جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۱۱:۱۷
کد خبر: ۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
طلاب و روحانیون شیراز هتک حرمت به صحابه امیرالمومنین(ع) را محکوم کردند
طلاب و روحانیون حوزه های علمیه شیراز در تجمعی هتک حرمت به صحابه پیامبر اکرم (ص) و حضرت امیرالمومنین(ع) در کشور سوریه و جنایات علیه مسلمانان را محکوم کردند.
به گزارش تنویر به نقل از ایرنا امام جمعه موقت شیراز، روز شنبه در تجمع طلاب و روحانیون که به خاطرهتک حرمت به صحابه رسول الله (ص) بر پاشد ، بیان داشت:دشمن دون صفت و وهابی های کور دل درگذشته با هتک حرمت به بقیع مظلوم ، کوته نظری خود را به دنیا نشان داده بودند.

حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی افزود:آنان می خواستند به عتبات عالیات نیز یورش ببرند اما آن زمان با واکنش بموقع حوزه علمیه و عشایر نجف اشرف منتج به نتیجه نشد، اما امروز می خواهند دوباره آن وقایع شوم را تکرار و آن سناریوی شوم را عملی کنند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به زندگانی ˈحجر بن عدیˈ، اضافه کرد:این بزرگوار بعد از مالک اشتر نخعی بزرگ ترین یاورعلوی به حساب می آمد به گونه ای که معاویه از بیم حرکت های شیعی وی، این مرد بزرگ را به قتل رساند.

رضوی اردکانی ادامه داد:وهابیون می خواهند با از بین بردن آثار اهل بیت (ع)، نور این بزرگواران را خاموش کند ولی از خودشان نمی پرسند که نورالهی را با فوت نمی توان خاموش کرد.

وی ˈحجر بن عدیˈ را مطیع محض ولایت دانست و بیان داشت: امروز دشمن نمی تواند مقاومت را از بین ببرد و از این رو دست به حرکت های بچگانه می زند.

رضوی اردکانی اضافه کرد:اکنون به بهانه دموکراسی ، گروه های متعددی وارد کشور سوریه می کنند تا به اهداف شوم خود برسند.

وی با بیان اینکه 80 درصد مردم سوریه ازدولت بشار اسد حمایت می کنند، گفت:ارشاد های رهبر معظم انقلاب، پیشرفت نظامی و قدرت ایران موجب شده است تا این کشور دور از دست دشمن باشد.

دراین آیین جمعی از روحانیون و طلاب با تجمع در مقابل مصلای نماز جمعه شیراز، شعار های ˈمرگ بر آمریکاˈ، ˈمرگ بر اسرائیلˈ، ˈمرگ بر وهابیˈ و ˈمرگ بر منافقˈ سردادند.

12 اردیبهشت جاری گروهی از معاندان با حمله به آرامگاه ˈحجر بن عدیˈ ، از صحابه رسول الله (ص) در کشور سوریه این حرم را مورد هتک حرمت قرار دادند و جمعه شب نیز گروه دیگری ازاین معاندان درکشور اردن به آرامگاه ˈجعفر طیارˈ یورش بردند و آنجا را به آتش کشیدند.
نام:
ایمیل:
* نظر: