آخرین اخبار
کد خبر: ۸۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز اوز به مناسبت سالروز واقعه طبس بیانیه‌ای صادر کرده است. متن بیانیه بدین شرح است:

پنجم اردیبهشت ۱۳۹۵ یکی از تاریک ترین صفحات تاریخ نظام آمریکا است که با شکست عملیات نظامی و حمله تجاوزگرانه نظامیان آمریکایی به طبس، تحقیر و رسوایی بزرگتری برای سردمداران کاخ سفید که برای جبران حقارت ناشی از تصرف لانه جاسوسی آنان در تهران صورت پذیرفته بود، رقم خورد.

عملیات شبانه تجاوز به جمهوری اسلامی که با هدف آزاد سازی جاسوسان در بند دانشجویان مسلمان پیرو خط امام ( ره ) و ملت غیور و انقلابی ایران ، با طرح ریزی و محاسبات بسیار دقیق ، تمرینات جدی و به کارگیری کماندوهای ورزیده و مجرب و سامانه ها و تجهیزات مدرن آغاز شده بود در برابر اراده الهی در توفان شن گرفتار و در صحرای طبس میرا و ناکام ماند و دستاوردی جز شکست ، خفت و انزوا برای هیئت حاکمه کفر جهانی ( آمریکا ) باقی نگذارد .

 

این بیانیه ، تجاوزگری ، جنگ طلبی و ارتکاب اعمال و جنایات ضد بشری و مخالف قوانین و معاهدات بین المللی را در زمره شاخص های معرف ماهیت نظام استکباری آمریکا قلمداد و تصریح کرده است :

تجاوز و تهاجم به طبس که فراتر از آزادی دیپلمات های جاسوسی کاخ سفید در تهران برای شکستن مقاومت و استقلال ملت ایران ، انهدام تاسیسات و مراکز حیاتی و راهبردی کشور و در نهایت نابودی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران در اتاق های فکر غربی ، صهیونستی و با فرمان رئیس جمهور مفلوک و درمانده وقت آمریکا جیمی کارتر مهندسی و عملیاتی شده بود ، به یک باره نتایج معکوسی را برای ایالات متحده به همراه آورد که با گذشت ۳۴ سال هنوز کابوس طبس را برای آنها دهشتناک و فراموش ناپذیر نگه داشته است .

حقیقت واقعه

بیابان طبس ، راوی معجزه ای در قرن حاضر است . این بیابان که در شمال شرقی مرکز استان یزد قرار دارد ، مصداقی برای سوره فیل است که دانه های ریز شن ، بر نیرومند ترین سپاه عصر حاضر چیره شد و آنان را که از پیشرفته ترین وسایل و تجهیزات بهره می بردند ، به ذلت کشانید . دولت آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی و نفوذ دوباره در ایران ، پس از جریان گروگان گیری لانه جاسوسی ، کماندو های خود را در صحرای طبس پیاده کرد تا با آزادسازی گروگان ها و بمباران نقاط حساس ایران از جمله جماران و کشتن رهبران انقلاب ، حکومت اسلامی را نابود کرد .

اما شکست بدون جنگ درایران ، برای کشوری که همواره بر اقتدار و توانایی نظامی و اطلاعاتی خود می بالید ، قابل تحمل نبود . به همین دلیل ، در روز اول خرداد ۱۳۵۹ ، آمریکا و بازار مشترک اروپا ، ایران را تحریم اقتصادی کردند اقدامی که با مسدود کردن دارایی های ایران در۱۴ تیر ۱۳۵۹ ادامه یافت . یک هفته بعد و در ۲۱ تیر ، کودتای نوژه ، کشف و یک روز قبل از اجرا خنثی شد .

نام:
ایمیل:
* نظر: