گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
زندگي نامه
1-

جلال هنر ای به جنگ تک سوار

تو بودی به دشت جنون نوبهار

جلال در سال 1338 در محفل خانوادهای مذهبی متولد شد، از دوران کودکی دارای روحی فعال و پرخروش بود. در خردسال قرآن را دوست میداشت به طوری که در شبهای سرد و بارانی زمستان در جلسات قرآن و احکامي که در مساجد دایر بود شرکت میکرد. دنیای پر احساس درونی او انگیزه کشش او به سوی هنر بود. به هنرهای نمایشی و سینما علاقه شدیدی داشت. جلال نمایشنامهنویس و بازیگری پر استعدادي بود و سنگینی تعهد هنر اسلامی را که جوانه های نوشکفته و رو به رشد بود بر دوشهای بردبار خویش احساس میکرد و لذا گاهی با نوشتن متن نمایش و گاهی در نقش بازیگری با احساس به وظیفه خویش عمل میکرد، به همین دلیل پس از پیروزی انقلاب به همراه شهید قنبر پویان مسئولیت تنها سینمای شهر را به عهده گرفت و با درآمد آن خانوادههای محروم را یاری میرساند.

به علت علاقه وافر به کار فرهنگی با همکاری عدهای از دوستانش کتابفروشی کانون نشر امامت را تأسیس نمود، تا گامی مؤثر در رشد و تفکر اسلامی در میان مردم برداشته باشد، در همین راستا به عنوان خبرنگار روزنامه اطلاعات کار میکرد که بعد روزنامه اطلاعات او را به عنوان خبرنگار نمونه معرفی نمود. ورود او به صحنههای رزم به اوایل جنگ میرسد در چند عملیات شرکت کرده و زخمی میشد بعد از بهبودی از طرف سپاه پاسداران به لبنان اعزام میشود تا مسئولیت خویش را در کنار شهیدان مظلوم فلسطین تکمیل کند و در جبهه به عنوان معاون گردان ثارا... انجام وظیفه میکرد و سر انجام در تاریخ 18/1/66 در حین عملیات سر پر سودایش را به تیر خصم سپرد و عقاب بیباک روحش را تا قلههای رضوان پرواز داد.

2-هنرمند بی ادعا
سال 1338 حاج برات در شهر کازرون فرزندش را در آغوش گرفت و نام او را به روياي صادقه همسرش جلال ناميد.او در کنار خانواده‌اي مذهبي و متدين پرورش يافت و در مکتب عشق اباعبدالله (ع) جانبازي در راه اسلام را آموخت سپس به مدرسه رفت و توانست مدرک ديپلم خود را در سال 1355 دريافت نمايد .نوبهار در همين زمان مبارزات انقلابي خود را آغاز کرد و با پيروزي انقلاب سبزپوش دشت شقايق سپاه پاسداران گشت و با انجام فعاليت‌هاي هنري و نمايش تئاترهاي فريادسرخ خون سبز، قلعه، زلزله و ...هنر متعهد و متعالي را احياء نمود.او گاهي اوقات در نمايش هاي روي پرده شهر به عنوان بازيگر ظاهر مي‌شود و ضمن مسئوليت اداره تنها سينماي شهر به عنوان خبرنگار با روزنامه اطلاعات همکاري نمود. جنگ تحميلي برگ زرين ديگري از تاريخ انقلاب بود، نوبهار اين هنرمند بازيگر با شنيدن خبر حمله رژيم بعثي به ايران به همراه پدر خود به جبهه‌هاي جنگ شتافت. چندي بعد مسئوليت جانشيني گردان خط‌ شکن ثارالله را پذيرفت و براي مدتي به ياري مردم ستمديده جنوب لبنان رفت با بازگشت به ايران در عمليات کربلاي 4و5 حماسه آفريد و سرانجام فرمانده يکي از گردانهاي لشگر پيروزي المهدي (عج) در روز بيست و يکم فروردين ماه سال 1366 به شوق پيوستن به کاروانيان کربلا در عمليات کربلاي 8 پرواز را تجربه نمود.هنرمند 28 ساله کازرونی در سرزمين شلمچه به خون خويش غلطيد و به آسمان پرواز نمود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: