جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۵۹:۳۳
کد خبر: ۷۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس:
زارع گفت: هنرمندان انقلابی نقش تعیین کننده ای در پاسداشت ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس بخصوص معرفی شهدا و شهادت بر عهده دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، مراسم اختتامیه " سرو سرود " چهارمین فصل‌واره جشنواره شعر بسیج هنرمندان " رازستان " با حضور حضور نیما زارع مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان فارس در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت برگزار شد.

زارع در ابتدای صحبنت هایش با بیان اینکه از برگزاری اختتامیه جشنواره رازستان در شهرستان شهیدپرور مرودشت بسیار خرسندیم، گفت: سه فصل‌واره عاشقانه - عارفانه، کودکان - نوجوانان و آئینی از جشنواره شعر رازستان طِی سال 1394 برگزار شده اند و این مراسم نیز به اختتامیه چهارمین فصل واره شعر رازستان با عنوان " سرو سرود " و با محوریت ادبیات پایداری، انقلاب اسلامی، شهید و دفاع مقدس اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر بسیج هنرمندان بصورت دوسالانه برگزار می شود، گفت: هنرمندان متعهد و ارزشی استان فارس از فصل‌واره سرو سرود استقبال بسیار خوبی داشته اند و اشعار زیادی توسط دبیرخانه رازستان دریافت گردیده است، آثار برتر هر فصل‌واره در کتاب جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس و آثار برتر جشنواره نیز در کتاب شعر بسیج هنرمندان کشور منتشر خواهند شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با بیان اینکه برای داوری آثار نیزمکانیزم ویژه ای در نظر داشته ایم، گفت: تیم داوران جشنواره رازستان از میان شاعران انقلابی پیشکسوت و برتر استان فارس انتخاب شده بودند و اشعار نیز بصورت کدگذاری شده و بدون توجه به نام سُراینده مورد بررسی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم جشنواره شعر بسیج تمرکز زدایی و شناسایی استعدادهای جوان این عرصه در سراسر فارس است، در همین فصل‌واره تعداد زیادی از شاعران جوان از شهرستان های فارس حضور دارند و اختتامیه نیز در یکی از شهرستان های استان برگزار شده است.

زارع با بیان اینکه نسل جوان جامعه امروز از اشعار شاعران جوان و انقلابی استقبال می نمایند، گفت: هنرمندان ارزشی در معرفی آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل آینده ساز کشور نقش تاثیرگذاری دارند، علاوه بر اینکه شعر همواره مورد توجه نسل جوان بوده است و پایه و بُنیان تولید آثار موسیقیایی نظیر ترانه و سرود هم هست.

وی با تاکید بر اینکه میزان کیفیت ترانه و سرود با شعر ارتباط مستقیم دارد، گفت: یکی از برنامه های اصلی سازمان بسیج هنرمندان فارس ایجاد ارتباط و هماهنگی بین جشنواره سرود بسیج و جشنواره شعر بسیج برای پیاده سازی یک ساختار قدرتمند با هدف تولید آثار انقلابی و ارزشی با کیفیت مطلوب است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس برگزاری جشنواره های هنری را فرصت مناسبی برای تبادل تجربه میان هنرمندان دانست و افزود: در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی، پیشکسوتان عرصه هنر انقلابی تجربیات خود را در اختیار هنرمندان جوان انقلابی می گذارند، جوانان هنرمند آثار خود را به نمایش گذاشته و سازمان بسیج هنرمندان هم از آثار مطلوب و دارای کیفیت مورد نظر حمایت می کند.

زارع در پایان صحبت هایش با تشکر از اعضای هیئت برگزاری چهار فصل‌واره شعر رازستان، افزود: موضوع بسیاری از اشعار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره پیرامون شهدای مدافع حرم بوده است، هنرمندان انقلابی نقش تعیین کننده ای در پاسداشت ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس بخصوص معرفی شهدا و شهادت بر عهده دارند و وظیفه مهم تر ایشان نیز صدور پیام تنقلاب اسلامی در قالب های هنری به سراسر جهان می باشد.

در پایان مراسم اختتامیه از عبدالرضا قیصری، شاعر ارزشمند شعر انقلاب ودفاع مقدس تجلیل به عمل آمد. 



انتهای پیام/ 224224

نام:
ایمیل:
* نظر: