آخرین اخبار
کد خبر: ۸۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیرازگفت: وظیفه جوانان انقلابی حمایت از ایجاد فضای تضارب آراء است؛ اما حضور عناصر نامطمئن جز خیانت به آرمان های انقلاب و خوش خدمتی به دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی نیست.
محمد مهدی سعادت یار، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید، نخبگان علمی و پژوهشگران دانشگاه ها، گفت: با نگاه کلی به فرمایشات رهبری ملاحظه می کنیم که ایشان نقشه راه حرکت به سمت آرمان های بلند انقلاب و نظام اسلامی را پیش روی ما قرار دادند.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه رکن اساسی و پایه دستیابی به آرمان های انقلاب است، افزود: لازمه اینکه دانشگاه به عنوان مبدا تحولات بتواند نقش خود را در جهت میل به آرمان های انقلاب ایفا کند، آراستگی به شاخص ها و عناصری است که مورد نظر و آرمان های انقلاب است که محل تربیت و رشد نسل جوان، مومن، انقلابی، دلسوز و با تقوا باشد؛ چرا که همه جوانان انقلابی تربیت شده در دانشگاه آینده این کشور را به دست خواهند گرفت و سکاندار کشتی انقلاب هستند.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در ادامه اظهار کرد: دستیابی به اهداف و آرمان های بلند انقلاب ملزوماتی دارد که این ملزومات متوجه دانشجویان، اساتید و مسئولان دانشگاهی است و همه این عناصر باید با اتحاد و حرکت انقلابی در مسیر آرمان و نقش آفرینی واقعی، نظام اسلامی را به عنوان یک الگوی موفق در سطح دنیا و برای تاریخ معرفی کنند.

سعادت یار با تاکید بر اینکه عدم توجه به آرمان ها موجب وابستگی، هرج و مرج، اختلاف، فقر مردم و اشرافیت مسئولان می شود، بیان داشت: برای رسیدن به این آینده مطلوب نیازمند تربیت انسان هایی هستیم که به تعبیر رهبری صبور ، مجاهد، فی سبیل الله، کار بلد و شجاع هستند، و ضرورت این تربیت توجه به علم، اخلاق، دینداری، بصیرت، اقتدار و عزت نفس است که باید همه اینها به عنوان پایه های تربیتی در دانشگاه و آموزش و پرورش نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه عدم دستیابی به آرمان های انقلاب نهایتا موجب عزت، استقلال و یا خدای ناکرده حقارت و وابستگی ایران اسلامی می شود، تصریح کرد: هر اقدامی که در جهت دستیابی به آرمان ها صورت بگیرد، مسلما جهاد فی سبیل الله و هر اقدامی نیز که موجب عدم دستیابی به آرمان ها شود، قطعا خیانت به اسلام، ایران و خون شهداست.

این فعال دانشجویی ادامه داد: همه دانشگاهیان باید این رسالت خود را درک کنند و به ایرانی بودن، مسلمان بودن و انقلابی بودن خودشان افتخار و هر روز این روحیه را در خودشان تقویت کنند و علاوه بر این هم با حرکتی هم که این سه ویژگی را مورد خدشه قرار می دهد، در حیطه مسئولیت خودشان مقابله کنند.
 
سعادت یار با بیان اینکه یکی از رفتارهایی که این هویت ایرانی – اسلامی و انقلابی را مورد خدشه قرار می دهد، بهره برداری از فضای دانشگاه برای مخالفت با آرمان‌های انقلاب است، خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی شاهد حمایت برخی مسئولان دانشگاهی از این حرکات و گرایش های مخالف انقلاب هستیم و قطعا این رفتار خیانت به ایران اسلامی است.

وی افزود: وظیفه جوانان انقلابی حمایت از ایجاد فضای تضارب آراء است؛ اما حضور عناصر نامطمئن جز خیانت به آرمان های انقلاب و خوش خدمتی به دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی نیست.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه عدم حرکت و دستیابی به این اهداف تنها موجب عقبگرد از حرکت به سمت اهداف و آرمان های انقلاب و نتیجه ای جز بدبختی برای ملت ایران ندارد، گفت: مسئولان امر در هر جایگاهی متوجه رسالت خود باشند و با حرکت غیر انقلابی و سنگ اندازی در مسیر پیشرفت انقلاب و ایران اسلامی به اهداف بلند نظام خیانت نکنند.

سعادت یار اظهار کرد: البته این حرف به معنای ایجاد فضای امنیتی و جمع کردن بساط فکری در دانشگاه نیست؛ اما رفتاری است که زمینه ساز عدم دستیابی به اهداف انقلاب، تبیین بستر ارتباطات علمی و دیپلمات علمی به دریچه ای برای نفوذ است که متاسفانه این امر هم از سوی مسئولان در یکی دو سال اخیر قدری با اهمال و غفلت مواجه شده است.

وی تصریح کرد: شاهد هستیم جاسوسان رسمی دستگاه های امنیتی در داخل کشور و دانشگاه ها حضور پیدا می کنند و در این زمینه هم عناصر موثر باید با چشم باز و نگاه بصیر مانع از این اتفاقات بد برای انقلاب باشند.

دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز حرکت و اقدام دیگری که روحیه اسلامی، انقلابی را مورد خدشه قرار می دهد را عدم توجه به مسئله مهم و اساسی فرهنگ در دانشگاه دانست و گفت: متاسفانه این حرکت در دانشگاه ها در حال شکل گیری است و تعبیر کار فرهنگی، برگزاری کمیسیون ها و بسترهای نامتعارف عده ای هنجارشکن و میدان دادن به رفتارهای ضد فرهنگی و مواردی از این دست است و کسانی که توان پیشگیری و برخورد دارند، در حیطه وظیفه خودشان عمل کنند.

سعادت یار با اشاره به سخنان رهبر انقلاب منظور از برخورد و اقدامات لازم را کارهای طبیبانه و خردمندانه دانست و خاطرنشان کرد: جوانان اسلامی با لبیک به ندای رهبر انقلاب به وظایف و تکالیف انقلابی خود عمل می کنند و از هر حرکتی که موجب تقویت ایران اسلامی در رکن اساسی دستیابی به آرمان های انقلاب و دانشگاه می شود، حمایت کرده و با هر حرکت مخل و برهم زننده نیز مقابله خواهند کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: