا سازمان برخورد کن از من نخواستند.

 

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با بیان این که به طور طبیعی مسائلی پیرامون آقایان بقایی، مشایی و ملک زاده مورد بحث بود، افزود: بیشترین ارتباط ما با مجموعه وزارت کشور و مسکن و شهرسازی بود. همه فضا در دولت کار بود اما می دانستیم که می گفتند این آقایان جز جریان انجرافی هستند. هیچ چیزی در دوران صدارت ما بر مسند های اجرایی از ما نخواستند که انجام بدهیم.

 

انتظار می رفت احمدی نژاد مشایی را از دولت اخراج کند

 

عزیزی با بیان این که در جلسه ای که بنده را به عنوان استاندار به دولت پیشنهاد داده بودند، احمدزاده، بقایی و ملک زاده تمام تلاششان را کردند که دولت به من رای ندهد، اظهار کرد: نجاز وزیر وقت کشور با توجه به سابقه من در سیستان، شخصا با احمدی نژاد صحبت کرده بود و بر انتخاب من برای استاندرای هرمزگان تاکید داشت و پافشاری می کرد.

 

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به این که انتظار می رفت که آقای احمدی نژاد، مشایی را از دولت اخراج کند و این حرف درست و منطقی است، افزود: البته از این طرف، مشایی نیز می توانست برای دولت و احمدی نژاد این هزینه را درست نمی کرد.

 

وی در پاسخ به سوالی در مورد این که چرا مجموعه دولت و حضرتعالی در قبال جریان انحرافی موضع گیری نکردید، ادامه داد: مجموعه مسئولینی که در دولت بودند، هر کدام پیگیر کار، تلاش و خدمت بودند. فضای خدمت در دولت حاکم بود و البته تاکید بزرگدان دولت بر این بود که مسئولی به خاطر این حاشیه های دولت از مسئولیت خود کنار گیری نکند چون شاید کسی به مسئولیت می رسید که این مبنای اعتقادی در جهت تلاش و خدمت برای مردم نداشت.

 

خسارتی که احمدزاده کرمانی به فارس زد، از اول انقلاب بی سابقه بود

 

عزیزی با بیان این که در آن زمان ما نیز خطا هایی کردیم، اضافه کرد: ما خطایی در زمان احمدزاده کرمانی کردیم و وی به عنوان استاندار فارس انتخاب شد. خسارتی که احمدزاده کرمانی به استان زد، از اول انقلاب تا کنون بی سابقه بوده است. حال اگر ما هم صحنه را خالی می کردیم، آیا فردی بهتر ما می آوردند؟ به نظر من تصمیم ماندن بر مسند و کار کردن بهترین اقدام بود.

 

وی گفت: احمدزاده تعادل فکری و مدیریتی نداشت و این گونه افرادی نمی تواند کار کنند.احمدزاده با یک گواهینامه پایه 1 که با پارتی بازی گرفته بود آمد و پشت یک اسکانیا نشست غافل از این که اصلا بلد نبود این ماشین را روشن کرد.

 

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به نحوه ورود خود صحنه اجرایی کشور، بیان کرد: دولت بعد از قضیه عوامل انتحاری در چابهار، نجار من را برای تصدی استانداری هرمزگان معرفی و مطرح کردند. با توجه به مشکلات امنیتی که در هرمزگان و جزایر بود من را به عنوان استاندار هرمزگان معرفی کردند.

 

وی ادامه داد: من در دو استان سیستان و هرمزگان، در تمام سخنرانی های محور صحبت های خود را بر این باب بود که باید تمام تلاش ما این باشد که در مسیر صراط مستقیم انقلاب اسلامی و ولایت فقیه حرکت کنیم و هر راهی به دور از این دو غلط و اشتباه است.

 

عزیزی با بیان این که من در هیچ سخنرانی دولت را نفی و انکار نکرده ام، اضافه کرد: احمدی نژاد با ولایت در خط ولایت من آن را قبول دارم اما احمدی نژاد بی ولایت و در خط غیر ولایت به هیچ وجه قبول ندارم.

 

بر مبنای تکلیف عمل می کنم

 

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به لیست اصولگرا ها، بیان کرد: لیست اصولگرا نباید بر مبنای مصلحت ها، برخی منافع قومی و دیگر باشد. من بر مبنای تکلیف عمل می کنم و حجت شرعی داشته باشم می مانم.

 

وی اضافه کرد: مجلس محل کار تیمی است و استان فارس از تیم نبودن نمایندگان ضربه خورده است. اگر کسانی سالم تر، بهتر و شاخص تر باشند، من مشکل شرعی ندارم و از صحنه خارج می شوم.

 

عزیزی با بیان این که با اصلاح طلبان هیچ ارتباطی ندارم، گفت: برخی از این اصلاح طلبان که حتی در هیئت اجرایی رد صلاحیت شدند برای این بود که پرونده قضایی داشته اند. برخی از این اصلاح طلبان که در دوره فرمانداری در شیراز در تیم رسانه ای بودند فقط صرفا خبر بودند و هیچ اثر و ظهوری در این جریان ندارند.

 

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به این که پرکاری و مردم داری بارزترین وجه تمایز دولت احمدی نژاد با روسای جمهور قبلی بود، اضافه کرد: دولت آقای احمدی نژاد اعتقاد به گفتمان انقلاب اسلامی داشت و این وجه تمایز بین دولت وی با بقیه دولت ها بود.

 

وی با اشاره به این که بارزترین عیب تفکر آقای احمدی نژاد، اعتقاد به جریان اصولگرایی به گونه ای که ما اعتقاد داریم نداشت، ادامه داد: دولت احمدی نژاد بهتر بود که این جریان حامی اصولگرایان و این جریان را پشتیبانی می کردند. این درست است که در رفتار و گفتار برخی تفاوت هایی داشتند، اما بهتر بود دستی بر سر این جریان بچه های انقلاب می کشیدند.

 

عزیزی تجریه چندین سال مسئولیت در سپاه، مسئولیت های اجرایی دولت و مسئولیت بسیج سازندگی را یکی از دلایل حضور خود در انتخابات دانست، اضافه کرد: قوانین ما بار تجربی ندارد. کف میدان، روستا و جاهای مختلف قوانین را لمس نکردیم که این قوانین کارایی ندارند. اگر ایرادات و نواقص را بر طرف کنیم، قوانینی مبتنی بر منطق و میدان عمل بیشتری داریم.

 

رای من در مجلس بر اساس پشتوانه و منافع ملی است

 

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به این که رای من بر مبنای طیفی که به من رای دارند و مصالح ملی کشور یعنی بر اساس حکمت، عزت و مصلحت در مجلس خواهد بود، گفت: مثلا اگر در قضیه برجام من نماینده بودم به این طرح هم در کلیات و در جزئیات رای نمی دادم.

 

لاریجانی را اصولگرا نمی دانم

وی با بیان این که من لاریجانی را اصولگرا نمی دانم و این را همه جا هم فریاد می زنم، گفت: معتقد هستم عملکرد نمایندگان فارس و بالخصوص شیراز در شان و طراز مردم شیراز نبوده است و خیلی بهتر از این می تواند باشد

 

بزرگترین معضل فارس ضعف در زیرساخت ها و نگاه کلان به توسعه است

 

عزیزی با بیان این که باید چند معضل را در مجلس با ظرفیت 18 نماینده استان فاسر دنبال کنیم، بیان کرد: تلاش در تقویت و توسعه زیر ساخت ها، نگاه کلان به توسعه استان، اتصال استان فارس به دریا و تقویت سیستم حمل و نقل جاده ای، هوایی و دریایی، انتقال آب از دریا به مرکز استان از جمله برنامه هایی است که باید در مجلس توسط 18 نماینده استان با یک کار تیمی دنبال شود.

 

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به این که عقبه مردمی باید از نمایندگان مطالبه کنند و این مطالبه گری باعث می شود که این ها درد مردم را پیگیری کنند، اضافه کرد:اگر به مجلس راه پیدا کنم به کمیسیون اقتصاد و یا کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می روم. با توجه به ظرفیت های بی نظیری که برای اقتصاد مقاومتی در کشور و بالخصوص در استان داریم، می توانیم با قانون گذاری و حل موانع این عرصه را در استان تقویت کنیم.

 

وی با بیان این که هزینه ای معین برای انتخابات و تبلیغات در نظر گرفته ام، گفت: این هزینه ها را از برخی دوستان، اقوام و مقداری نیز از خودم کنار گذاشته ام ولی هزینه که بعضا برخی ها با رقم های زیاد برای انتخابات می کنند ما نداریم.

 

عزیزی با بیان این که اگر رای نیاورید چه موضعی دارید، اظهار کرد: اگر 8 اسفند شد و رای نیاوردم خوشحال هستم چون دیگر حجت شرعی نداریم و این را دیگر تکلیف خودم را عمل کردم.

 

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به سوالی در مورد بی حجابی در جامعه و عملکرد وی در دوران مسئولیت های اجرایی، گفت: ما همیشه دنبال این بودیم که با مظاهر فساد و ناامنی برخورد کنیم ولی ملاحظاتی در برخورد با مردم داریم. یک عده حجاب گریز هستند و این ها آدم هایی هستند که می شود برگردند اما یک عده حجاب ستیز هستند که باید با این ها برخورد کرد و حجاب پذیر هستند. ما باید بین سه دسته مرز قائل شویم.

 

خدا کسانی که در سال 88 به نظام ظلم کردند نبخشد

 

وی افزود: در دوران فرمانداری با خیلی از اراذل و اوباش برخورد کردم و الان نیز خیلی ها حبس ابد، تبعید و یا اعدام شدند.

 

خدا هاشمی را به راه راست هدایت کند

 

عزیزی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر فتنه 88 و نقش هاشمی رفسنجانی گفت: خداوند هاشمی به راه راست هدایت کند.

وی بیان داشت: در فتنه 88 در حق نظام، ارزش های انقلاب و نظام نامردی شد و خدا کسانی که در سال 88 به نظام ظلم کردند را نبخشد.

انتهای پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر: