آخرین اخبار
کد خبر: ۸۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
بسیج دانشجویی مرودشت:
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های مرودشت اعلام کرد: برداشت ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران گواه بی‌بنیه بودن قانون در آمریکا است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های مرودشت درمحکومیت عمل غیرقانونی کشور متجاوز آمریکا در برداشت 2میلیارد دلاری از اموال جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

به نام خدا

كَلامٌ فى حَقٍّ خَيرٌ مِن سُكوتٍ عَلى باطِلٍ؛(سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.)

همزمان با حضور وزیر امور خارجه در نیویورک، اوباما عازم عربستان شد، کری به لابی صهیونیست‌ها رفت و دیوان عالی امریکا حکم غارت اموال ایرانیان را تأیید کرد. توهین و غارت و تحقیر؛ سفر ظریف دستاورد دیگری هم داشت؟!

ظریف به امریکا رفت تا در خصوص روند اجرای برجام مذاکره کند. همزمان اما باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده عازم عربستان شد تا به‌همراه سران شیخ‌نشینان حاشیه‌ی خلیج فارس، برای ایران و ایرانی شاخ و شانه بکشد. جان کری هم به نشست لابی دوم صهیونیست‌ها در امریکا (جِی استریت) رفت تا به آنها اطمینان دهد برجام همانطور که سیف چند روز پیش گفته بود، هیچ دستاوردی برای ایرانی‌ها نخواهد داشت. بامزه‌تر اما اقدام دیوان عالی امریکا است؛ وقتی که همزمان با حضور ظریف در عربستان، رأی یک دادگاه‌ امریکایی را برای برداشت دو میلیارد دلار از اموال بلوکه شده‌ی کشورمان تأیید کرد؛ برای پرداخت غرامت ادعایی به خانواده‌ی قربانیان حمله‌ی تروریستی به یک پایگاه امریکایی در لبنان، بیشتر از سی سال پیش! برداشتی که جابری انصاری سخنگوی ظریف آن‌را از همان نیویورک «دستبُرد» آمریکایی‌ها به اموال مردم دانست. وزیر خارجه‌ی دولت روحانی اما برای عکس گرفتن با هم‌تای امریکایی خود، پرچم‌عوضی(!) کرد.

در میان همه این هیاهوها، تمامی مسئولان دولتی و تیم مذاکره کننده یک حرف مشترک داشتند؛ آنها یکی از دستاوردهای اصلی برجام را آزاد شدن دارایی های ایران عنوان می کردند و حتی برخی مانند سخنگوی دولت از لزوم برنامه ریزی برای مصرف کردن این پول ها در داخل سخن می گفتند.

اما حالا کمی بیشتر از نصف مبلغی که بعد از برجام آزاد شده و به دست ایران رسیده است، با حکم دادگاه های آمریکایی به خانواده قربانیان انفجار پرداخت خواهد شد؛ یعنی تنها یک میلیارد دلار تا اینجای کار پس از برجام عاید ایران شده است.

در این میان و با حکم برداشت 2 میلیارد دلاری از حساب های بلوکه شده ایران (که احتمالا به زودی علمیاتی خواهد شد) افکار عمومی شاید «هیچ» بودن مزایای برجام را بیشتر حس خواهند کرد و حالا تیترهای درشت برخی روزنامه ها را به یاد می آورند؛ «100 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران پس از برجام آزاد شد...»

دیوان عالی آمریکا روز چهارشنبه حکم داد حدود دو میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران باید به خانواده های قربانیان آمریکایی که در بمب‌گذاری سال 1983 در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت کشته شدند، پرداخت شود. ظریف در نیویورک بود اما، امریکایی‌ها پیش چشمان او اموال مردم و مملکتش را غارت کردند. آقای وزیر در نیویورک اما تنها تماشاچی ماجرا بود. با این همه جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه که همراه ظریف در ایالات متحده به سر می‌بُرد، با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام، آن‌را دستبرد آمریکایی‌ها به اموال ایران نامید و نوشت: «حکم دیوان عالی آمریکا عدالت و قانون را به سخره گرفته است.» این احتمالاً تمام کاری بود که ظریف و دار و دسته در خاک امریکا می‌توانستند انجام دهند.

برداشت ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران گواه بی‌بنیه بودن قانون در آمریکا است.

وحالا ما جوانان بسیجی دانشگاه های شهرستان مرودشت این اقدام آمریکا را محکوم و تقاضای رسیدگی و پیگیری این امر ظالمانه را داریم و اعلام می کنیم که برداشت ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران گواه بی‌بنیه بودن قانون در آمریکا است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان مرودشت

نام:
ایمیل:
* نظر: