شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۴۲:۰۴
کد خبر: ۸۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
رئیس حوزه هنری استان فارس:
رئیس حوزه هنری استان فارس با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مکتب ناب اسلام سرچشمه گرفته است، گفت: هنر انقلاب اسلامی از مانوس شدن هنرمند با ارزش‌های اسلامی نشأت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد کرم‌اللهی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی اظهار داشت: هر انقلابی که ایجاد می‌شود با خود، جریان‌هایی متناسب با ارزش‌های خود را می‌آورد.

 

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران براساس مکتب ناب اسلام و ارزش‌های آن بنا شده است بنابراین دیگر مقولات نظیر مسائل فرهنگی، اقتصادی و هنری نیز تحت تاثیر این اساس و بنای انقلاب قرار می‌گیرد.

 

کرم‌اللهی افزود: در چنین فضایی هر آنچه برای مردم کاربردی و نافع باشد، باید متاثر از ارزش‌های اسلام باشد و هنر انقلاب اسلامی از مانوس شدن هنرمند با ارزش‌های اسلامی نشات می‌گیرد.

 

رئیس حوزه هنری استان فارس خاطرنشان کرد: هنری را که تهی از ارزش‌های اسلامی و اعتقادی باشد، نمی‌توان هنر اسلامی و انقلابی نامید و فرهنگ و هنری ماندگار است که حاوی پیام‌های اصیل انقلاب اسلامی باشد.

 

وی با بیان اینکه شهید آوینی فردی متشرع، متفکر و مومن بود، تصریح کرد: شهید آوینی با درک پیام انقلاب اسلامی حامل آن برای جهانیان و هنر آوینی ترجمان واقعی هیهات من الذله بود و به همین دلیل مقام معظم رهبری عنوان سید شهیدان اهل قلم را به وی دادند.

 

کرم‌اللهی با بیان اینکه شهید آوینی سیاستمدار نبود بلکه انقلابی بود، افزود: شهید آوینی انقلاب را در محدوده جغرافیای ایران تعریف نمی‌کرد بلکه آن را به اندازه تمامی جهان می‌دانست و در جغرافیای اندیشه‌اش به دنبال گسترش پیام انقلاب بود.

 

رئیس حوزه هنری استان فارس با بیان اینکه شهید آوینی الگوی هنر انقلاب اسلامی است، گفت: شهید آوینی هرگاه می‌دید ظالمی بر مظلومی ظلم می‌کند با حداقل امکانات بیشترین استفاده را می‌کرد و برای او فرقی بین بوسنی یا کانال‌های فکه و دهلاویه نبود.

 

کرم‌اللهی با بیان اینکه هنرمند باید به افق‌های روشن الهی نگاه کند، بیان کرد: هنرمند انقلابی ظلم‌ستیز و امیدآفرین است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اصالت هنر بیان رنج‌های بشریت و فریاد برای آزادی است.

 

رئیس حوزه هنری استان فارس افزود: رسالت حوزه هنری فراهم‌کردن بستر و زمینه برای رشد فرهنگ و هنر انقلابی است و هرکس در این راه قدم بگذارد مورد حمایت حوزه هنری قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سایه مکتب عاشورا رشد کرده است، گفت: باید در گذر زندگی با تمام اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد، یادمان نرود که برای عبودیت و بندگی آمده‌ایم.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: