جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۵۴:۳۷
کد خبر: ۸۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹
در هفته گرامی‌داشت هنر انقلاب اسلامی
رئیس بسیج هنرمندان استان فارس گفت فعالان عرصه فرهنگ و هنر نیز باید شهیدان و منش آنان را سرلوحه خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، در ادامه گرامی‌داشت هفته هنر انقلاب اسلامی رئیس حوزه هنری، رئیس بسیج هنرمندان و مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان فارس به همراه معاون فرهنگی بنیاد شهید و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با خانواده شهید اسماعیل موذنی دیدار کردند.


شهید موذنی از شهدای انقلاب اسلامی است که در سال 57 شهید شد و دیوان شعری از این شهید با نام دیوان فاضل برجای مانده است.

نیما زارع، رئیس بسیج هنرمندان استان فارس نیز در این دیدار اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های شهدا دشمن‌شناسی آنان است که با نثار خون خود توانستند جبهه حق را به مردم معرفی کنند.

 

وی گفت: فعالان عرصه فرهنگ و هنر نیز باید شهیدان و منش آنان را سرلوحه خود قرار دهند و ویژگی شهدا را در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری به نسل جوان منتقل کنیم.

 

زهرا افتخاری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در این دیدار اظهار داشت: شناساندن شهدا و الگوسازی آنان برای نوجوانان به ویژه اعضای کانون پرورش فکری استان فارس یکی از اولویت‌های کاری این اداره کل است.

 

وی با بیان اینکه از بهمن سال 94 اقداماتی برای ارسال وصیت نامه شهدا به مراکز کانون در استان فارس انجام شده است، گفت: مخاطبان کانون آینده‌سازان این کشور هستند و آشنایی با شهدا و ویژگی‌های رفتاری آنان سبب می‌شود که کانون در امر تربیت و پرورش نوجوانان موفق‌تر عمل کند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از مدیران دستگاه‌های فرهنگی نظیر حوزه هنری و بسیج هنرمندان درخواست کرد که کانون پرورش فکری کودکان استان را در انجام این امر یاری کنند.

 

محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری استان فارس در این دیدار گفت: شهدا مشعل‌داران هدایت هستند که با پیروی از امام خمینی(ره) در مسیر اهل بیت قدم برداشته و امروز در کوره راه‌های رسیدن به حقیقت چراغ هدایت هستند.

 

وی با اشاره به شعرگویی شهید موذنی  در زمان خفقان قبل از انقلاب افزود: شعر گفتن از اهل بیت و حق‌طلبی در فضای اخنتاق و مخالف آن دوره بسیار قابل ستایش است و اشعار این شهید در جهت تحکیم جبهه اسلامی و حمایت از امام خمینی (ره) بوده است.

 

رئیس حوزه هنری استان فارس خطاب به اهالی فرهنگ و هنر استان فارس بیان کرد: کاروان اهالی فرهنگ باید برای گذران مسیر و انجام وظایف خود از وجود شهدایی مانند شهید موذنی بهره بگیرند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: