کد خبر: ۸۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام در شهر صدرای شیراز تشییع شد
فرماندار سپاه محمدرسول الله شیراز(ص) در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این 2 شهید گرانقدر که 18 و 19 ساله بودند در عملیات بدر در سال 62 و عملیات رمضان در سال 61 به فیض شهادت نائل آمدند.
سرهنگ سید حسین حسینی با قدردانی از حضور مردم شهر شیراز برای حضور درمراسم تشییع و تدفین این شهدا افزود:
برخورداری شهر جدید صدرا و شهرک های غرب شیراز از وجود با برکت شهدا و معطر شدن این مناطق به بوی شهیدان یک نعمت الهی است که باید قدردان آن باشیم.
وی بیان کرد: آرامگاه این شهدا مامن خوبی برای جوانان و مردم این منطقه خواهد بود تا از عطر وجود این وارثان حقیقی اسلام و انقلاب بهره مند شوند.
حسینی افزود: مردم شهر صدرا میزبان خوبی برای این شهدای ارزشمند هستند و امیدواریم همگان بتوانیم به نحوی شایسته، راه، سیره و مسیر شهدا را ادامه دهیم.
وی اضافه کرد: هم اینک طراحی یادمان شهدای گمنام شهر صدرا در دست طراحی است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال 96 عملیات اجرایی احداث آن به پایان می رسد.
در این آیین پیکرهای پاک این 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس بر دستان بیش از 15 هزار نفر از مردم شهرک های غرب شیراز از مقابل شهرداری صدرا تشییع و در پارک حاشیه ای که در امتداد اکوپارک صدرا قرار دارد و به نام بوستان شهدای گمنام نامگذاری شده است به خاک سپرده شد.
تا کنون در پنج منطقه پردیس دانشگاه آزاد واحد شیراز، شهرک گلستان، صنایع دفاعی فجر، صنایع الکترونیک ایران و شهر صدرا که در غرب شیراز قرار دارند، پیکرهای مطهر 12 شهید گمنام به خاک سپرده شده است.
بر اساس اعلام مسئولان کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس، روز شنبه (نهم مرداد 95) همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکرهای مطهر 11 شهید دیگر در بخش های مختلف استان فارس تشییع و خاکسپاری می شوند.
استان فارس 15 هزار شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است
نام:
ایمیل:
* نظر: