کد خبر: ۷۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
حجت الاسلام والمسلمین عباس حاجی پور
حجت الاسلام والمسلمین عباس حاجی پور نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص)شیراز در یادواره 15شهید سرافراز شهرک شهید بهشتی با حضور خانواده معظم شهدا ،مردم شهید پرور و خادمین حرم احمدی و محمدی به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شده بود بیان داشت:امروز عزت و افتخار کشور در همه عرصه ها مرهون و مدیون خون پاک شهیدان است.
 وی ضمن تبریک ایام خجسته دهه فجر بیان داشت: شهید و شهادت همواره یکی از محورهای حرکتی جنبش شیعه در تاریخ بوده و هست و این که این همه ما  به اباعبدا... الحسین(ع) احترام قائل بشویم به پاسداشت نبرد حضرت با کفار هست و مبنای حرکتی شیعیان برهمین محور قرار گرفته است و امام خمینی(ره) می فرمودنند که ما مامور به تکلیف هستیم و اگر در مبارزه با کفار شهید شویم به درجه عظیم  خواهیم رسیدو اگر پیروز شویم افتخار دیگر برای شیعیان است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: شهید و شهادت یک امتحان الهی برای رسیدن انسان ها به کمال  الهی است و این درجه عظیم به انسان های خواهید رسید که مرود عنایات الهی باشند.
وی باتوجه به آیه 155سوره مبارکه بقره در قرآن کریم افزود: خداوند انسان ها را مورد امتحان و آزمایش قرار می دهد و انسان ها همواره در معرض امتحان خداوند هستند و شهدا در این امتحان الهی سرافراز بیرون آمدند.
 وی  به  موضوع  شهادت در حدیث معصومین پرداخت و گفت: امام صادق (ع) در سوال یکی از بندگان که می پرسد چرا خداوند بندگانش را مورد امتحان قرار می دهدمی فرماید :برای اینکه بندگانش به کمال برسند. و   امتحان  خداوند برای بندگانی که به کمال می رسند سخت است چرا که  انسان های مومن از غیر مومن مشخص می شود و در حدیث دیگر از پیامبر اکرم(ص)که می فرماید انسان مومن از آهن نیز محکم تر می باشد و شهدای به خوبی از امتحانات سخت الهی بیرون آمدند.
عزت و افتخار امروز کشورمدیون خون پاک شهیدان استعزت و افتخار امروز کشورمدیون خون پاک شهیدان استعزت و افتخار امروز کشورمدیون خون پاک شهیدان استعزت و افتخار امروز کشورمدیون خون پاک شهیدان است
نام:
ایمیل:
* نظر: