کد خبر: ۸۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸
مديركل ورزش و جوانان استان فارس با انتقاد از طرح برخي مباحث پيرامون عملكرد اين اداره كل در قبال باشگاه‌هاي ورزشي، با تاكيد براينكه دولت هيچ تعهدي براي كمك مالي به ورزش حرفه‌اي ندارد، حجم كمك‌هاي مالي انجام شده به تيم فجر شهيد سپاسي را بيش از 600 ميليون تومان اعلام كرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج ورزشکاران فارس به نقل از ايسنا، حيدرعلي كامياب ظهر يكشنبه 9 خرداد در جمع خبرنگاران گفت: خيلي كم لطفي است كه برخي دوستان در مصاحبه با رسانه‌ها مسائلي را طرح مي‌كنند كه با واقعيت‌ها فاصله دارد. اي‌كاش هنگام طرح مباحث مختلف يادمان به اسناد و مدارك هم باشد.
او با تصريح اينكه كمك‌هاي اداره كل ورزش و جوانان استان فارس، در فصل گذشته رقابت‌هاي ورزشي شامل حال تمام باشگاه‌هاي استان فارس شده است، به ريز كمك‌هاي نقدي و غيرنقدي انجام شده مرتبط با باشگاه فجر شهيد سپاسي اشاره و تاكيد كرد: بايد نگاه كنيم كه از ابتداي شكل‌گيري باشگاه فجر شهيد سپاسي تا امروز چه حجم كمك دولتي به اين تيم شده و طي فصل گذشته اين عدد چه ميزان بوده است.
مديركل ورزش و جوانان فارس حجم كمك‌هاي اين اداره به تيم‌ها و باشگاه‌هاي ورزشي در فصل گذشته را بالغ بر يك ميليارد و 250 ميليون تومان اعلام و اضافه كرد: بايد منصفانه قبول كنيم كه در مباحث فني و مديريتي هم در باشگاه‌ها و تيم‌ها با مشكل مواجه هستيم.
كامياب همچنين با بيان اينكه تاكنون به تمام وعده‌هايي كه داده، عمل كرده است، گفت: شرايط ورزش فارس خصوصا در بخش حرفه‌اي، مطلوب نيست، گفت: آنچه بر عهده اداره ورزش و جوانان قرار دارد، تامين سخت‌افزارها است كه تلاش خود را انجام مي‌دهيم. اما بخشي هم به ساير دستگاه‌ها نظير آموزش و پرورش برمي‌گردد. امروز وضعيت ورزش در آموزش و پرورش اصلا خوب نيست.
او با بيان اينكه يك دهه قبل استان فارس حداقل 90 بازيكن در ليگ‌هاي حرفه‌اي كشور داشت، تداوم روند كنوني را موجب كاهش اين تعداد به صفر دانست و گفت: همزمان با توجه به زيرساخت‌هاي فيزيكي و سخت‌افزاري، بايد در حوزه نرم‌افزاري هم برنامه داشته باشيم و اين بدون همراهي تمام بخش‌ها مانند آموزش و پرورش، امكان‌پذير نيست.
وي با تاكيد براينكه نقدهاي منصفانه را قبول دارد و راهگشا مي‌داند، تاثير رسانه‌ها در شكل‌گيري يك جنبش نرم‌افزاري در حوزه ورزش را بسيار مهم ارزيابي و خاطرنشان كرد: تا زماني كه ما فكر و رفتارهايمان در حوزه ورزش حرفه‌اي نباشد، راه به‌جايي نمي‌بريم.
او فوتبال را پيشاني ورزش حرفه‌اي دانست و گفت: امروز استان فارس دارد و به‌جايي رسيده‌ايم كه رفتن يك تيم از دسته دو به دسته يك، خوشحالمان مي‌كند!
مديركل ورزش و جوانان استان فارس همچنين با بيان اينكه اكنون 30 پروژه ورزشي در استان آماده بهره‌برداري است، گفت: اميدواريم براي هفته دولت حداقل 40 پروژه را آماده بهره‌برداري داشته باشيم و به مردم عزيز فارس و شيراز تقديم كنيم.
كامياب با بيان اينكه تلاش گسترده‌اي براي تكميل پروژه ورزشگاه پارس(ميانرود) و ورزشگاه 6 هزار نفري شيراز در دستور كار است، گفت: اكنون ورزشگاه 6 هزار نفري شيراز حدود 40 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و اميدواريم در كوتاه‌ترين زمان ممكن تكميل شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: