آخرین اخبار
کد خبر: ۷۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹
در ششمین یادواره شهدای مفقودالاثر کازرون؛
ششمین یادواره 73 شهید گمنام و مفقودالاثر شهرستان کازرون با حضور خانواده‌های شهدا،اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی برگزار شد.
ششمین یادواره 73 شهید گمنام و مفقودالاثر شهرستان کازرون با حضور خانواده‌های شهدا،اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی با سخنرانی سیدناصر حسینی و روایتگری سردار احمد عبدالله زاده برگزار شد.

سید ناصر حسینی‌پور، آزاده، جانباز، راوی و نویسنده کتاب «پایی که جاماند» پشت تریبون رفت و از مكتب دفاعى امام و مسئوليت امروز ما سخن گفت.

حسینی‌پور افزود: مقام معظم رهبری بر کتاب پايى كه جا در تقريظشان «این یک روایت استثنایی از حوادث تکان دهنده است که از سویى صبر و پایداری و عظمت روحی جوانمردان و...» بکاربردند.

 

این جانباز جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: صبر و پايدارى و عظمت روحى فرزندان روح الله به معناى واقعى تكان دهنده بود وقتى شهيد حاج على محمدى‌پور فرمانده گردان ٤١١ لشكر ثارالله مى‌گويد؛ «ای نظامى عراقى كه در پشت خاكريزها در جستجوى منى تا گلوله ات را به قلب من بنشانى، تو در اين دنيا درجستجوى منى براى كُشتن من و من هم فرداى قيامت در جستجوى تو براى شفاعت تو، شايد تو از سر اجبار صدام امروز مى‌خواهی گلوله ات را به قلب و سينه من بنشانى» نشان از عظمت روحى تكان دهنده رزمندگان بود.

 

وى سپس به بیان خاطره هایی از صبورى‌ها و فداكارى‌های  رزمندگان پرداخت و بیان داشت: رزمندگان ما از باورها و ارزش‌هاى مبتنى بر ولايت مدارى و تقوا برخوردار بودند، این دينمدارى و خداباورى مبتنى بر ولايت پذيرى در ميدان عمل باعث صبورى و تحمل فرزندان خمينى در برابر دشمن بى رحم و زمين گير شدن ماشين جنگى مجهز و پيشرفته دشمن بعثى شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس توسل به ائمه اطهار و عشق و ارادات به خاندان رسالت را زمینه ساز عظمت روحی دانست و از شهيد شيرعلى سلطانى به عنوان مصداق عشق به اهل بيت ياد كرد و عنوان داشت: شيرعلى سلطانى در كتابخانه مسجد المهدى شيراز براى خودش قبر كند، قبرى به اندازه كف پا تا گردنش و مى گفت من خجالت مى‌كشم فرداى قيامت آقا امام حسين سر در بدن  نداشته باشد و من سر در بدن داشته باشم، و نهايتا شهيد سلطانى در عمليات فتح المبين با اصابت تركش تانك سر از بدنش جدا شد و در قبرى جاى گرفت كه اندازه بدن بی سر او بود.

 

حسینی تصریح کرد: صدام از مادران ايرانى شكست خورد مادرانى كه على اكبرهاى خود را در راه اسلام و امام تقديم و صبورى كردند.

 

 وی رأفت، اخلاق و انسانيت را از ویژگی های مکتب دفاعى امام خمینی برشمرد و عنوان کرد: جنگ انسان ساز و زمینه ساز پرورش و شكوفايى استعدادهاى جوانان اين سرزمين بود كه معادلات و محاسبات دشمنان اين ملت را همين نبوغ جوانان بر هم زد.

 

این آزاده سرافراز در پایان تاکید کرد: در پرورش اين استعدادها و حقانيت اين مكتب دفاعى مى توان  از قاسم سليمانى نام برد كه در زمان جنگ نامش و وجودش براى كشور عراق بيم آفرين بود، و امروز براى ملت عراق نام قاسم سليمانى اميدآفرين است.

 

سید ناصر حسینی پور در سن 14 سالگی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و در سن 16 سالکی به اسارت بعثی ها درآمد و یادداشت های کتاب پایی که جاماند را در زندان بعثی ها نوشت که روایتگر 808 روز اسارات و شکنجه‌های بعثی ها است.

 

گفتنی است از دیگر برنامه‌های این مراسم روایتگری جانباز شیمیایی سردار «احمد عبدالله‌زاده» مداحی و وداع با پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس بود.

یادواره شهدای مفقودالاثر در دانشگاه سلمان فارسی کازرونیادواره شهدای مفقودالاثر در دانشگاه سلمان فارسی کازرونیادواره شهدای مفقودالاثر در دانشگاه سلمان فارسی کازرونیادواره شهدای مفقودالاثر در دانشگاه سلمان فارسی کازرونیادواره شهدای مفقودالاثر در دانشگاه سلمان فارسی کازرونیادواره شهدای مفقودالاثر در دانشگاه سلمان فارسی کازرونیادواره شهدای مفقودالاثر در دانشگاه سلمان فارسی کازرونیادواره شهدای مفقودالاثر در دانشگاه سلمان فارسی کازرونیادواره شهدای مفقودالاثر در دانشگاه سلمان فارسی کازرونیادواره شهدای مفقودالاثر در دانشگاه سلمان فارسی کازرونیادواره شهدای مفقودالاثر در دانشگاه سلمان فارسی کازرونیادواره شهدای مفقودالاثر در دانشگاه سلمان فارسی کازرونیادواره شهدای مفقودالاثر در دانشگاه سلمان فارسی کازرونیادواره شهدای مفقودالاثر در دانشگاه سلمان فارسی کازرونیادواره شهدای مفقودالاثر در دانشگاه سلمان فارسی کازرونیادواره شهدای مفقودالاثر در دانشگاه سلمان فارسی کازرون


نام:
ایمیل:
* نظر: