يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۰۹:۱۱
کد خبر: ۸۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
به مناسبت روز جانباز صورت گرفت:
به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز جانباز جمعی از مدیران سازمانها ونهاد های فرهنگی هنری از دوجانباز احمدزند وعباس فراست دیدار وبا آنان به گفتگو پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز جانباز مسئول بسیج هنرمندان به همراه معاونت فرهنگی بنیاد شهید و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و جمعی از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از دو جانباز احمدزند و عباس فراست دیدار وبا آنان به گفتگو پرداختند.

در این دیدار که از سوی سازمان بسیج هنرمندان فارس صورت گرفت، نیما زارع، مسئول بسیج هنرمندان فارس گفت: هدف از دیداربا خانواده های شهدا و ایثارگران، پاسداشت مقام معظم جانبازان  هشت سال دفاع مقدس ودوران انقلاب اسلامی است که این امر سبب آشنایی بیشتر افکار و فضای عمومی جامعه با شهدا وجانبازان می‌شود.

 دیدار از دو جانباز هنرمند شیرازی

بنا بر این گزارش، اولین دیدار در کارگاه قلم زنی احمدزند، جانباز دوران انقلاب اسلامی صورت گرفت که وی پس ازبیان نحوه جانبازی خود ابراز داشت: در سالهای جوانی مبارزه با طاغوت وظیفه ام بود و پس از آن وظیفه ی فرهنگی و هنری را دنبال نمودم.

زندکه در درگیری های سال57 ودوران مبارزه با رژیم ستم شاهی مجروح گردیده، قلم زنی 5 درب از دربهای حرم مطهر ضریح سیدالشهدا(ع) و ضریح خیمه گاه حضرت ابالفضل(ع) را در کارنامه ی خود دارد.

 

دومین دیدار در منزل جانباز هنرمند عباس فراست صورت گرفت؛ فراست در دورران هشت سال دفاع مقدس به فیض جانبازی نائل آمد.

وی که در رشته هنری خاتم سازی ومعرق کاری فعالیت وشاگردان بسیاری را تربیت نموده است در این دیدار بیان داشت: هنر گوهر ارزشمندی است که خداوند در وجود هنرمند به ودیعه گذاشته است.

دیدار از دو جانباز هنرمند شیرازی

 فراست در ادامه از حضور آثار هنرمندان جانباز در موزه های ژاپن خبرداد وافزود: با ایجاد کارگاه های هنری و بسترسازی برای جانبازان و جوانان علاقمند، توانمندی های آنان را می توان به اثبات رساند.

 

 دیدار از دو جانباز هنرمند شیرازی


انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: