آخرین اخبار
کد خبر: ۷۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس:
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس گفت: ما از وزیر نفت می خواهیم که در این خصوص شفاف سازی نماید و به مطالبه دانشجویان انقلابی پاسخ دهد

عبدالله خسروانی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس در جمع دانشجویان بسیجی شهر شیراز، در رابطه با قراردادهای نفتی نسل جدید موسوم به (IPC) که مراحل انعقاد خود را در سطح داخلی و خارجی می گذرانند،گفت: با توجه به بیانات رهبری انقلاب در باب اقتصاد مقاومتی و ارائه نقشه راه جامع از سوی رهبر انقلاب به دولت در بحث اقتصاد مقاومتی، این قرارداد ها از بعد تخصصی و حقوقی دارای اشکلاتی هستند.

 

مدیر بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی استان فارس ادامه داد:بسیج دانشجویی استان فارس برای اعتراض به این تنظیم این گونه قراداد ها توسط وزارت نفت، درخواست تجمع در مقابل شرکت نفت در شیراز را به فرمانداری شیراز ارسال کرده است.

 

خسروانی با توجه به اینکه ایران اسلامی زخم خورده قرار داد نفتی دارسی است، افزود: از همین جا از مجلس شورای اسلامی و در سطح استان از مجمع نمایندگان استان فارس قاطعانه می خواهیم که این قرارداد مهم را که عزت، شرف، استقلال، اقتدار و حاکمیت ملی ایران اسلامی خدشه دار می کند مورد بررسی قرار دهند. این مجلس را از برخورد برجام گونه نسبت به این قراردادها بر حذر می داریم و از طرفی همه متخصصان و کارشناسان دلسوز ایران اسلامی را به دقت نظر مجدانه در این قرارداد فراخوانده تا اینکه از تضییع حقوق ملت ایران و فروپاشی استقلال وحاکمیت منابع نفتی جلوگیری شود.

 

وی اضافه کرد: بر اساس این قراردادی که از چاله ( بیع متقابل ) به چاه (IPC) افتادن استقلال ملی و عقب نشینی غیر عزت مندانه است، استراتژی ولایی نظام و مهندسی سیاسی و اقتصادی کشور را به هم خواهد زد ،بطوریکه شرکت های داخلی ضمن قرارداد ۲۰ تا ۳۰ ساله باید طبق راهبرد این قرارداد جدید همچون بچه ای شیرخوار در دامان دایه ای همچون (Shell  وBP و . . .  ) رشد کند که بعد از رسیدن به سن ۳۰ سالگی، دلسوز چه نظام و ملتی خواهد شد؟ دلسوز مادر یا فرد دیگری؟ آیا دلسوز نظام استکباری خواهد بود یا تظام سرمایه داری استکباری؟

 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس تصریح کرد: ما از وزیر نفت میخواهیم که در این خصوص شفاف سازی کند و به مطالبه دانشجویان انقلابی پاسخ دهد؛ چرا رئیس دولت که یک روز نافی برخورد گاز انبری بود اکنون در برخورد با دانشجویان انقلابی این روش را آن هم با شدت بکار می بندد؟  براستی دانشجویان معترض شورشی به حساب می آیند؟ آیا دانشجویان انقلابی بجز یک مطالبه و انتقاد مسالمت آمیز که منفعت وعزت عمومی جامعه اسلامی و تثبیت استقلال کشور را بدنبال دارد، بدنبال چیز دیگری هستند؟ دولت و وزارت نفت باید به این اعتراض پاسخ دهند؟ با بستن دهان مخالف نمیشود شکوفایی و نشاط سیاسی ایجاد کرد؛ مگر امیر مومنان علی (ع) نفرمود که "پرسشگری حق است و پاسخگویی تکلیف" ؟

 

خسروانی ادامه داد: با توجه فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب پیرامون مبارزه با مفاسد اقتصادی، دستگاههای امنیتی باید کلیه روند قراردادهای اقتصادی را رصد و پایش کرده و هر جا که شائبه تخلف مشاهده شد، از آن جلوگیری کرده و با مسببین آن برخورد کممد/. لذا از دستگاههای مذکور نیز میخواهیم به این رسالت اصیل خود عمل کرده و از تاراج ثروت های ملی جلوگیری نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر: