کد خبر: ۸۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
حجت الاسلام و المسلمین مرادی :
طرح مودت فرماندهان پایگاه های مقاومت و ناحیه حضرت محمد رسول الله (ص) شیراز با حضور فرماندهان و خانواده های آنان و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مرادی امام جمعه شهرک های شمالغرب شیراز و فرماندهی محترم ناحیه برگزار شد.


حجت الاسلام و المسلمین مرادی در ابتدا ضمن تبریک و تهنیت فرخنده میلاد کریم اهل بیت ، امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به برخی از ویژگی امام حسن (ع) گفت : حلم وصبر ، عفو و گذشت ،جود و سخاوت ،عبودیت ،اهتمام به نماز ، اخلاق نیک  ، تقسیم اموال خود با فقرا از جمله ویژگی های امام حسن (ع) می باشد.

وی در ادامه با بیان حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) افزود : بهترین خوبی ها  اخلاق پسندیده است که باید در حوزه های فردی نظیر : تواضع  و فروتنی  و حوزه های  خانوادگی و اجتماعی  اجرا شود .

امام جمعه شهرک های شمالغرب شیراز در ادامه صحبت هایش ضمن تقدیر و تشکر از فرماندهان  حوزه ها وپایگاه ها یی که در این طرح شرکت کرده اند ، نکاتی را در مورد خانواده های فرماندهان یاد آور  شدند و تصریح نمودند : می توانیم نهاد مقدس خانواده را به عنوان عبادتگاه قرار دهیم و این امر میسر نخواهد بود مگر آنکه در بین زوجین ایثار ، فداکار ی، از خود گذشتگی صمیمیت و عشق و محبت بر قرار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی افزود : پیامبر خدا (ص) فرموده است  در خانواده ای که  صدای گریه و زاری و بازی بچه  نباشد ، خیر و برکت نیز در آنجا وجود نخواهد داشت . همچنین داشتن یک دختر و پسر خوب در خانواده بهتر از هزار حج عمره ومهمانی دادن در راه خداست و از باقی صالحات محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت والای امام خمینی (ره) گفت : ایشان همیشه با اعضای خانواده غذا می خوردند و حتی در مواقع ضروری و مهمانی هم این عادت را ترک نمی کردند  و ما باید از این رفتار امام که نشانگر اهمیت ایشان به خانواده و فرزندان می باشد  الگو بگیریم . همچنین برادران نظامی این نکته را هم مد نظر داشته باشند که  نباید با اخلاق نظامی وارد خانه شد و باید اخلاق خانوادگی را رعایت کنند  و از مطرح کردن مشکلات اجتماعی در کانون گرم خانواده اجتناب نمایند .امام جمعه موقت شهر شیراز در پایان خطاب به جوانان گفت: عاقلانه  ازدواج و عاشقانه زندگی کنید و نارسایی های زندگی را تحمل کنید و ایثار و فداکاری را نیز سر لوحه کار خود قرار دهید

نام:
ایمیل:
* نظر: