کد خبر: ۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
بیانیه پایانی مجمع بسیج عشایری استان فارس
معظم له به عنوان حکیمی آگاه به زمان نظام اسلامی را در بهترین مسیر برای دست یابی به اهداف والای انقلاب اسلامی رهنمون می سازند.

به گزارش بسیج عشایری استان فارس،بیانیه پایانی مجمع بسیج عشایری استان فارس به شرح زیر اعلام می گردد:

همه ساله رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (مد ظله العالی) با تعیین راهبرد کلان حرکت عمومی جامعه شعار سال را بیان می فرمایند و در حقیقت معظم له به عنوان حکیمی آگاه به زمان، نظام اسلامی را در بهترین مسیر برای دست یابی به اهداف والای انقلاب اسلامی رهنمون می سازند.

بنابراین شعار سال، راهبردی است که دست یابی به آن تضمین کننده اقتدار ملی ، عزت ملی، استقلال نظام و اهداف انقلاب اسلامی خواهد بود. بر مسئولین کشور فرض است که در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی با مشارکت نخبگان برای تحقق این راهبرد اقدام نمایند چرا که شرایط کنونی ایجاب می کند که مسئولین نسبت به تشکیل جلسات شورای عالی بسیج و استفاده از تفکرات و ایده های نو نخبگان در جهت پیشبرد اهداف عالی بسیج قدمهای مؤثری بر دارند و در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال( حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی) اقداماتی را به عمل آورند. 

ما جامعه عشایر استان فارس، تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا به عنوان بخشی از جامعه تولیدی کشور به وظیفه خود در جهت تحقق بخشیدن حماسه اقتصادی عمل نمائیم: بنابراین یاد آور موارد ذیل را راهگشای رونق شعار سال حضرت آقا می دانیم:

1-ما بسیجیان و اعضای شورای بسیج حوزه های مقاومت خود را موظف می دانیم تا نسبت به نهضت روشنگری گفتمان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در مناطق عشایری اقدامات مؤثری را به عمل آوریم.

2- جامعه عشایری استان فارس با نوشتن قسم نامه ای نسبت به بیعت مجدد با مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مد ظله العالی) تولیدات خود رادر جهت تحقق حماسه اقتصادی نسبت به قبل مضاعف خواهد نمود.

3- با توجه به پراکندگی عشایر در مناطق قشلاقی و ییلاقی از مسئولین حوزه های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی و سایر متولیان فرهنگی تقاضا داریم نسبت به تأمین روحانی جهت روشنگری در مسائل سیاسی – فرهنگی – مذهبی عشایر اقدام نمایند.

4- با عنایت به اینکه در اکثر مناطق ییلاقی و قشلاقی عشایر تجمع چشمگیری دارند و مناطق مورد اشاره فاقد مکانی تحت عنوان مسجد یا حسینیه می باشند، از مسئولین امر تقاضا می گردد تا نسبت به تأمین بودجه احداث مسجد یا حسینیه با متراژ کم تمهیدات لازم را بیندیشند.

5- نظر به اینکه امنیت، مهمترین رکن توسعه است و زندگی عشایر هم با توجه به بافت اجتماعی و طریق تأمین معاش زندگی نیاز به امنیت بیشتری خصوصا"در ایل راهها دارد، لذا از دستگاههای امنیتی و انتظامی استان انتظار پشتیبانی لازم را داریم.

6- ما بسیجیان ولایت مدار عشایر از مسئولین محترم کشوری و استانی می خواهیم که در توزیع بودجه استان سهم عشایر را در زمینه های مختلف خصوصا" در مسائل فرهنگی با توجه به جنگ نرم به نحو شایسته مورد توجه قرار دهند.

7- ما جامعه عشایر استان فارس تحریم دشمن را فرصتی مغتنم می شماریم که اگر وحدت و هم دلی در بین مسئولین و خواص سیاسی حکم فرما باشد شاهد پیروزی و عبور عزتمندانه از این عقبه سخت خواهیم بود.

8- ما عشایر استان فارس جهت تحقق بخشیدن به شعار حماسه اقتصادی، تقاضای حمایت جدی از تولیدات عشایر را داریم و مسئولین نسبت به برطرف کردن موانع سد راه اقدام نمایند.

9- عنایت خاص به امور آموزشی فرزندان عشایر گرددو مسئولین نسبت به فراهم نمودن تسهیلات مناسب برای ادامه تحصیل تا سطوح عالی فرزندان مستعد عشایری اقدام نمایند.

10- با عنایت به اینکه جامعه عشایری در شمار تولید کنندگان حقیقی می باشد لازم است سهم این جامعه از یارانه های تولید در نظر گرفته شود.

11- با توجه به فرا رسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایر، ما بسیجیان عشایر ضمن فراخوانی عموم مردم به حضور گسترده و آگاهانه و تکلیف مدارانه و شرکت فعال در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی و انتخاب افراد اصلح در خلق حماسه سیاسی تکلیف خود را انجام خواهیم داد و از جناح های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نیز می خواهیم با نصب العین قرار دادن توصیه های مقام معظم رهبری و رعایت مصالح و منافع ملت بار دیگر پوزه دشمنان را به خاک مذلت بنشانند.

12- برای برنامه ریزی های کلان جامعه عشایری تقاضا می گردد شورای عالی عشایر ایران به ریاست رئیس جمهور و وزارتخانه ها و دستگاههای متولی دوباره احیا شود.

ما جامعه عشایری استان فارس ضمن قدر دانی از اقدام قانونی و شجاعانه شورای محترم نگهبان در تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری پشتیبانی قاطع خود را از این اقدام اعلام میداریم و از کسانیکه نامشان در ردیف تایید شدگان از طرف این نهاد قانونی قرار نگرفته می خواهیم که تصمیم قانونی این شورا را تمکین نمایند .

والسلام علیکم و رحمه اله و برکاته - مجمع عالی عشایر استان فارس یکم خرداد ماه 1392

پایان خبر/224224

 

نام:
ایمیل:
* نظر: