آخرین اخبار
کد خبر: ۸۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس خبر داد:
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان سپاه فجر بیش از 5 هزار بسته کالاهای اساسی بین خانواده‌های محروم این استان توزیع می‌کند.

سردار ابوالفضل گزنی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مناسب برای خودسازی و تقویت روحیه از خودگذشتگی و ایثار است، اظهار داشت: یاری‌رساندن به محرومان همزمان با ماه ضیافت الهی نعمت و غنیمتی است که خداوند متعال به بندگان خاص خود اعطا می‌‌کند.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با بیان اینکه امسال بیش از 5 هزار بسته کالاهای اساسی بین خانواده‌های محروم سراسر استان توزیع می‌شود، گفت: محرومیت‌زدایی موضوعی است که در اجرای طرح توزیع بسته کالاهای اساسی به آن توجه شده و نگاه ویژه‌ای نیز به خانواده‌های بیماران نیازمند خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نقاط محروم فارس اغلب در مناطق روستایی و صعب‌العبور قرار دارد گفت: برای اطمینان از توزیع به‌موقع و مناسب، این بسته‌ها با مدیریت نواحی بسیج سراسر این استان و توسط بسیجیان در مناطق محروم فارس توزیع می‌شود و حضور جوانان بسیجی در این طرح علاوه‌ بر فضیلت معنوی، زمینه آشنایی آنان با صفات نیکویی نظیر کمک به محرومان را فراهم می‌کند.

گزنی با بیان اینکه تاکنون اقدامات متعددی در راستای کمک به محرومان و محرومیت‌زدایی از سوی سپاه فجر فارس صورت گرفته است، بیان کرد: طی پنج سال گذشته، هر سال 5 هزار سبد کالا و بسته غذایی به خانواده‌های محروم و بیماران نیازمند به‌ویژه بیماران سرطانی اهدا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 23 میلیارد ریال از سوی سپاه برای امور خیر تخصیص ‌یافته که جدای هزینه‌کرد یک‌میلیارد و 750 میلیون تومان از سوی سپاه برای احداث بیمارستان تخصصی سرطان جنوب در استان فارس، سایر این کمک‌ها به‌صورت بلاعوض و سبد کالا بوده است.

این مسؤول با اشاره به مشارکت کارکنان سپاه استان فارس در امور خِیر به‌ویژه ساخت بیمارستان تخصصی سرطان، گفت: این مشارکت در امور خیر علاوه‌ بر ثواب معنوی و نتایج مثبت فردی و اجتماعی، در راستای الگوسازی و احیا سنت حسنه توجه به محرومان در جامعه صورت گرفته و به‌یقین با خیر و برکت معنوی و مادی برای فرد و جامعه توأم خواهد بود.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در پایان الگوسازی در راستای کمک به محرومان را هدف دیگر سپاه فجر از مشارکت در امور خیر دانست و افزود: اجرای این طرح نشان می‌دهد که ظرفیت‌های بسیار خوبی در جامعه برای محرومیت‌زدایی وجود دارد و همین‌طور لزوم توجه بیشتر مسؤولان و سازمان‌های مرتبط این استان را به موضوع مهم محرومیت‌زدایی در فارس گوشزد می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: