شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۵۳:۵۷
کد خبر: ۸۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲
برگزار شد:
به مناسبت هفنه هنرانقلاب اسلامی وسالروز بزرگداشت بسیج هنرمندان، ازهنرمندان بسیجی تقدیر به عمل آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی وسالروز بزرگداشت بسیج هنرمندان  مراسمی با حضور با حضورنیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس؛ کرم اللهی، رئیس حوزه هنری استان فارس؛ محمدی، معاونت فرهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگران استان فارس، سردارابراهیمی، رئیس بنیاد حفظ آثار ونشرارزشهای دفاع مقدس استان فارس وجمعی دیگر از مسئولین استانی وبا حضور مسئولین کانونهای بسیج هنرمندان سراسر استان فارس در سالن آزادی شیراز برگزار گردید.

 

در ابتدای این برنامه، نیما زارع با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز تشکیل بسیج هنرمندان گفت: هدف برگزاری این هفته آن است که تبیین شود انقلاب اسلامی چه هنری را فی‌الوجود داشته و چه رویش‌ها و پرورش‌های استعدادهایی در طول عمر خود  داشته است و هنرمندان انقلاب اسلامی نیز بتوانند این موارد را به خوبی به سمع و نظر مردم برسانند.

زارع همچنین به تعریفی از هنر و هنرمند انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: برای هنر و هنرمند انقلاب اسلامی ۴ ویژگی تعریف شده است؛ نخست اینکه دشمن را خوب بشناسد و بتواند خوب معرفی کند که در اینجا باید گفت دشمن از نگاه ما استکبار است و درجه یک‌ترین آن هم آمریکاست که مقام معظم رهبری نیز فرمودند وقتی می‌گوییم دشمن منظورمان همان آمریکاست.

وی ادامه داد: دوم اینکه هنرمند باید عدالت طلب و عدالت‌خواه باشد و سوم بتواند معنویت‌افزا باشد یعنی بتواند رابطه بین خلق با خدا را ترمیم و تقویت کند و این بسط را انجام دهد و نکته آخر اینکه باید به روز باشد و اولویت‌ها را بشناسد و بداند نیاز ضروری امروز جامعه چیست و به موقع و به  هنگام رصد کرده و عمل کند.

در ادامه این مراسم از تابلو شهید حسین محمد مرادپور، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس در  سال 95 رونمایی و از خانواده شهید سید مهدی رکنی، شهید شاخص سازمان بسیج هنرمندان فارس در سال 94 تجلیل به عمل آمد.

 

 

در پایان این مراسم ازعلی صادقی، مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان استهبان، به عنوان کانون برتر و از مرضیه مرادی، مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان فارس و مریم همایونی، مسئول انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان فارس، به عنوان  انجمن های برتر در سال94 و از محسن محمدی، معاونت بازرسی سازمان بسیج هنرمندان فارس، به عنوان مدیر بسیجی نمونه تقدیر به عمل آمد.

 

همچنین در این مراسم  از کانون های بسیج هنرمندان جهرم، آباده، زرقان، مرودشت،لارستان،کازرون و مسئولان انجمن‌های ادبی و هنری سازمان بسیج هنرمندان فارس به پاس فعالیت های هنری و ادبی در طول سال94 تقدیر به عمل آمد.

 

گفتنی است، 20تا 27 فروردین ماه همه ساله به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی وگرامی‌داشت بسیج هنرمندان نامگذاری گردیده است. 

 

 سالروز بزرگداشت روز بسیج هنرمندان/ رونمایی از تابلو شهیدمحمدمرادپور


سالروز بزرگداشت روز بسیج هنرمندان/ رونمایی از تابلو شهیدمحمدمرادپور


سالروز بزرگداشت روز بسیج هنرمندان/ رونمایی از تابلو شهیدمحمدمرادپور

انتهای پیام/ 224224

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: