آخرین اخبار
کد خبر: ۸۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
در نوروز 95 صورت گرفت؛
دانشجویان دانشگاه آزاد ارسنجان در ایام نوروز 95 در قالب اردوی جهادی به مناطق محروم این شهرستان خدمترسانی کردند.

همزمان با ایام نوروز 95، گروه جهادي "شهید علی حسین یارمحمدی" وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ارسنجان  با انجام خدمت رساني در مناطق محروم وكم برخوردار این شهرستان، شميم عطر خدمت را در فضاي آن مناطق منتشر كرد.

مجتبی نعمت اللهی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های ارسنجان در حاشیه این برنامه اظهار داشت: گروه جهادی دانشجویی "شهید علی حسین یارمحمدی" با اعزام 32 نفر از دانشجويان برادر و خواهر در قالب اردوهای جهادی به روستاهای محروم چهار قلات و سرخ آباد از توابع شهرستان ارسنجان رفته و فعاليت هاي خدمت رساني خود را در آن مناطق به انجام رساندند.

وی افزود: این اردو از پنجم فروردین سال 95 آغاز شده و تا 15 فروردین‌ماه جاری ادامه خواهد داشت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های ارسنجان مباحث فرهنگی، هنری، عمرانی و... از جمله عرصه های فعالیت گروه جهادی شهید یارمحمدی در ایام نوروز 95 است اضافه کرد:  این گروه در راستای رشد سطح فرهنگي مناطق محروم و تقويت زمينه هاي اعتقادي، سياسي، اجتماعي روستاييان، فعاليت هاي خود را در زمينه مذهبي و اعتقادي، برگزاري كلاس ها و مسابقات قرآني، امور ورزشي، نمایش فیلم، آموزش نماز، احکام، قرآن و...انجام داده است.

نعمت اللهی تصریح کرد: در بخش عمرانی دانشجویان جهادگر بسیجی اقدام به ساخت منزل برای فرد بی بضاعت در روستای موردنظر کرده اند.

احمد موسی پور مسئول گروه جهادی دانشجویی شهید "حسین یار محمدی" ارسنجان نیز در ادامه گفت: نداشتن آب شرب سالم، نبود امکانات ورزشی و تفریحی سالم در روستای چهارقلات، آنتن دهی ضعیف تلفن همراه، عدم دسترسی به اینترنت، مشکل دسترسی به شبکه های تلویزیونی، بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان روستا، مسائل کشاورزی، فشار اقتصادی و... از مشکلاتی بوده که مردم این روستا با آن مواجه هستند.
وی افزود: شیوع بیماری "آسم" در برخی از خانم های روستا، ترک تحصیل داش آموزان به دلیل بالا بودن هزینه رفت و آمد از روستا به شهرستان، کم توانی در پرداخت شهریه  و... از دیگر مشکلات این روستا است.

بر اساس این گزارش، چهارقلات روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ارسنجان در استان فارس است که در دهستان علی‌آبادملک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰۵ نفر (۶۸خانوار) بوده ‌است.

انتهای پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر: