جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۱۰:۴۱
کد خبر: ۸۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
در گفتگو با رضا فتوحی کیا :
دبیر اجرایی طرح مسجد ما به اهداف این طرح اشاره کرد و اذعان داشت: هدف اصلی این طرح احیاء کارکردها در مساجد می باشد که در این مساجد برنامه های مختلف آموزشی، فرهنگی، تربیتی، خدماتی، اداری، تربیت بدنی و … جهت حمایت از توانمندسازی بچه مسجدی ها است برگزار می شود.
رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی ( ۲۱ آگوست ۱۹۶۹) مسجدالاقصی قبله اول مسلمین را به آتش کشید٬ و موجی از اعتراض در کشورهای اسلامی شکل گرفت و این جنایت رژیم کودک کش ، آتش خشم وانزجار مسلمانان جهان را نسبت به این غده سرطانی شعله ور ساخت و چهره کریه و زشت آنان را برملاتر از همیشه نمود و بنابر درخواست جمهوری اسلامی ایران، این روز از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تنویر سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز به نقل پایگاه تحلیلی خبری موج ما،  رضا فتوحی کیا دبیر اجرایی طرح مسجد ما در گفتگو با خبرنگار ما گفت: طرح مسجد ما یک طرح بومی ناحیه بقیه الله (عج) شیراز است که هدف آن احیای کارکردهای مسجد طراز انقلاب اسلامی است.

فتوحی کیا با اشاره به چگونگی شکل گیری این طرح اشاره کرد و افزود: سال گذشته یک اردوی چند روزه به اهواز با حضور متولیان مساجد اعم از امام جماعت، فرمانده پایگاه، هیئت امناء و فعالین مساجد که جمعا حدود ۱۲۰ نفر می شدند، برگزار شد که هدف این اردو بازدید از مساجد نمونه کشوری، برگزاری دوره آموزشی و تجدید میثاق با آرمانهای شهدا بود، لذا از اینجا کلید طرح مسجد ما به چرخش درآمد.

طرح مسجد ما در ۳۲ مسجد اجرا می شود

وی ادامه داد: طرح مطالعاتی این طرح حدود ۸ ماه زمان برده است که از ابتدا سال جاری این طرح با مشارکت ۳۲ مسجد طرح هدف در سطح شیراز به اجرا درآمد.

دبیر اجرایی طرح مسجد ما به اهداف این طرح اشاره کرد و اذعان داشت: هدف اصلی این طرح احیاء کارکردها در مساجد می باشد که در این مساجد برنامه های مختلف آموزشی، فرهنگی، تربیتی، خدماتی، اداری، تربیت بدنی و … جهت حمایت از توانمندسازی بچه مسجدی ها است برگزار می شود.

فتوحی کیا افزود: دوره های آموزشی برگزار شده را میتوان به دوره آموزشی شهید خادمین که در سه ماهه اول سال برگزار شد اشاره کرد که در این دوره همه مسائل مربوط به خادمین مساجد از جمله اخلاق و آداب خادمین، نحوه رفتار و عملکرد خادم اشاره شد.

وی آموزش های فنی، اطفاء حریق، برقکاری، کار با سیستم صوت از جمله برنامه های اجرای در طرح مسجد ما عنوان کرد و افزود: دوره آموزشی مکبران، جلسه هم اندیشی با حضور ائمه جماعات، مسئولین هیئت های مذهبی، فرمانده پایگاه ها نیز برگزار شده است.

این جوان ۳۰ ساله به دوره های پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: دوره تئاتر، دوره ائمه جماعات و بررسی عملکرد خیریه های مساجد در آینده نزدیک برگزار می شود.

طرح مسجد ما کارگروه تولید محتوا فعالی دارد

فتوحی کیا با اشاره به واحد تولید محتوا طرح مسجد ما خاطر نشان کرد: این کارگروه با در نظر گرفتن نیاز مساجد و جامعه جهت آموزش خادمین و نمازگزاران اقدام به توزیع پوستر، عکس نوشته، بروشور و… در ایام مختلف ماه می کند تا در تابلو اعلانات مسجد نصب شود و به تعداد مورد نیاز جهت نمازگزاران تکثیر و انتشار می یابد.

وی به حضور مستمر خود در مسجد طی ۱۹ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: با حضور در مسجد و شرکت در برنامه ها توانستیم انسجام کلی و وحدت رویه در مساجد را شاهد باشیم.


طرح کرامت در مساجد برگزار می شود

دبیر اجرایی طرح مسجد ما با اشاره به تشکیل شورای اداری در مساجد خبر داد وافزود: هر هفته دوشنبه ها طرحی با عنوان طرح کرامت در مساجد محله ها برگزار می شود که در این کارگروه فرماندار، شهردار، مسئول سپاه ناحیه حضور دارند و مشکلات نمازگزاران، اهالی مسجد و محل را می شنوند تا در جهت رفع این مشکلات ان شاء الله اقداماتی صورت پذیرد.

فتوحی کیا از انتخاب این ۳۲ مسجد گفت و افزود: این مساجد طرح هدف هستند و در این طرح مسجد ما هدف کیفیت بود نه کمیت لذا رسیدگی و بازخورد این تعداد که از نقطه های مختلف شهر شیراز انتخاب شده اند قابل توجه می باشد.

درصد مساجد به درصد جمعیت همخوانی ندارد

این فعال مسجدی به رشد مساجد و فرهنگ سازی اشاره کرد و افزود: گرچه درصد مساجد به درصد جمعیت همخوانی ندارد، ولی از همین تعداد هم استفاده نمی شود و فقط به خواندن نماز در هنگام ظهر و عصر و مغرب عشاء بسنده می کنند.

وی ادامه داد: اگر دو عامل مهم همدلی و هماهنگی بین متولیان مسجد و دیگری توانمند سازی متولیان با هم باشد می توان شاهد پویایی مساجد باشیم.

کمپین "من و مسجد یهویی” به فعالیت اهالی مسجد می پردازد

فتوحی کیا به کمپین بزرگ "من و مسجد یهویی” اشاره کرد و گفت: برپایی کمپین به همراه خود موجی را دارد که قشر جوانی که از فضای مجازی استفاده می کند را همراه می سازد و این کمپین که به فعالیت اهالی مسجد می پردازد ، دارای شور و شوق خاصی است که جوانان مسجدی فعالیت خود را انتقال میدهد، قابل تحصین می باشد.

دبیر اجرایی طرح مسجد ما در پایان خاطر نشان کرد: کمپین بزرگ "من و مسجد یهویی” طرح خوبی است که می توان به استفاده صحیح از فضای مجازی در زمینه مذهبی اشاره کرد و در راستای طرح مسجد ما در حال برگزاری است.


نام:
ایمیل:
* نظر: