آخرین اخبار
کد خبر: ۸۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵
نامه خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز؛
خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز در نامه ای خواستار اصلاح و رفع موانع و پیچ های خطرناک جاده ها و نوسازی وسایط حمل و نقل زمینی در سطح کشور شدند.
خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز در نامه ای خطاب به روحانی خواستار اصلاح و رفع موانع و پیچ های خطرناک جاده ها و نوسازی وسایط حمل و نقل زمینی در سطح کشور شدند.

متن این نامه به شرح زی است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

 حادثه تلخ از دست دادن سربازان وطن مسئله ای نیست که از اذهان ملت ایران پاک شود و نمیتوان از آن به سادگی عبور کرد،لذا بر آن شدیم تا ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این سانحه ی غم انگیز و ملت شریف ایران و هم چنین تشکر از بسیج کردن نیروها و فراهم نمودن امکانات سریع و به موقع به منظورامداد رسانی به حادثه دیدگان،مراتب اعتراض خود را نسبت به سیاست ها و اولویت بندی های دولت جنابعالی به محضرتان برسانیم.

حادثه دلخراش تصادف و سقوط اتوبوس‌ حامل سربازان پادگان ۰۵ کرمان که منجر به فوت 13  نفر از آنها و زخمی شدن شماری دیگر شد؛ اگرچه موجب  جریحه دار شدن عواطف عموم ملت ایران گردیده است اما این سوال اساسی مطرح میشود که  شهروندان تا چه هنگام باید شاهد  از دست دادن عزیزان خود در جاده‌های کشور باشند؟ جاده‌هایی که مدیران شما در اداره های راه و شهرسازی متولیان آنها هستند و از دیگر سو ناوگان حمل و نقل مسافربری کشور نیز تحت نظارت جناب وزیر می باشد.

حسب آنچه در شبکه‌های خبری و اجتماعی منعکس گردیده است، علل سقوط اتوبوس به دره که بیشترین تلفات سربازان را داشته است، عدم کنترل اتوبوس و فقدان گارد ریل بوده است. اکنون لزوم این پرسش مطرح میشود که  چرا جاده‌ای با این اهمیت فاقد گارد ریل بوده است؟ آیا این قصور، نقض حقوق شهروندی تلقی نمی‌شود؟

با نگاهی به آمار تصادفات و خسارات حمل و نقل جاده ای در ایران که 1/5 برابر میانگین جهانی است و قرار گرفتن ایران در رتبه ی اول مرگبارترین حوادث جاده ای در جهان،متوجه خواهید شد که وزارت راه دولت جنابعالی در اولویت گذاری صحیح میان ضرورت ها و نیازهای اساسی کشور دچار اشتباه شده است.

شاید اگر به جای سرمایه گذاری 52 میلیارد دلاری در ناوگان هوایی کشور و تصمیم به خرید بویینگ و ایرباس هایی که سالانه کمتر از 5% قرار است با آن به سفرهای اروپا و آمریکا بروند که عمدتا از اقشار مرفه جامعه و آقازاده هایی هستند که حاضر به پوشیدن لباس مقدس خدمت  سربازی نمی باشند و با پول های توجیبی خود اقدام به خرید آن میکنند و اصولا گذرشان هم به سفرهای زمینی در جاده های  نامطلوب کشور آن هم با وسایط نقلیه ی از رده خارج و فرسوده نمیافتد؛ توجه خود را به نوسازی و اصلاح ناوگان جاده ای کشور معطوف ساخته بودید اکنون ملت ایران شاهد پر پر شدن جوانان خود در چنین سانحه ی دلخراشی نبودند.

چرا که جنابعالی رییس جمهور همه ی ملت ایران هستید نه گروهی خاص و بنا به گفته ی امام(ره) باید بیشتر به امورات اقشار مستضعف و آسیب پذیر جامعه رسیدگی کنید.

حال که این حادثه ی تلخ به وقوع پیوسته است شاید مفهوم تذکر رهبری را در خصوص لزوم کار کارشناسی و اولویت بندی بهتر درک کنید، تذکری که درست چند روز پیش تر از این حادثه در دیدار با مسیولان نظام به صراحت بیان شد.

به راستی آیا واردات بی مبنا و بدون نیاز سنجی اولویت کشور است؟

آیا می بایست سیاست های اقتصادی مبتنی بر سرمایه دار سالاری که به هیچ وجه با جهان بینی توحیدی و آرمان های عدالت خواهانه ی انقلاب اسلامی تطبیق ندارد،در کشور اجرا شود؟

ریاست محترم جمهور

ما دانشجویان بسیجی به عنوان قشر کوچکی از جامعه درخواست اصلاح و رفع موانع و پیچ های خطرناک جاده ها و نوسازی وسایط حمل و نقل زمینی در سطح کشور را داریم.

و خواستار مطالبه عملکرد مسیولین مربوطه استان فارس می باشیم که پیگیری و اقدام آنها در خصوص بهسازی ناوگان زمینی استان میتوانست از بروز چنین سوانحی جلوگیری کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: