آخرین اخبار
کد خبر: ۸۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری لار در واکنش به برگزاری همایش «روحانی تنها نیست» بیانیه ای صادر کرد.
بسیج دانشجویی حضرت زینب (س) دانشکده پرستاری لارستان در پی برگزاری همایش «روحانی تنها نیست» توسط مجمع اصلاح طلبان و اعتدال گرایان لارستان در سالن آمفی تئاتر این دانشکده بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم رب الهدایه

در عملی کم سابقه و یا بی سابقه و با همکاری مسئولان دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی لارستان، مجمع خصوصی و مراسم رای گیری یکی از جریانات سیاسی خاص که دولت را منتسب به خود می کنند، برگزار شد. سوال ما این است که در شرایطی که عقل حکم می کند حتی مراسمات و نشست های یک سویه ی سیاسی جناح ها در دانشگاه ها برگزار نشود (که البته آقایان این کار را انجام دادند)، تبدیل کردن دانشکده و مکان علم به سالن اجتماعات و حیاط خلوت یک حزب چه معنایی می دهد؟

در مراسمی که با اصرار یک مسئول دانشگاهی برگزار شده، همان مسئول رای بالا در مجمع شان می آورد؛ برداشت چه می تواند باشد؛ جز سوء استفاده از بیت المال؟ آیا با رای آوردن این مسئولان، دانشگاه قرار است بشود خانه دوم این احزاب که هرگاه حوصله شان سر رفت در آن جمع شوند و دور هم قهوه بنوشند؟ آیا اینها برای دانشگاه تشنج می خواهند؟

افتضاح کار آنجاست که یک گروه از عوامل و برگزار کنندگان مراسم از اهالی دانشگاه آزاد هستند، لکن این قبیل میتینگ ها را حتی در مکان خودشان هم اجرا نکرده و به دانشکده ای آورده اند که جو غالب افراد آن مخالف با جریان و جهت سیاسی آنهاست؛ در و پیکر دانشکده را هم رنگ عقاید خود کرده اند، روزنامه هایشان را پخش می کنند، پوسترهایشان را توزیع می نمایند و از کسانی تصویر و کلیپ پخش می کنند که طبق قانون ممنوع التصویر هستند و فتنه گر و خائن. آیا این دهن کجی سیاسی به دانشجویان و بی احترامی به حرمت و ساحت علمی دانشکده پرستاری حضرت زینب سلام الله علیها نیست؟

ما از هر مسئولی آزرده نباشیم، از دست مسئولین خود سخت ناراحت و دلخوریم. یک مسئول دانشگاهی تا کجا می تواند برای رسیدن به درون شورای سیاست گذاری جناح ها در یک شهرستان حقوق بیت المال و دانشجویان آن دانشگاه را به نفع خودشان تضییع کند؟ و از امکاناتی که تحت اختیار آنهاست، البته چند صباحی، منفعت طلبانه استفاده کند؟ آنهم درست زمانی که همه درگیر امتحانات هستند، با حرکات نابخردانه اینچنینی فکر دانشجویان را مشوش نمایند؟

باید به وزارت بهداشت برای داشتن چنین مسئولانی احسنت گفت. این قبیل مسئولین از شعارهای دولت و روحیه دکتر هاشمی وزیر محترم بعید است! آیا معنای اعتدال این بود که از دانشگاه ها برای فعالیت حزبی خودشان و رای جمع کردنشان سوءاستفاده کنند؟ آیا اعتدال این است که میهمانی دعوت بشود که عده ای را تطهیر کند، عده ای را مقصر کل جلوه دهد و رقبای حزبی شان را بکوبد و برود؟

اعتدال این است که در لفافه جشن و سالروز ریاست جمهوری حجت الاسلام روحانی یارگیری سیاسی کنند و استارت تبلیغات را یک سال مانده به زمان تبلیغات بزنند؟ چه دلیلی در ورای ماجراست که عده ای همیشه دوست داشته اند سیاست نازیبا و استکبارگونه به خرج بدهند؟

آقای فرماندار لارستان جواب بدهد که اگر می خواهد به هم حزبی هایش خدمت کند چرا عادت دارد همیشه پای خود را به دانشکده پرستاری بگشاید در حالی که ریاست دانشکده مخالف اکید این ماجراست و نامه آن هم موجود است.

آقای قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لارستان پاسخ دهد که چرا با وجود مخالفت ریاست دانشکده، رای تحمیلی خود را به کرسی نشانده است تا به هم حزبی هایش خدمتی کرده باشد؟

در پایان اعلام می کنیم با وجود برگزاری این مراسم نامعقول، ما متین برخورد کردیم و عقلانیت به خرج دادیم؛ لکن اگر بنا به تکرار این مراسمات در فضای دانشگاهی باشد به آقایان گوشزد می کنیم برخورد انقلابی خواهیم کرد، برخوردی که سخت و قاطعانه خواهد بود و هر مسئولی در هر جایگاهی که می خواهد باشد، پشیمان خواهد شد و دوستان خوب می دانند که امت حزب الله اهل بلوف سیاسی نیست.

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری حضرت زینب سلام الله علیها

نام:
ایمیل:
* نظر: