يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۰۹:۵۱
کد خبر: ۸۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
امام جمعه سروستان:
امام جمعه سروستان خطاب به مسئولین کشور گفت: نباید طوری صحبت کرد که فضای جامعه متشنج شود و امکان سوءاستفاده از این گونه صحبت ها برای دشمن فراهم شود تا علیه نظام، جنجال تبلیغاتی راه اندازی کند زیرا هدف دشمن دو قطبی کردن جامعه است.
به گزارش روابط عمومی سپاه سروستان،حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی، امام جمعه سروستان در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن تاکید بر رعایت تقوای الهی به بیان اهمیت نقش ایمان در موفقیت های فردی و اجتماعی در جامعه پرداخت و اظهار داشت: در سایه ایمان به خدا و تلاش و کوشش هم می توان بر همه مشکلات فائق آمد و هم در مقابل استکبار ایستاد.

 وی در ادامه این مطلب با اشاره به رسالت انبیاء الهی تصریح کرد: همه انبیای الهی بعد از دعوت مردم به توحید و یکتاپرستی، توصیه به  مقابله با طاغوت داشته اند زیرا اگر پایه های  توحید محکم نشود هیچ برنامه اصلاحی در جامعه پیاده نخواهد شد.

 امام جمعه سروستان در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار  با جمعی از فرهنگیان کشور اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ توجه به تربیت اسلامی نسل نوجوان و جوان از جمله اولویت های مهم و اساسی کشور می باشد.

 وی همچنین تصریح کرد: بنابر فرمایشات امام خامنه ای ؛ سوگند معلم در عرصه تعلیم و تربیت، الزام آور و تعهد آور بوده و باید به آن پایبند بود و مبادا که مشکلات اقتصادی و تعلقات دنیوی باعث شود که یک معلم وظیفه و رسالت واقعی خویش را فراموش کند.

 حجت الاسلام ابراهیمی با اعلام نخستین گام در امر تربیت گفت: اولین چیزی که در تربیت دانش آموزان باید به آن توجه کرد، ایجاد هویت مستقل  و با عزت ملی و دینی است.

 امام جمعه سروستان در واکنش به اظهارات برخی مسئولین این کشور درخصوص آموزش زبان بیگانه اظهار داشت : بعضی ها متوجه نیستند که منظور رهبر معظم انقلاب درخصوص عدم اصرار بیش از اندازه در آموزش زبان خارجی چیست و مطالبی را عنوان می کنند که گویی در مقابل رهبری ایستاده اند.

 وی همچنین افزود: دوست و دشمن به درایت،شجاعت،دلسوزی و مدیریت همه جانبه رهبر معظم انقلاب اعتراف دارند و هشدارها و توصیه ها و مطالبات معظم له همیشه در راستای حفظ و تقویت نظام اسلامی بوده و هست و باید به منویات ایشان توجه و عمل شود.

 حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه این مطلب افزود: بحمدالله در جامعه ما به اندازه کافی آزادی بیان وجود دارد و کسی مخالف یادگیری چند زبان خارجی نیست اما سوال اینجاست که آیا هدف ما از یادگیری زبان خارجی انتشار کلام الهی در سراسر جهان است؟

وی همچنین ضمن انتقاد از عملکرد برخی والدین دانش آموزان در خصوص مسائل آموزشی اظهار داشت: متاسفانه برخی از والدین دانش آموزان ما آنقدر که به یادگیری زبان انگلیسی فرزندان خویش توجه و اصرار دارند به آموزش قرآن توجهی ندارند.

 خطیب جمعه سروستان با اشاره به شاخصه های تربیتی مدنظر مقام معظم رهبری در خصوص نوجوانان و جوانان تاکید کرد: ایمان به خدا، اندیشه ورزی، مشارکت اجتماعی، اصلاح الگوی مصرف، تدین، اشرافی بار نیامدن و تحمل مخالف از جمله شاخصه های ممتاز و برجسته تربیت دانش آموزان در نظام اسلامی است که همواره از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تایید و تاکید می باشد.

 امام جمعه سروستان خطاب به مسئولین کشور گفت: نباید طوری صحبت کرد که فضای جامعه متشنج شود و امکان سوءاستفاده از این گونه صحبت ها برای  دشمن فراهم شود تا علیه نظام، جنجال تبلیغاتی راه اندازی کند زیرا هدف دشمن دو قطبی کردن جامعه است.

 وی در جمع بندی این مطلب تصریح کرد: همه ما خدمتگزاران نظام در زیر سایه ولایت قرار داریم و تصمیم نهایی در این نظام به عهده ولایت فقیه بوده  و یادمان باشد که حق نداریم در مقابل فرمایشات حضرت آقا بایستیم.

 حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه سخنان خویش با اشاره به مساله اخلاق و حجاب در جامعه اسلامی تاکید کرد: امروز یکی از سرچشمه های آسیب های اخلاقی ورود پوشاک قاچاق به کشور بوده و دشمن تلاش می کند از این طریق با دین و فرهنگ اسلامی ما مقابله کند.

 امام جمعه سروستان با تاکید بر سابقه طولانی رعایت حجاب در ایران اظهار داشت: زن ایرانی همیشه بر حجاب خویش افتخار کرده و این مساله جزء افتخارات ملی ماست.

 وی ضمن هشدار نسبت به تلاش دشمن در جهت ایجاد گسترش فساد اخلاقی و فرهنگی در جامعه تصریح کرد: امروز نظام سلطه با طراحی و اجرای لایحه کاپیتولاسیون مدرن علیه اسلام سعی در به فساد کشاندن جوانان ما دارد و وظیفه ما هوشیاری و مقابله با این جنایت بزرگ است.

 خطیب جمعه سروستان همچنین افزود: مساله قاچاق علاوه بر مقابله با مبحث اقتصاد مقاومتی، دین و فرهنگ ما را نشانه رفته و از همین جا از برادران نیروی انتظامی،وزارت صنعت،معدن و تجارت و همچنین معلمین و خانواده های عزیز می خواهم که بیش از گذشته در راستای مقابله با این پدیده شوم فرهنگی،اقتصادی و سیاسی تلاش کنند.

 حجت الاسلام ابراهیمی، ضمن تقدیر از خدمات و فعالیت های سپاه پاسداران در همه عرصه های فرهنگی،اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و همچنین حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: سپاه به عنوان یک نیروی مردمی، مومن و انقلابی از آغاز تاسیس تاکنون در همه عرصه هایی که در آن ورود داشته موفق بوده و نور چشم ایران اسلامی عزیز ماست.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: