شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۲۲:۳۱
کد خبر: ۸۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس از برگزاری نمایشگاه لوگوتایپ جزء سی‌ام قرآن کریم در نگارخانه حوزه هنری در شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا ۲۳ تیرماه تمدید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، مهدی پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، از برگزاری نمایشگاه لوگوتایپ جزء سی‌ام قرآن کریم در نگارخانه حوزه هنری در شیراز خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه به همت 20 تن از دانشجویان دانشگاه هنر شیراز با هدایت مسعود عباسی برگزار شده و در آن 30 اثر قرآنی تهیه و در معرض نمایش قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه برخی از آثار یک سوره کامل و برخی یک آیه است، گفت: این نمایشگاه تا 23 تیرماه تمدید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر از این نمایشگاه دیدن کنند.

 

معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس با بیان اینکه پرداختن به آیات قرآن در فرهنگ و هنر ایران ریشه تاریخی دارد، افزود: از ابتدای قرن 2 هجری کتبیه‌نگاری قران آغاز می‌شود و پس از آن هنرمندان خوشنویسی و کاشی‌کاری نیز از آیات قران در پرداخت هنری استفاده می‌کنند.

 

پارسایی با اشاره به سیر ابداعات خطوط خوشنویسی خاطرنشان کرد: خط مَعقِلی یا خط بنایی نوعی خط است که قابلیت گرافیکی دارد و یه لحاظ شکلی به هنر لوگوتایپ نزدیک است و همین خط دست‌مایه گرافیست‌ها برای پرداختن به مضامین عرفانی و قرآنی در قالب لوگوتایپ می‌شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا این هنر کاربردی در جامعه دارد یا خیر؟ تصریح کرد: این هنر بیشتر جنبه تبلیغی و اطلاع‌رسانی دارد و از لوگوتایپ‌های قرآنی در تبلیغ دین در ایام مذهبی سال و هیئت‌های مذهبی می‌توان استفاده کرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: