آخرین اخبار
کد خبر: ۷۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
جعفر قادری: مشکلات حوزه اقتصادی ناشی از مشکلات ساختاری است/ مسعود رضایی: فساد ها ناشی از فشار اقتصادی است/ فرج الله رجبی: برجام موجب اتحاد جامعه و رفع مشکلات هویتی در مرزهایمان شد/ حسین نجابت: تعامل بدون مؤلفه های کنترل کننده اشتباه فاحشی است

به همت تشکل انجمن اسلامی مستقل و بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی میزگرد انتخاباتی کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  با حضور حسین نجابت، مسعودرضایی، جعفر قادری، فرج الله رجبی برگزار شد.

مسعود رضایی:

فساد ها ناشی از فشار اقتصادی است/ با صلح و دوستی می توان جلوی تنش ها و خشونت های احتمالی را گرفت

مسعود رضایی فساد ها را ناشی از فشار اقتصادی دانست و گفت: با صلح و دوستی می توان جلوی تنش ها و خشونت های احتمالی را گرفت.

مسعود رضایی در این برنامه با بیان اینکه افکار را می توان اما شخصیت را نمی توان تغییر داد اظهار داشت: در کارهای فردی بسیار قدرتمند هستیم اما در کار های تیمی جایگاهی که باید و شاید نداریم که این مسئله به شکل شخصیت بر می گردد چراکه شخصیتمان احساسی و دمدمی مزاج است.

 وی با بیان اینکه تغییر شخصیت ها با  انجام کار فرهنگی و تربیتی مشکلات را حل می کند افزود: در این صورت به همان افکار و اندیشه، شان و جایگاهی که داریم خواهیم رسید.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز  در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه خود جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور گفت: همه امور باید باهم رشد کند و اگر اقتصاد را بررسی کنیم و تمام اجزا در کنار هم باشد این اقتصاد سالم است.

رضایی با بیان اینکه  در دنیا مدیران اقصادی یک مدیران تثبیت شده ای هستند نه اینکه با یک تغییر دولت تمام تیم اقتصادی عوض می شود اضافه کرد: در دولت قبلی سازمان برنامه بودجه را تعطیل شد.

وی بیان داشت: افراد اقتصادی باید تیمی مستقل باشند و وابسته به کسی نباشند و اگر افکاری هم تغییر کند، فقط در حوزه سیاست باشد.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با بیان اینکه اقتصاد سالم سرمایه می خواهد خاطرنشان کرد: در صورت نبود سرمایه، شغل ایجاد نمی شود و در نهایت مردم امنیت نخواهند داشت.

رضایی  اکثر فساد ها را ناشی از فشار اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: باید تفکر باز شود و ضمن کنارگذاشتن تنگ نظری ها با حفظ حراست و امنیت خودمان این طرح باز شود و دهکده جهانی بوجود آید دیگر نیازی به مرز بندی و مرز بستن ندارد.

وی با تاکید بر حمایت از تیم مذاکره کننده کشورمان گفت: اگر احساس امنیت از جانب دو طرف باشد در این صورت سرمایه گذاران خارجی احساس امنیت می کنند و با ورود به کشور اقتصاد رونق پیدا می کند که  به جایگاه مدنظر از لحاظ اقتصادی می رسیم.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز بر  مدیدیت های اقتصادی تثبیت شده و سرمیه گذاری های مطمئن تاکید کرد و یاداور شد: البته باید اقلیم شناسی هم انجام داد چرا که مدیران اقتصادی ما یک مورد را قوی می کنند ولی بخش دیگر ضعیف است.

رضایی با بیان اینکه شعارهای بی اساس و بی پایه آب های زیر زمینی را نابود کرد اضافه کرد: در صورت تبدیل استا فارس قطب صنعتی و ایجاد تغییراتی در قسمت صنعت به رشد مورد نظر می رسیم.

یکی دیگر از سوالات این بود که در بحث سیاست خارجه، دیپلماسی دولت یازدهم، دیپلماسی عمومی و فضای پس از برجام و نگاهتان به برجام  و شما در مجلس چه برنامه ای جهت ریل گذاری دولت برای سیاست خارجه طبق صحبت حضرت آقا فرمودند ریل گذاری دولت توسط مجلس صورت می گیرد، دارید؟ 

وی با بیان اینکه سیاست و اقتصاد از هم جدانشدنی هستند افزود: آقای قادری در هیمن میزگرد مشکلاتی را مطرح کردند که ماهم همین مشکلات را مطرح می کنیم.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سوال من این است که در این 10 الی12 سال گذشته که این مشکلات برایمان ملموس بود و مردم به خوبی درک کردند این همه معضلات و مشکلات اقتصادی به وجود آمد همین مدیریت ها برسر کار بودند.

رضایی بیان کرد: زمانی می توان انتقاد کرد که بر بستر آن کارهای اجرایی و قدرت اجرایی تأمینی نباشیم  و وقتی بیرون دایره هستم درون دایره را می توانم ببینم و با اشراف زیاد ضعف هایش را ببینم و بیان کنم.

وی تصریح کرد: اما وقتی من درون دایره هستم و مشکلات می بینم اینجا شاید کمی مدیریت خودم زیر سوال برود و جای بحث باشد و این را چون فرمودند شفاف سازی، من اعتقاد راسخ به شفاف سازی دارم  که اگر مدیریت های ما شفاف سازی کرده و در بین مردم عینتیت پیدا کند، به حتم مردم ما اعتقاد پیدا می کنند.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر جناحی که برسر و در خدمت مردم باشد  به حکم همان اصالت دموکراسی به دلیل اینکه با رای مردم سرکار آمدند، ضمن احترام به طیف مقابل باید ادامه به کار دهند.

رضایی اظهار داشت: اما وقتی گروه و جریانی که بر سر کار است دید که مردم برنامه هایشان را نمی پذیرند یا مورد خوشایندشان نیست، باید اجازه دهند طیف دیگری بر سر کار بیاید تا بعد از چهار سال مجدداً اعمال و رفتار آن ها مورد پرسش و نظارت مردم قرار گیرد و آن موقع مردم نظرشان را نسبت به بقای آن ها یا تغییر آن ها را بیان کنند.

وی با بیان اینکه برجام را باید با دو چیز نگاه مردم و دستورات رهبری مطابقت دهیم افزود: در صورتی که برجام  خارج از نگاه رهبری انجام گرفته است می توان آن را  زیر سوال برد اما می بینیم با دستورهای ایشان و با نظارت های ایشان صورت گرفته و با ابهت نشستند و مقابله کردند بدون اینکه امنیت کشور ما به خطر بیفتد.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ضمن کرامت و ارزش های ایرانی، مردم ایران و بالا بردن ارزش پاسپورت ایران، در حقیقت شخصیت ایرانی در حال تغییر کردن است که مورد توجه جهانیان قرار بگیرد و اگر این به نهایت برسد به حتم با باز شدن این درب می توان هم در اقتصادمان، سیاستمان و امنیتمان رشد خوبی ببینیم.

رضایی اضافه کرد: کسی منکر این نیست که ما باید قدرت امنیتی مان بیشتر شود بلکه ما با قدرت ابهت وشکوه می نشینیم و چانه زنی می کنیم اما با صلح و دوستی و دست مدارا دراز کردن به سوی طرف مقابل می توان از تنش ها و پرخاشگری ها و خشونت هایی که ممکن است بعد ها اتفاق بیفتد به راحتی جلوگیری کرد.

 حسین نجابت:

تعامل بدون مؤلفه های کنترل کننده اشتباه فاحشی است/ کسی جرأت تعرض به مرز های ما را ندارد

حسین نجابت با بیان یانکه تعامل بدون مؤلفه های کنترل کننده اشتباه فاحشی است گفت: در دنیا کشورهایی هستند که بسیار نفت دارند اما کسی با آن ها مذاکره نمی کند و به راحتی وارد آن کشور ها می شوند اما کسی جرأت نمی کند به مرز های ما نزدیک شود که نباید این مباحث فراموش شود.

به همت تشکل انجمن اسلامی مستقل و بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی میزگرد انتخاباتی کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  با حضور حسین نجابت، مسعودرضایی، جعفر قادری، فرج الله رجبی برگزار شد.

حسین نجابت در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه خود جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: باید خطوط اصلی نگاه ها به مسائل را هماهنگ کرد تا ترقی مشترکی از مسئله را داشته باشیم.

وی افزود: این ترقی که در نگاه های اقتصادی اختلاف سلیقه نداریم را من قبول ندارم بلکه با تغییر دولت ها اگر تفکر دولت تغییر کند باید مدیریت اقتصادی هم تغیر یابد و در همه دنیا هم اتفاق می افتد که البته به شکل افراطی را قبول ندارم.

نجابت اضافه کرد: اینکه سیاست از اقتصاد جداست را قبول ندارم و در همه دنیا مکاتب اقتصادی با نگاه های سیاسی  عجین شده که نمونه اش هم خیلی روشن است.

وی بر واقع گرایی و اصلاح رویکردها تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی رویکردهای متفاوتی را به دنیا معرفی می کند.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه کشور دشمن های ویژه ای دارد تصریح کرد: با نگاه واقع گرایانه، باید تکلیف خودمان را با سرمایه گذاری مشخص کنیم یعنی اولویتمان را تعریف کنیم.

نجابت ادامه داد: اگر سرمایه خارجی و صنعت بیاید چیز خوبی است اما در حالت واقع اتفاق خاصی نمی افتد به وِیژه در شرایط فعلی.

وی بیان داشت: اقتصاد مقاوتی شاکله هایی دارد و اقتصاد درون زا اما برون نگر که این شاکله ها را با دقت مورد ارزیابی قراردهیم.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: برای نقد اقتصاد مقاومتی در ابتدا شاکله های آن را از من که مدافع اقتصاد مقاوتی هستم بپرسد و بعد آن را نقد کنیم.

یکی از سوالات این بود که بحث سیاست خارجه، دیپلماسی دولت یازدهم، دیپلماسی عمومی و فضای پس از برجام و نگاهتان به برجام  و شما در مجلس چه برنامه ای جهت ریل گذاری دولت برای سیاست خارجه طبق صحبت حضرت آقا فرمودند ریل گذاری دولت توسط مجلس صورت می گیرد، دارید؟ 

نجابت با بیان اینکه کسی منکر این نست که نباید با دنیا رابطه داشته باشیم  ادامه داد: رابطه با دنیا خوب است اما بحث بر روی چگونگی کار است چراکه باید عزت مدارانه و در یک معادله قابل قبول  تعامل داشته باشیم.

وی بیان داشت: در حوزه هایی که توان نداریم نباید وارد شد چراکه آن طرف ما که بچه نیست و می خواهد سرمایه بیارد و بهره اش را ببرد.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  از حوزه انتخابیه شیراز با بیان اینکه تعامل باید عزت مدارانه باشد اضافه کرد: ممکن است یه عده فکر کنند که ما یک دنیای یک قطبی داریم که همه در صلح و صفا باهم زندگی می کنند و البته به شدت با این مخالف هستم.

نجابت  با بیان اینکه همیشه دنیای دو قطبی وجود داشته و دارد اظهار داشت: اگر بحث نظامی و بر جام را مطرح می کنیم از آن منظر که این ها در تعارض هستند نبوده و از این منظر است که همین 1+5 پشت سر صدام هم بودند وقتی ما رادیو دارویی که حتی قرار دادش را بسته و پولش را داده بودیم با وقاحت به ماندادند، اگر با ما مذاکره می کنند به دلیل قدرت ما است.

وی با بیان اینکه همه می دانند که ما قوی ترین کشور منطقه هستیم افزود: از این نظر نمی توانند ما را دور بزنند از این رو  امکان مذاکره ای فراهم شده بسیار هم خوب است و باید از آن استفاده کنیم. 

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در برجام فراز و نشیب هایی داشتیم ادامه داد: زمانی ما خودمان پذیرفتیم پلمپ شود در زمان آقای روحانی و آقای ظریف بود که هیچ نتیجه ای هم نگرفتیم.

نجابت اضافه کرد: یک تصمیم مهم و نقطه عطفی یعنی پلمپ را شکستیم و شروع به کار کردیم.

وی با بیان اینکه در پایان سال های گذشته به 19 هزار سانتیفیوژ داخلی رسیدیم افزود: در صنعت موشکی جزء پنچ کشور برتر دنیا هستیم  و را دور نمی توانند بزنند که عده ای این زحمت ها را کشیدند که ربطی به این دولت و آن دولت ندارد. به کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: به دلیل برخورداری ما از چنین امکاناتی با ما مذاکره می کنند.

نجابت با بیان اینکه برجام  یک صحنه بسیار خوب دموکراتیک بود اما بعضی ها نمی پسندیدند مذاکرات یا مباحث آشکار شود گفت: در کمیسیون برجام  مصوب کردیم که مذاکرات از صدا وسیما پخش شود.

وی بیان داشت: نقد ما باعث شد که بیشترین بهره ممکن را ببریم همان طور که رهبری فرمودند می شد بهتر از این هم انجام داد ما به حداکثر تقاضاهایمان نرسیدیم و حالا فضایی درست شده، پسا برجام که در زندگی ما هم تأثیر دارد و صحبت بر چگونگی استفاده از این امکان است.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: رویکرد مذاکره کنندگان در عین حالی که اشخاصی مورد اعتماد بودند را حتما قبول نداشتیم  چراکه خوشبین به دشمن هستند و این را یک خطای استراتژیک می دانستیم و هنوز هم می دانیم.

نجابت ادامه داد:برای حفظ استقلال در پسا برجام باید حداکثر بدون واردات باشد و همان اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه به بیرون اما درو ن زا بلکه باید در این نگاه بحث کنیم.

وی افزود: تعامل بدون مؤلفه های کنترل کننده اشتباه فاحشی است چراکه آن ها واقعا نشان دادند نمی خواهند این کشور و نظام جمهوری پا بگیرد.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نباید فکر کرد که آن ها به دلیل صحبت های خوب ما، مذاکره می کنند.

نجابت اضافه کرد: در دنیا کشورهایی هستند که بسیار نفت دارند اما کسی با آن ها مذاکره نمی کند و به راحتی وارد آن کشور ها می شوند اما کسی جرأت نمی کند به مرز های ما نزدیک شود که نباید این مباحث فراموش شود.

 

 فرج الله رجبی:

برجام موجب اتحاد جامعه و رفع مشکلات هویتی در مرزهایمان شد/ از منابع بین المللی برای کمبود و جبران امکانات داخلی استفاده شود

 

فرج الله رجبی با بیان اینکه  برجام موجب اتحاد جامعه و رفع مشکلات هویتی در مرزهایمان شد گفت: از منابع بین المللی برای کمبود و جبران امکانات داخلی استفاده شود.

 

به همت تشکل انجمن اسلامی مستقل و بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی میزگرد انتخاباتی کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور حسین نجابت، مسعودرضایی، جعفر قادری، فرج الله رجبی برگزار شد

فرج الله رجبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون حق الناس بودن انتخابات، گفت: یعنی بر ضمه ما حقی نهاده خواهد شد و چون حق عمومی است جبرانش فراگیری و خارج از رویکرد های سیاسی است؛ به عنوان یک اصلاح طلب باید بدانیم که همه ما یک مسئولیت جدی داریم که باید آن را خوب ایفا کنیم.

وی با اشاره به وضیعت اقتصاد فعلی و برنامه خود برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، اظهار کرد: برای وضعیت اقتصادی آینده باید رویکرد اساسی مد نظر داشت.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز در ادامه بیان داشت: با شفاف سازی فعالیت اقتصادی و تاکید بر اصل رقابت میدان دادن به افراد متخصص ، ایجاد تلاش برای استفاده از منابع بین المللی برای کمبود و جبران امکانات داخلی، مراقبت از فضای اقتصادی ، پرهیز از امنیتی کردن فضای اقتصادی با این سه رویکرد می‌توان وارد بحث اقتصاد آینده کشور شد.

رجبی مهم ترین نقص را عدم وجود امینیت اقتصادی دانست و افزود: برای ورود به این عرصه باید با مراقبت در بخش سرمایه گذاری اول باید فرایندی را تعیین و تعریف کرد که سرمایه گذاری داخلی و خارجی را برای یک بار تعریف کرد.

وی در ادامنه بیان داشت: کلیدی ترین نقطه باید قوه قضاییه باید طی فرایند سرمایه گذاری سالم تبیین کند و بعنوان مدعی الاموری که به حفظ از سرمایه گذاری در کشور انجام می شود.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز  با اشاره به دیپلماسی دولت یازدهم و دیپلماسی عمومی و فضای پس از برجام ، اظهار داشت: ما باید درهایمان را به دنیا باز کرده و ضعف های سیستم های اداری_سیاسی را که می ترسیم با دنیای خارج متوجه بشویم را حل کنیم.

رجبی افزود: باید پذیرفت که در دنیا سالانه 1200 میلیارد دلار سرمایه گذاری می شود، که سهم ما 5/1 میلیارد دلار است باید پذیرفت که با همین سرمایه گذاری چین میلیاردها سرمایه گذاری در آن انجام گرفته و هیچ کس نیست که در ادبیات سیاسی بگوید چین وابسته به آمریکا یا کشور های دیگری است یعنی در حین حفظ استقلال سیاسی خودش توانسته با دنیای خارج ارتباط برقرار کند.

وی در ادامه بیان کرد: باید بارها زحمت دولت مردان را در بحث برجام مرور کرد، قدمت تاریخی آینده در مورد آن ها قضاوت خواهد کرد، وقوع برجام نیاز به مراقبت دارد و عدم وقوع برجام ممکن بود ما را با یک فاجعه بزرگ رو به رو کند.

 

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز اظهار کرد: اطراف ما کشورهایی وجود دارد که دنبال بهانه گیری از ما هستند و متأسفانه حتی تهدیدهای کوچک آن ها هم باعث ایجاد مشکلاتی در کشور می‌شود،برجام باعث شد اتحاد جامعه و رفع مشکلات هویتی در مرزهایمان شد و باعث شد دنیا بداند علاوه بر توانایی نظامی توانایی مذاکره هم داریم.

رجبی اظهار داشت: اگر کسی بگوید مذاکره در تعارض با تقویت توانایی نظامی ما است، ما می گوییم توانایی نظامی چه ربطی به توانایی مذاکره با دنیا دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه برجام مراقبت می خواهد، گفت: در تلاشیم تصمیماتی که در مجلس فعلی گرفته می شود ناقض منافع ملی مان نباشد.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به اینکه باید کمک کنیم تا دو سه ماه آینده مجلس فعلی تمام شود و مجلس جدید با ترکیب جدید وارد شود، افزود: دستاوردهای برجام قطعاً می‌تواند در اقتصاد ما و سیاست ملی و بین المللی ما تأثیر جدی داشته باشد.

رجبی بیان کرد: باید توجه داشت که دنیا در مورد حقوق بشر و تروریست به ما فشار می آورد ولی وقتی درمورد مذاکره انرژی هسته ای موفق باشیم در مورد بقیه مشکلات هم به پای میز مذاکره می آید.

وی با بیان اینکه شما اگر می خواستید اصلاح کنید وقت دستتان بوده همه کاره بودید،اظهار کرد:می گویید مذاکرات هسته ای را به صورت مستقیم پخش کرده اید شما خودتان نمی گذاشتید کسی در مورد انرژی هسته ای صحبت کند، در ان زمان دانشجو انرژی هسته ای اجازه صحبت در مورد انرژی هسته ای نداشت.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با بیان اینکه واقع گرایی این است که شما نتوانستید مملکت را اداره کنید، گفت: چیزایی که شما می گویید در زمان تسلط شما اتفاق نیفتاده است، هشت سال دولت در اختیار شما بود و شما در اختیار دولت چرا ساختار معیوب را اصلاح نکردید چرا فضای زیبای متکی بر عزت در فضای خارجه را بنا نگذاشتید.

رجبی در پایان سخنان خود گفت: رئیس جمهور ما مورد تمسخر قرار گرفته بود، شما جرأت نمی کنید عکس احمدی نژاد را بالای پلاکارت هاری انتخاباتیتان بزنید چون می دانید رای منفی می آورید واقع گرایانه این است که شما هر چیزی که داشتید زدید و به اینجا رسیدید اجازه بدهید ما ادامه بدهیم.

 جعفر قادری:

مشکلات حوزه اقتصادی به مشکلات ساختاری ارتباط دارد/ ساختار توزیع درآمد ها در کشور عادلانه نیست

جعفر قاری گفت: مشکلاتی  که در حوزه اقتصادی وجود دارد به مشکلات ساختاری مربوط است.

به همت تشکل انجمن اسلامی مستقل و بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی میزگرد انتخاباتی کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  با حضور حسین نجابت، مسعودرضایی، جعفر قادری، فرج الله رجبی برگزار شد.

 

جعفر قادری با اشاره به وضعیت اقتصاد فعلی کشور و برنامه های خود در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور، گفت: مشکلاتی  که در حوزه اقتصادی وجود دارد به مشکلات ساختاری مربوط است و مالک اقتصاد دولتی ، اقتصاد وابسته به نفت را است که یک اقتصاد مبتنی بر دانش بنیان نیست و فعالیت ها تکنولوژی ها و فعالیت هایی که در اقتصاد ما مورد استفاده قرار می گیرد کهنه و قدیمی هست.

 

 وی با بیان اینکه ساختار اداری یک ساختار اداری متمرکز است و همه فعالیت ها از بالا برنامه ریزی می شود، بیان کرد: به همین شکل ساختار توزیع درآمد ها در سطح کشور هم عادلانه نسبت به مناطق های مختلف نیست .

 

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز با بیان اینکه اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی را برطرف کرد باید آن را به بخش خصوصی واگذار شود، اظهار داشت: مجمع ایرادات باعث شده تحریم ها و خشکسالی مشکل ایجاد کند و بر اقتصاد تاثیر می گذارد .

قادری در ادامه با اشاره به اینکه باید شاخص هایش فضای کار ارتقا پیدا کند و به سمت یک اقتصاد غیر وابسته به نفت حرکت کنیم، بیان داشت: باید از نفت و گاز در جهت ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالاتری استفاده کنیم و از ظرفیت های معدنی و گردشگری وظرفیت های دیگری که در بخش های مختلف وجود دارد بتوانیم نهایت استفاده را داشته باشیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه باید فعالیت های اقتصادی را مبتنی بر دانش،‌ علم و فناوری کرد، تصریح کرد: محدودیت هایی که در زمینه آب و محدودیت هایی که در بسیاری از زمینه های دیگری داریم این اجازه را نمی دهد که به شیوه های سنتی گذشته مسائل اقتصادی را دنبال کرد.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز، گفت: مؤلفه های بحث های مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان استراتژی توسعه کشور از آن یاد شد مستلزم شفافیت و مستلزم رقابتی شدن فضا و توجه به عدالت اجتماعی در کنار توسعه اقتصادی است.

قادری با اشاره به اینکه یک ساختار مردم نهاد و مردم سالاری در کشور وجود دارد، اظهار داشت: نباید صرفا به دلیل رشد اقتصادی بیشتر، بحث عدالت اجتماعی را نادیده گرفت و از طرف دیگر در دنیای خارج دشمنان زیادی داریم  به دلیل تناقض و تفاوت هایی بین دنیای سیاسی و اعتقادی با دنیای خارج،‌ مجبور به داشتن حداقل ها در داخل کشور هستیم .

 وی با بیان اینکه باید به سمت مقررات زایی حرکت کرد و فضا و بستر را فرهام کنیم، افزود: تعامل با دنیای غرب و تعامل با دنیای شرق،‌ نه صرف تعامل با دنیا غرب می تواند مشکلات ما را حل کند، در گذشته متوجه شده ایم اگر تمام تخم مرغ هایمان را در سبد رابطه با غرب بگذاریم، در مقاطع حساس مشکل پیدا می کنیم و اگر صرفاً به کشور های شرقی متکی شد شاید تکنولوژی های به روزی نداشته باشند و نوعاً هم آن ها برای تأمین منافع و مصالحشان روی منافع ما مصالحه کنند.

 کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز در ادامه اظهار کرد: باید یک الگوی رشد درون زا و برون نگر متکی به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی کشور باشد و آن بحث دانش بنیانی و استفاده از توان و ظرفیت های داخلی و بومی شدن فعالیت ها و در حقیقت تئوری ها در اقتصاد است که می‌تواند کمک کند که ما متناسب با شرایط خود یک الگوی مناسب برای رشد و توسعه داشته باشیم.

قادری در ادامه با اشاره به بحث سیاست خارجه و دیپلماسی دولت یازدهم، بیان کرد: این که تصور کرد با اجرای برجام به فتح الفتوح رسیدیم یا قرارداد ترکمن چای بر ما تحمیل شده غلط است، برجام هم مثل همه توافق نامه ها می تواند جنبه های مثبت و جنبه های منفی داشته باشد.

وی در ادامه بیان داشت: مهم این است که چطور از جنبه های مثبت برجام در جهت حل مشکلات سیاسی اقتصادی استفاده شود و چطور آثار و تبعات آن را به حداقل رساند البته باید توجه داشت که طبق قوانین اساسی هر ارتباطی را که بر اصل مصلحت نباشد را نمی پذیریم ما باید با دنیا ارتباط داشته باشیم و محدودیتی با ارتباط با کشور های مختلف نداریم اما بعضی از کشورها را از محدوده ارتباطات خارج می‌کنیم مانند کشور اسرائیل اما با دیگر کشورها مشکلی نداریم.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز با اشاره به سه اصل دامنه ارتباطات کشور ما، بیان کرد:  باید بتوانیم از ظرفیت کشورهای دیگر استفاده کرد بدون تحمیل شرایطشان بر ما، تفاوت نگاه اقتصادی و سیاسی با کشورهای دیگر که همین تفاوت نگاه ایجاب می کند برای ایجاد امنیت در کشور خودمان به اقتدار نظامی در کنار بحث های اقتصادی توجه داشته باشیم و اگر صرفا همه چیز را بر پایه محاسبات اقتصادی قرار داد اشتباه است.

قادری بیان داشت: نگاه تند دولت های قبل که باعث دشمن تراشی شد را را قبول ندارشته و نادیده گرفتن آزادی و استقلال و عزت نفس ملت ایران را نیز قبول ندارم که به هر قیمتی در مذاکرات بین المللی برای بدست  آوردن دانش یا تکنولوژی از اصول مان عبور کنیم ما می توانیم اصول مان را داشته باشیم بدون این که با دیگران درگیر شویم و آن نگاهی هست که مورد نظر رهبری هست و اگر شما توجه بفرمایید ایشان براین موضوع ها تاکید داشتند.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: اگر ساختارها را اصلاح کنیم و به توانمندی هایی توجه کنیم بسیاری از مشکلات بدون این که بخواهیم دشمن تراشی، حل می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: